KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

            
             
             
             
             
   2016/március
ROCK-LEGENDÁK
• Géczi Zoltán: Az ember, aki nem volt hajlandó megöregedni David Bowie (1947-2016)
• Jankovics Márton: A sérülékenység krónikája Janis – A Janis Joplin-sztori
• Pernecker Dávid: Hozzáállás kérdése Don Letts dokufilmjei a punkról
MAGYAR MŰHELY
• Fazekas Eszter: Egy fényt, egy sugárt Magyar képmesterek: Hildebrand István
• Soós Tamás Dénes: Feketén fénylett Beszélgetés Lugossy Lászlóval
• Kővári Orsolya: „Mindenki a maga szintjén nyomorog” Beszélgetés Thuróczy Szabolccsal
• Bilsiczky Balázs: Darázsfészek Beszélgetés Nemes Gyulával
TŐZSDE-RULETT
• Kolozsi László: A kijózanodás kora Anti-kapitalista filmek
• Teszár Dávid: A piac törvénye Mennyit ér egy ember?
BETILTOTT VÁGYAK
• Kis Katalin: Hideg/meleg LMBTQ körkép: Délszláv filmek
• Huber Zoltán: Magukra találnak Budapest Pride LMBTQ Filmfesztivál
FRITZ LANG
• Várkonyi Benedek: Különös pár Fritz Lang és Thea von Harbou
• Martin Ferenc: A háború árnyai Fritz Lang hadjárata
FESZTIVÁL
• Orosz Anna Ida: Elsőfilmesek és veteránok Oscar-jelölt animációs rövidfilmek
• Mátyás Győző: A keresés filmjei Torinó
KÍSÉRLETI MOZI
• Nagy V. Gergő: A nagyság domborzata Grandrieux és a spirituális testiség
TELEVÍZÓ
• Baski Sándor: Az ördög és Miss Jones Szuperhős-sorozatok a tévében
FILM / REGÉNY
• Sepsi László: Kutyából szalonna Joe Kelly: Deadpool Omnibus
• Kovács Marcell: Rizikós revízió Tim Miller: Deadpool
KRITIKA
• Pályi András: A test esete a szellemmel A test
• Varró Attila: Temetni jöttek Ave, Cézár!
• Baski Sándor: Közszolgálat Spotlight – Egy nyomozás részletei
• Pápai Zsolt: Dohos exteriőrök Indián
MOZI
• Baski Sándor: Egy háború
• Teszár Dávid: A Zarándok
• Schubert Gusztáv: Amnézia
• Árva Márton: Blue Lips
• Forgács Nóra Kinga: Short Skin – Szűkölő kamaszkor
• Vajda Judit: Minden út Rómába vezet
• Alföldi Nóra: Egy őrült pillanat
• Kovács Kata: Hogyan legyünk szinglik?
• Roboz Gábor: 400 nap
• Kránicz Bence: Viharlovagok
• Varró Attila: Farkas totem
• Tüske Zsuzsanna: A Fiú
DVD
• Kránicz Bence: Manglehorn – Az elveszett szerelem
• Pápai Zsolt: Kopp-kopp
• Soós Tamás Dénes: A szerencse forgandó
• Kránicz Bence: Gyalogáldozat
• Benke Attila: A kelletlen útitárs
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Minden út Rómába vezet

Vajda Judit

All Roads Lead to Rome – amerikai, 2015. Rendezte: Ella Lemhagen. Írta: Josh Appignanesi és Cindy Myers. Kép: Pohárnok Gergely. Zene: Alfonso González Aguilar. Szereplők: Sarah Jessica Parker (Maggie), Raoul Bova (Luca), Rosie Day (Summer), Claudia Cardinale (Carmen), Barney Harris (Tyler). Gyártó: Ambi Pictures / Paradox Studios. Forgalmazó: Parlux Entertainment. Szinkronizált. 92 perc.

 

A nagyjátékfilmben utoljára 2011-ben látott Sarah Jessica Parker új romantikus komédiája egy olyan világban játszódik, ahol nem hagyják, hogy egy cselekvőképes felnőtt ember hozzámenjen fiatalkori szerelméhez, ahol 300 kilométer autóval való megtétele olyan leküzdhetetlen akadálynak bizonyul, hogy muszáj szállodában éjszakázni útközben, ahol a rendőrség a tévéhíradóra hagyatkozva dolgozik és ahol ha kézre keríteni kívánt szeretteink a szemünk láttára autóznak el valahova, akkor ahelyett, hogy követnénk, inkább megkeressük egy régi bemondó ismerősünket, hogy segítsen a tévében mutogatni a szökevények fotóját. És ez csak néhány a rengeteg értelmetlen fordulat közül, amelyekkel a Minden út Rómába vezet című filmben szembesülnünk kell.

Pedig az alapötletből, miszerint egy nem túl szoros kapcsolatban lévő páros tagjai kényszerből útitársakká válnak, valami sokkal jobbat is ki lehetett volna hozni, ahogy az például a Repülők, vonatok, autókban, a Szökőhévben vagy a Terhes társaságban történt. Filmünk ráadásul kétszeresen is kihagyja a ziccert, hiszen sem a vadidegen olasz nagymamával menekülő kamaszlány, sem az őket követő duó, a nénike fiának és váratlanul újból felbukkanó régi szerelmének (a tini anyjának) a sztorija nem életképes. A kies olasz táj sokszor volt már ihletője egy-egy romantikus komédiának, de az Only You, a Minden kút Rómába vezet és a Levelek Júliának című filmektől eltérően Ella Lemhagen svéd rendezőnő első amerikai(-olasz) alkotása még a csodálatos helyszínt sem tudja a hasznára fordítani. Ami pedig a helyi sztárok szereplését illeti, ahogy az ilyenkor lenni szokott, az alkotók egy kissé gyarmatosító gesztussal inkább kihasználják, mint használják őket, de meg kell hagyni, hogy a szökött nagyiként feltűnő Claudia Cardinale még ezt is méltósággal kezeli.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2016/03 58-58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=12628