KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
   2021/szeptember
MAGYAR KLASSZIKUSOK
• Varga Zoltán: Útvesztők álmodója Orosz István animációi
• Vajda Judit: Nem apácazárda Melegfilmek a Kádár-korban
• Kelecsényi László: Vegyész a filmszakmában Szekfü András 80
• Zalán Márk: Hazai pályán Nagylátószög – 120 éves a magyar film
MAGYAR MŰHELY
• Várkonyi Benedek: Lelkek harca Beszélgetés Enyedi Ildikóval
• Benke Attila: A lélek mélyén Beszélgetés Krasznahorkai Balázzsal
• Stőhr Lóránt: Szürkület Nagy Dénes: Természetes fény
NEO-NOIR
• Kovács Patrik: Búcsú a tegnaptól A film noir a hatvanas években – 1. rész
• Varró Attila: Egy kalap alatt Queer noir
• Huber Zoltán: A paletta sötétebb színei Soderbergh és a neo-noir
ÚJ RAJ
• Kovács Kata: A melankólia mestere Andrew Haigh
• Szabó Ádám: Medvebőr Ian McGuire: Északi vizeken
KÉPREGÉNY-LEGENDÁK
• Barkóczi Janka: Mérlegforgás Tillie Walden: Spinning
A CSEND MESTEREI
• Andorka György: A síró harmadik Franz Osten: Shiraz (1928)
FESZTIVÁL
• Gyenge Zsolt: Adaptációktól a robbanó fejig Cannes
• Buglya Zsófia: Tektonikus mozgások Diagonale 2021
KRITIKA
• Szíjártó Imre: Egy maréknyi euróért Krasznahorkai Balázs: Hasadék
• Baski Sándor: Eljött hozzátok Valdimar Johannsson: Bárány
• Baski Sándor: Ego kaland Herendi Gábor: Toxikoma
• Pozsonyi Janka: Tinédzser l’amour François Ozon: ‘85 nyara
• Kovács Kata: A sérvműtéttől a kasztrálásig Takács Mária: Kapd el a ritmust!
MOZI
• Vajda Judit: Idő
• Pazár Sarolta: Örökkön örökké
• Bartal Dóra: Rózsák királynője
• Kránicz Bence: Free Guy
• Baski Sándor: A Jönsson banda
• Huber Zoltán: A metál csendje
• Fekete Tamás: Démoni
• Kovács Patrik: Öngyilkos osztag
• Benke Attila: Kígyószem
• Alföldi Nóra: Lőpor turmix
STREAMLINE MOZI
• Déri Zsolt: Popsztár
• Jordi Leila: A szuvenír
• Benke Attila: Félelemterápia
• Lichter Péter: A holtak nem halnak meg
• Varró Attila: Sáskaraj
• Bonyhecz Vera: Vérvörös égbolt
• Greff András: A nagy szívás
• Pethő Réka: Egy ház Londonban
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: PAPÍRMOZI

             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Streamline Mozi

Popsztár

Déri Zsolt

Popstar: Never Stop Never Stopping – amerikai, 2016. Rendezte és írta: Akiva Schaffer, Jorma Taccone és Andy Samberg. Kép: Brandon Trost. Zene: Matthew Compton. Szereplők: Andy Samberg (Conner), Jorma Taccone (Contact), Akiva Schaffer (Brain), Tim Meadows (Duggins), Imogen Poots (Ashley), Joan Cusack (Tilly). Gyártó: Perfect World Pictures / Apatow Company. Forgalmazó: HBO Go. Szinkronizált. 87 perc.

A tinédzserkori haverokból alakult The Lonely Island komikustrió, Andy Samberg, Jorma Taccone és Akiva Schaffer 2005-től a Saturday Night Live tévéműsorban futott be zenés szkeccseivel, melyekben hamar nagy sztárok is feltűntek – lásd az Emmy-díjas Dick In A Box szexdalklipet Justin Timberlake-kel vagy a Natalie Portman szájába adott káromkodós rap számot! 2007-ben már mozifilmet is készíthettek: Az örök kaszkadőr című vígjáték rendezője Schaffer volt, a motoros címszereplőt Samberg, videós öccsét Taccone játszotta, sőt a fináléban egy dallal a Queens Of The Stone Age rockerei is felbukkantak parókákban hair metal zenekarként. A poéntrió a Beastie Boys mintájára 2009-től abszurd humorú pop-rap lemezeket is elkezdett kiadni rengeteg sztárvendéggel, miközben Schaffer megrendezte a Kertvárosi kommandó című sci-fi vígjátékot, Taccone a MacGruber című MacGyver-paródiát – a Popsztár: Soha ne állj le (a soha le nem állással) című 2016-os csúcsművüket pedig már társrendezőkként forgatták le, főszerepben az addigra már a színészként is egyre nagyobb névvé váló Samberggel.

A zenei áldokumentumfilm a Style Boyz nevű pop-rap sikertrió egyre beképzeltebb pöccsé váló szépfiú frontemberét, Connert követi, aki a nagy hármasból előbb fő szövegíró zenésztársának távozását okozza, majd szólókarrierbe kezdve a fő zeneszerzőnek számító másik cimboráját szégyeníti üres DJ-pozícióba (az előbbit Schaffer, az utóbbit Taccone játssza), ám aztán egy egyre katasztrofálisabb fordulatokat vevő promóciós turnén megízleli a keserű bukást, majd csupán hibáit belátva és két barátjával kibékülve tud visszakapaszkodni a csúcsra. A jó arányérzékkel összerakott fergeteges vígjátékban mintegy két tucat nagy sztár játssza önmagát Ringo Starrtól Sealen és Snoop Doggon át Mariah Carey-ig, a vicces popdalok pedig filmzenelemez formájában a Lonely Island negyedik albumát képezték. Az egyik híres vendéggel, a giccsdalnok Michael Boltonnal még egy Michael Bolton’s Big, Sexy Valentine’s Day Special című egyórás zenés tévéműsort is forgattak a Netflixre, ahol aztán 2019-ben a nyolcvanas évekbeli szteroidpumpáló baseball sztárjátékosokat kifigurázó The Unauthorized Bash Brothers Experience című félórás „vizuális költeménnyel” jelentkeztek, amiből a Lonely Island legutóbbi nagylemeze is lett.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2021/09 60-61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=15062