KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

            
             
             
             
             
   2016/március
ROCK-LEGENDÁK
• Géczi Zoltán: Az ember, aki nem volt hajlandó megöregedni David Bowie (1947-2016)
• Jankovics Márton: A sérülékenység krónikája Janis – A Janis Joplin-sztori
• Pernecker Dávid: Hozzáállás kérdése Don Letts dokufilmjei a punkról
MAGYAR MŰHELY
• Fazekas Eszter: Egy fényt, egy sugárt Magyar képmesterek: Hildebrand István
• Soós Tamás Dénes: Feketén fénylett Beszélgetés Lugossy Lászlóval
• Kővári Orsolya: „Mindenki a maga szintjén nyomorog” Beszélgetés Thuróczy Szabolccsal
• Bilsiczky Balázs: Darázsfészek Beszélgetés Nemes Gyulával
TŐZSDE-RULETT
• Kolozsi László: A kijózanodás kora Anti-kapitalista filmek
• Teszár Dávid: A piac törvénye Mennyit ér egy ember?
BETILTOTT VÁGYAK
• Kis Katalin: Hideg/meleg LMBTQ körkép: Délszláv filmek
• Huber Zoltán: Magukra találnak Budapest Pride LMBTQ Filmfesztivál
FRITZ LANG
• Várkonyi Benedek: Különös pár Fritz Lang és Thea von Harbou
• Martin Ferenc: A háború árnyai Fritz Lang hadjárata
FESZTIVÁL
• Orosz Anna Ida: Elsőfilmesek és veteránok Oscar-jelölt animációs rövidfilmek
• Mátyás Győző: A keresés filmjei Torinó
KÍSÉRLETI MOZI
• Nagy V. Gergő: A nagyság domborzata Grandrieux és a spirituális testiség
TELEVÍZÓ
• Baski Sándor: Az ördög és Miss Jones Szuperhős-sorozatok a tévében
FILM / REGÉNY
• Sepsi László: Kutyából szalonna Joe Kelly: Deadpool Omnibus
• Kovács Marcell: Rizikós revízió Tim Miller: Deadpool
KRITIKA
• Pályi András: A test esete a szellemmel A test
• Varró Attila: Temetni jöttek Ave, Cézár!
• Baski Sándor: Közszolgálat Spotlight – Egy nyomozás részletei
• Pápai Zsolt: Dohos exteriőrök Indián
MOZI
• Baski Sándor: Egy háború
• Teszár Dávid: A Zarándok
• Schubert Gusztáv: Amnézia
• Árva Márton: Blue Lips
• Forgács Nóra Kinga: Short Skin – Szűkölő kamaszkor
• Vajda Judit: Minden út Rómába vezet
• Alföldi Nóra: Egy őrült pillanat
• Kovács Kata: Hogyan legyünk szinglik?
• Roboz Gábor: 400 nap
• Kránicz Bence: Viharlovagok
• Varró Attila: Farkas totem
• Tüske Zsuzsanna: A Fiú
DVD
• Kránicz Bence: Manglehorn – Az elveszett szerelem
• Pápai Zsolt: Kopp-kopp
• Soós Tamás Dénes: A szerencse forgandó
• Kránicz Bence: Gyalogáldozat
• Benke Attila: A kelletlen útitárs
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Hogyan legyünk szinglik?

Kovács Kata

How to Be Single – amerikai, 2016. Rendezte: Christian Ditter. Írt: Liz Tuccillo könyvéből Dana Fox, Abby Kohn és Marc Silverstein. Kép: Christian Rein. Zene: Fil Eisler. Szereplők: Dakota Johnson (Alice), Rebel Wilson (Robin), Alison Brie (Lucy), Leslie Mann (Meg), Jake Lacy (Ken). Gyártó: Flower Films / New Line Cinema. Forgalmazók: InterCom. Szinkronizált. 108 perc.

 

A cím valódi kérdésnek tűnhet, de nem az: az idei Valentin-napi romkom ugyanis kifordított Szex és New York, útikalauz a nagyvárosi egyedülálló lét kiélvezéséhez, csupa felkiáltójellel. A négy lány: Alice (Dakota Johnson – A szürke ötven árnyalata), aki szeretné még egy kicsit kiélvezni saját maga társaságát, mielőtt végleg párkapcsolatban ragad, Robin (Rebel Wilson – Koszorúslányok), aki két dologban hisz igazán, a felelőtlen bulizásban és a járulékos szexben, Meg (Leslie Mann – Felkoppintva) munkamániás orvos és gyereket szeretne, Lucy (Alison Brie – Ötéves jegyesség) pedig az igazit keresi. Ismerősen cseng, ugye?

Ám mielőtt még túlságosan elmerülnénk a kilencvenes évek kultikus szinglibibliájával közös vonásokban, alaposan az arcunkba mondják, hogy a Szex és New York és Bridget Jones ideje lejárt, azok a lányok ugyanis semmi mást nem akartak, csak pasit fogni. És ők valóban többre vágynak, ám hogy pontosan mire, ez a legtöbb esetben nem válik világossá. Karrier? Utazás? Kaland? Önismeret? Függetlenség? Mindezeket érintik, de egyik sem bizonyul valódi motivációnak. Szemben a fent említett, korábbi elődök szimplább és közérthetőbb magányával (kellene egy férfi, de valahogy sohasem működik) a Hogyan legyünk szinglik inkább a kétezres évek Csajok-féle magányosságát, egzisztenciális (és nem annyira párkapcsolati) szorongását helyezi előtérbe, ám ehhez a szellemiséghez sem eredeti látásmód, sem komplex karakterek, sem pedig penge humor nem társul. Ennek ellenére és minden ordenáréságával együtt mégis üdítő változatosság napjaink legromantikusabbnak mondott ünnepén egy olyan mozit nézni, amelyben a parkett ördöge egy kövér, szőke lány világító jelmezben, aki lazításképp a legjobb barátnője fanszőrzetén poénkodik.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2016/03 58-58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=12627