KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
   2016/március
ROCK-LEGENDÁK
• Géczi Zoltán: Az ember, aki nem volt hajlandó megöregedni David Bowie (1947-2016)
• Jankovics Márton: A sérülékenység krónikája Janis – A Janis Joplin-sztori
• Pernecker Dávid: Hozzáállás kérdése Don Letts dokufilmjei a punkról
MAGYAR MŰHELY
• Fazekas Eszter: Egy fényt, egy sugárt Magyar képmesterek: Hildebrand István
• Soós Tamás Dénes: Feketén fénylett Beszélgetés Lugossy Lászlóval
• Kővári Orsolya: „Mindenki a maga szintjén nyomorog” Beszélgetés Thuróczy Szabolccsal
• Bilsiczky Balázs: Darázsfészek Beszélgetés Nemes Gyulával
TŐZSDE-RULETT
• Kolozsi László: A kijózanodás kora Anti-kapitalista filmek
• Teszár Dávid: A piac törvénye Mennyit ér egy ember?
BETILTOTT VÁGYAK
• Kis Katalin: Hideg/meleg LMBTQ körkép: Délszláv filmek
• Huber Zoltán: Magukra találnak Budapest Pride LMBTQ Filmfesztivál
FRITZ LANG
• Várkonyi Benedek: Különös pár Fritz Lang és Thea von Harbou
• Martin Ferenc: A háború árnyai Fritz Lang hadjárata
FESZTIVÁL
• Orosz Anna Ida: Elsőfilmesek és veteránok Oscar-jelölt animációs rövidfilmek
• Mátyás Győző: A keresés filmjei Torinó
KÍSÉRLETI MOZI
• Nagy V. Gergő: A nagyság domborzata Grandrieux és a spirituális testiség
TELEVÍZÓ
• Baski Sándor: Az ördög és Miss Jones Szuperhős-sorozatok a tévében
FILM / REGÉNY
• Sepsi László: Kutyából szalonna Joe Kelly: Deadpool Omnibus
• Kovács Marcell: Rizikós revízió Tim Miller: Deadpool
KRITIKA
• Pályi András: A test esete a szellemmel A test
• Varró Attila: Temetni jöttek Ave, Cézár!
• Baski Sándor: Közszolgálat Spotlight – Egy nyomozás részletei
• Pápai Zsolt: Dohos exteriőrök Indián
MOZI
• Baski Sándor: Egy háború
• Teszár Dávid: A Zarándok
• Schubert Gusztáv: Amnézia
• Árva Márton: Blue Lips
• Forgács Nóra Kinga: Short Skin – Szűkölő kamaszkor
• Vajda Judit: Minden út Rómába vezet
• Alföldi Nóra: Egy őrült pillanat
• Kovács Kata: Hogyan legyünk szinglik?
• Roboz Gábor: 400 nap
• Kránicz Bence: Viharlovagok
• Varró Attila: Farkas totem
• Tüske Zsuzsanna: A Fiú
DVD
• Kránicz Bence: Manglehorn – Az elveszett szerelem
• Pápai Zsolt: Kopp-kopp
• Soós Tamás Dénes: A szerencse forgandó
• Kránicz Bence: Gyalogáldozat
• Benke Attila: A kelletlen útitárs
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

A Fiú

Tüske Zsuzsanna

The Boy – amerikai, 2016. Rendezte: William Brent Bell. Írta: Stacey Menear. Kép: Daniel Pearl. Zene: Bear McCreary. Szereplők: Lauren Cohan (Greta), Rupert Evans (Malcolm), Ben Robson (Cole), Diana Hardcastle (Mrs. Heelshire). Gyártó: Huayi Brothers / Lakeshore Entertainment. Forgalmazó: Cinetel Kft. Szinkronizált. 92 perc.

 

Hollywood borzongatásra szakosodott, dörzsölt iparosai jól tudják, hogy egy igazán lélekig ható horrorfilm kivitelezéséhez nem kell feltétlenül gigantikus monstrumokkal vagy véresszájú, agyatlan zombikkal vesződniük – ahhoz, hogy a rémület arcunkra fagyjon, bőven elég lehet egy sejtelmes porcelánmosoly, egy élettelen, mégis átható üvegtekintet, amely – idegzettől függően - másfél órától akár több évig is kísérthet minket. A hahotázó vérbohócok mellett, a titokzatos horrorbabák, a finom művű, festett arcok talán azért tudnak halhatatlan rémképekként beilleszkedni legmélyebben szunnyadó félelmeink közé, mert egészen a gyermekkori iszonyokig visznek vissza, így a köréjük szőtt történetek is általában családhoz, szülőkhöz kapcsolódó traumákat dolgoznak fel. Ezt az örökifjú trendet lovagolta meg az anyasághoz fűződő szorongást vászonra hangoló, friss születésű Annabelle és - részlegesen – anyadarabja, a Démonok között, időközben pedig megérkezett az újszülött kisöcs, A fiú is.

A legújabb babázós rémmese főhőse a fiatal Greta, aki egy idős angol házaspár ódon házában kap állást dadaként: távollétükben kisfiukra, Brahms-ra kell vigyáznia, a munka egyetlen apró fintora, hogy Brahms egy életnagyságú baba, aki az elhunyt gyermekük után maradt űrt tölti be. Greta végül egyedül marad a házban és – érthető okokból – eleinte nem veszi túl komolyan a Brahms gondozására vonatkozó kiskáté szabályait, azonban hamarosan nem csak frissen szerzett magánéleti traumái, hanem számos megmagyarázhatatlannak tűnő jelenség is elkezdi kísérteni. A horrorműves William Brent Bell, akárcsak legutóbbi filmjében, a Werben, ezúttal is anyai gondoskodásban részesülő rémalakkal dolgozik, ezúttal azonban a karcosabb dokumentarista képek helyére bársonyos, gótikus atmoszféra lép, amelyben az alkotók furfangosan játszanak el a kísértetfilmek kellékeivel, gördülékenyen váltogatva a lehetséges magyarázatok között, miközben a (rém)baba-mama témának is üdítő vérfrissítést adnak.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2016/03 60-60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=12631