KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
             
             
             
             
             
   2016/március
ROCK-LEGENDÁK
• Géczi Zoltán: Az ember, aki nem volt hajlandó megöregedni David Bowie (1947-2016)
• Jankovics Márton: A sérülékenység krónikája Janis – A Janis Joplin-sztori
• Pernecker Dávid: Hozzáállás kérdése Don Letts dokufilmjei a punkról
MAGYAR MŰHELY
• Fazekas Eszter: Egy fényt, egy sugárt Magyar képmesterek: Hildebrand István
• Soós Tamás Dénes: Feketén fénylett Beszélgetés Lugossy Lászlóval
• Kővári Orsolya: „Mindenki a maga szintjén nyomorog” Beszélgetés Thuróczy Szabolccsal
• Bilsiczky Balázs: Darázsfészek Beszélgetés Nemes Gyulával
TŐZSDE-RULETT
• Kolozsi László: A kijózanodás kora Anti-kapitalista filmek
• Teszár Dávid: A piac törvénye Mennyit ér egy ember?
BETILTOTT VÁGYAK
• Kis Katalin: Hideg/meleg LMBTQ körkép: Délszláv filmek
• Huber Zoltán: Magukra találnak Budapest Pride LMBTQ Filmfesztivál
FRITZ LANG
• Várkonyi Benedek: Különös pár Fritz Lang és Thea von Harbou
• Martin Ferenc: A háború árnyai Fritz Lang hadjárata
FESZTIVÁL
• Orosz Anna Ida: Elsőfilmesek és veteránok Oscar-jelölt animációs rövidfilmek
• Mátyás Győző: A keresés filmjei Torinó
KÍSÉRLETI MOZI
• Nagy V. Gergő: A nagyság domborzata Grandrieux és a spirituális testiség
TELEVÍZÓ
• Baski Sándor: Az ördög és Miss Jones Szuperhős-sorozatok a tévében
FILM / REGÉNY
• Sepsi László: Kutyából szalonna Joe Kelly: Deadpool Omnibus
• Kovács Marcell: Rizikós revízió Tim Miller: Deadpool
KRITIKA
• Pályi András: A test esete a szellemmel A test
• Varró Attila: Temetni jöttek Ave, Cézár!
• Baski Sándor: Közszolgálat Spotlight – Egy nyomozás részletei
• Pápai Zsolt: Dohos exteriőrök Indián
MOZI
• Baski Sándor: Egy háború
• Teszár Dávid: A Zarándok
• Schubert Gusztáv: Amnézia
• Árva Márton: Blue Lips
• Forgács Nóra Kinga: Short Skin – Szűkölő kamaszkor
• Vajda Judit: Minden út Rómába vezet
• Alföldi Nóra: Egy őrült pillanat
• Kovács Kata: Hogyan legyünk szinglik?
• Roboz Gábor: 400 nap
• Kránicz Bence: Viharlovagok
• Varró Attila: Farkas totem
• Tüske Zsuzsanna: A Fiú
DVD
• Kránicz Bence: Manglehorn – Az elveszett szerelem
• Pápai Zsolt: Kopp-kopp
• Soós Tamás Dénes: A szerencse forgandó
• Kránicz Bence: Gyalogáldozat
• Benke Attila: A kelletlen útitárs
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Viharlovagok

Kránicz Bence

The Finest Hours – amerikai, 2015. Rendezte: Craig Gillespie. Írta: Eric Johnson, Paul Tamassy és Scott Silver. Kép: Javier Aguirresarobe. Szereplők: Chris Pine (Webber), Ben Foster (Livesey), Casey Affleck (Sybert), Eric Bana (Cluff), Holliday Grainger (Miriam). Gyártó: Walt Disney Pictures. Forgalmazó: Fórum Hungary. Szinkronizált. 117 perc.

 

A hírek szerint manapság a közepes költségvetéssel, néhány kisebb kaliberű sztár főszereplésével készült filmeket fenyegeti a legnagyobb veszély Hollywoodban. Ezek a produkciók nem termelik olyan megbízhatóan a bevételt, mint a gondosan, évekre előre ütemezett képregény-adaptációk és más franchise-folytatások, viszont drágábbak annál, hogy igazán megérje kockáztatni velük. A filmipari gépezetet mozgásban tartó potboilerek közül ma a hajón játszódó filmek alaphelyzete kínál egyértelmű párhuzamot erre a problémára: A tenger szívében vagy a Fekete-tenger szűk térbe zárt és egyre szűkülő lehetőségekkel számoló, folyamatos dominanciaharcokat vívó férfiközösségeiben nem nehéz a komoly rizikót vállaló stábokra ismernünk, akik magabiztos technikai tudással felvértezett, sokat látott vezetőjüket követve hajóznak ki a nyílt vizekre, a mesés vagyonért vagy a sorstársak megmentésének csekély esélyével, kiszolgáltatva az elemek szeszélyének.

Az amerikai történelem leghíresebb vízimentésének történetével a Viharlovagok alkotói mintha azt sugallnák, van értelme a küzdelemnek. Valóban csodával határos, ahogy azon a viharos februári éjszakán, 1952-ben a süllyedő S. S. Pendleton olajtanker csaknem teljes legénysége megmenekült, Craig Gillespie rendező (Plasztik szerelem) pedig szinte tündérmeseként tálalja az eseményeket. Tiszta tekintetű, bátor férfiak és talpraesett nők teszik a dolgukat a massachusettsi télben, a film azonban nem válik csöpögőssé, főként néhány remek alakításnak köszönhetően – Casey Affleck keserű hajómérnöke és Eric Bana ellenszenves tisztje tűnik a legemberibb figurának. A Viharlovagok az utolsó harmadára feszültté váló, ódivatú, romantikus katasztrófafilm, amely nemcsak a történet ideje, hanem a klasszikus hollywoodi erények iránt is nosztalgiát ébreszt.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2016/03 59-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=12629