KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
   2016/március
ROCK-LEGENDÁK
• Géczi Zoltán: Az ember, aki nem volt hajlandó megöregedni David Bowie (1947-2016)
• Jankovics Márton: A sérülékenység krónikája Janis – A Janis Joplin-sztori
• Pernecker Dávid: Hozzáállás kérdése Don Letts dokufilmjei a punkról
MAGYAR MŰHELY
• Fazekas Eszter: Egy fényt, egy sugárt Magyar képmesterek: Hildebrand István
• Soós Tamás Dénes: Feketén fénylett Beszélgetés Lugossy Lászlóval
• Kővári Orsolya: „Mindenki a maga szintjén nyomorog” Beszélgetés Thuróczy Szabolccsal
• Bilsiczky Balázs: Darázsfészek Beszélgetés Nemes Gyulával
TŐZSDE-RULETT
• Kolozsi László: A kijózanodás kora Anti-kapitalista filmek
• Teszár Dávid: A piac törvénye Mennyit ér egy ember?
BETILTOTT VÁGYAK
• Kis Katalin: Hideg/meleg LMBTQ körkép: Délszláv filmek
• Huber Zoltán: Magukra találnak Budapest Pride LMBTQ Filmfesztivál
FRITZ LANG
• Várkonyi Benedek: Különös pár Fritz Lang és Thea von Harbou
• Martin Ferenc: A háború árnyai Fritz Lang hadjárata
FESZTIVÁL
• Orosz Anna Ida: Elsőfilmesek és veteránok Oscar-jelölt animációs rövidfilmek
• Mátyás Győző: A keresés filmjei Torinó
KÍSÉRLETI MOZI
• Nagy V. Gergő: A nagyság domborzata Grandrieux és a spirituális testiség
TELEVÍZÓ
• Baski Sándor: Az ördög és Miss Jones Szuperhős-sorozatok a tévében
FILM / REGÉNY
• Sepsi László: Kutyából szalonna Joe Kelly: Deadpool Omnibus
• Kovács Marcell: Rizikós revízió Tim Miller: Deadpool
KRITIKA
• Pályi András: A test esete a szellemmel A test
• Varró Attila: Temetni jöttek Ave, Cézár!
• Baski Sándor: Közszolgálat Spotlight – Egy nyomozás részletei
• Pápai Zsolt: Dohos exteriőrök Indián
MOZI
• Baski Sándor: Egy háború
• Teszár Dávid: A Zarándok
• Schubert Gusztáv: Amnézia
• Árva Márton: Blue Lips
• Forgács Nóra Kinga: Short Skin – Szűkölő kamaszkor
• Vajda Judit: Minden út Rómába vezet
• Alföldi Nóra: Egy őrült pillanat
• Kovács Kata: Hogyan legyünk szinglik?
• Roboz Gábor: 400 nap
• Kránicz Bence: Viharlovagok
• Varró Attila: Farkas totem
• Tüske Zsuzsanna: A Fiú
DVD
• Kránicz Bence: Manglehorn – Az elveszett szerelem
• Pápai Zsolt: Kopp-kopp
• Soós Tamás Dénes: A szerencse forgandó
• Kránicz Bence: Gyalogáldozat
• Benke Attila: A kelletlen útitárs
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

A Zarándok

Teszár Dávid

Nao Pare ne Pista – brazil-spanyol, 2014. Rendezte: Daniel Augusto. Írta: Carolina Kotscho. Kép: Jacob Solitrenick. Zene: Pascal Gaigne. Szereplők: Júlio Andrade (Paulo Coelho), Fabiana Gugli (Christina), Enrique Diaz (Souza), Paz Vega (Luiza). Gyártó: Dama Films / Babel Films. Forgalmazó: Anjou Lafayette. Szinkronizált 112 perc.

 

A honi forgalmazóknak a kitaszított művész (Trumbo) helyett a meg nem értett művész életrajzi filmjére esett a választása. Ebben elsősorban az játszik szerepet, hogy a brazil Paulo Coelho a világ elsőszámú, ünnepelt bestseller-celebritása, míg az amerikai forgatókönyvírás legendás alakja, Dalton Trumbo legfeljebb néhány bölcsészhallgatóban kelthet izgalmakat. Az eddig televíziós sorozatokban és dokukban utazó Daniel Augusto bemutatkozó nagyjátékfilmje, A Zarándok – Paulo Coelho legjobb története a Trumbóval ellentétben nem a történelmi-politikai háttérre, hanem Coelho személyes élményanyagára építi fel a három idősíkot átmenet nélkül váltogató, mozaikszerű életképekre épülő cselekményét. Az 1960-as évek az autoriter apafigura ellen lázadozó, szuicid tinédzser hétköznapjairól tudósítanak, az 1980-as évek jelenetei a különféle médiumokban (színház, könnyűzene, tematikus magazin) kibontakozó, az okkult tudományok iránt érdeklődő, bohém művészt mutatják be, míg a jelenkori szegmens a révbe ért írósztár legnagyobb sikerű regényének (Az alkimista) 25. évfordulós kiadása kapcsán tárja elénk Santiago de Compostela ismételt bejárását. Augusto koherenciát és drámai ívet nélkülöző mozija egy mélységekben és magasságokban gazdag, kalandos életút krónikája (Hunter S. Thompsonos sex & drugs & rock’n’roll, ám annak humora nélkül), amelyben egy spirituális iránytűnek tekinthető Mester helyett a kéjes önsajnálat és az idült megalománia homályzónájában bolyongó Művészről kapunk képet. A Zarándok tanúbizonysága szerint az üzenet hordozója fontosabbnak tartja magát az üzenetnél – Paulo Coelho ekként válik a bölcsességnek álcázott, öndicsérő egótirádáival a New Age primadonnájává. A filmben megidézett szentencia Az alkimistából ezúttal nem vált be: a világegyetem nem volt közreműködő abban, hogy létrejöjjön egy kiemelkedő biopic.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2016/03 55-56. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=12622