KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
   2023/június
MAGYAR MŰHELY
• Gelencsér Gábor: Kicsi, de erős A rendszerváltás műfaji reflexiója a magyar filmben - 1. rész
• Mózes Gergely: Öt könnyű darab Magyar dokumentumfilmek
• Varga Balázs: Társadalmi banditák és nemes kalandorok A Kádár-korszak tévésorozatai 3.rész
COMICS ÉS FILM
• Kovács Patrik: Erkölcsi kötéltánc Egészestés Batman-animációk
• Huber Zoltán: Szív a gépezetben James Gunn és A galaxis őrzői-trilógia
• Baski Sándor: Amikor belülről jön a horror David Hine: Strange Embrace
FRANCIA SZÍNEK
• Csomán Sándor: Sorsok keresztútján Új Raj: Dominik Moll
• Kiss Dalma: Az eltűnt idő nyomában Claire Denis: Csokoládé, Szerelemmel, szenvedéllyel
KELET-ÁZSIA MOZIJA
• Vincze Teréz: Egyszerűen nagyszerű Hong Sang-soo minimalista filmmágiája
• Szabó Ádám: Közelről, hidegvérrel John Woo és a hősies vérontás
• Varró Attila: Kínai suttogás Pólya Tamás – Stőhr Lóránt: A hongkongi film
• Teszár Dávid: Ami a magyar mozikból kimaradt A kortárs tajvani filmművészet
ELFELEJTETT ŐSÖK ÁRNYAI
• Kolozsi László: Ki ugrik előbb? Rubin Szilárd és a film
• Schubert Gusztáv: Az elnémított mozi Kollarik Tamás – Zágoni Balázs: Janovics Jenő
ARCHÍVUMOK TITKAI
• Barkóczi Janka: Filmörökség a változó világban Zöld archívumok
VIDEÓJÁTÉK
• Mosolygó Miklós: Végig a sárga pixeles úton A videójáték-adaptációk története – 2. rész
FILMZENE
• Déri Zsolt: Veterán rockerek Martin Scorsese zenei dokumentumfilmjei
FESZTIVÁL
• Buglya Zsófia: Az igazat, ne csak a valódit Graz: Diagonale
KRITIKA
• Rudas Dóra: A rosszat nem rója fel Kilian Riedhof: Nem kapjátok meg a gyűlöletem
MOZI
• Kovács Kata: Sorsfordító nyár
• Buzsik Krisztina: Mi lett volna, ha…
• Vajda Judit: Veszedelmes vonzódás
• Rudas Dóra: Kismenők
• Pethő Réka: Anyák napja
• Pazár Sarolta: Jóságos ég!
• Gerencsér Péter: Szerelem lábujjhegyen
• Huber Zoltán: Ráadásszerelem
• Benke Attila: Amerikai kopó
• Varró Attila: Járatlan utakon
• Kovács Patrik: Követés
• Bárány Bence: Feltámadás
• Déri Zsolt: Coldplay: Music Of The Spheres
• Csomán Sándor: Legénybúcsú Extra
STREAMLINE MOZI
• Nevelős Zoltán: Armageddon Time
• Kiss Dalma: Joyland
• Kolozsi László: Lunana: Egy jak az osztályteremben
• Pauló-Varga Ákos: Egy tehén amelyik dalt énekelt a jövőnek
• Gyöngyösi Lilla: Pán Péter és Wendy
• Varró Attila: Cosa Nostra – A Valachi-ügy
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Birodalmak tündöklése és bukása

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Legénybúcsú Extra

Csomán Sándor

Legénybúcsú Extra – magyar, 2023. Rendezte: Rózsa Gábor. Írta: Rózsa Gábor és Virsinszki Zoltán. Kép: Rózsa Olivér. Zene: Erős Márton. Szereplők: Virsinszki Zoltán (Dani), Nagy Alexandra (Enikő), Sütő András (Tóni), Varga Ádám (Vakond), Kálloy Molnár Péter (Pali bá), Michl Júlia (Veronika). Gyártó és forgalmazó: Rózsa Produktum Kft. 104 perc.

A kurrens mozgóképfogyasztást meghatározó, humoros szkeccsekre szakosodott SzkiTon TV online videóit átlagosan többtízezer ember követi napi szinten, amely sikereknek köszönhetően a formáció tagjai és az őket meghatározó szemlélet 2021-ben nagyjátékfilmes formát öltött: a humort még kevéssé játékba hozó Mentés Másképp után jött a szintén független forrásokból készült Legénybúcsú Extra: ez pedig már egy az egyben a SzkiTonra jellemző stílus sémáit rendezi laza narratív keretbe.

Dani (az író-főszereplő Virsinszki Zoltán) számára csak barátnője létezik, akivel éppen házasságukat tervezik, ám a kinézett álomhelyszínt nem engedhetik meg maguknak. A krízist okozó helyzetből egy verseny, a Legénybúcsú Extra jelentheti a kiutat, melyben tematikus feladatok megoldásával két csapat közül a nyertes ingyenesen veheti igénybe a szolgáltatásokat. A magányos, kapcsolatában szorongó vőlegénynek nincsenek barátai, ezért négytagú csapatába beveszi iszákos apját, a zokni-szandálos, örökszűz matektanárt és egy drogos munkást, hogy az abszurd küldetések (Vakond anyjának felizgatása, bugyik gyűjtése, sztriptíztánc stb.) teljesítésével elérje menyasszonya álmát.

Már a felütésből és a karakterek leírásából világossá válik, hogy Rózsa Gábor filmje a kétezres évek magyar kulturális közegét beárnyékoló vígjátéki hagyományokhoz nyúl vissza: a mozit túljátszott szerepek, fárasztó helyzetkomikum, az átgondolt dramaturgiát nélkülöző, erőltetett altesti humorral átitatott történet határozza meg, mely a guilty pleasure címkéjét is leveti magáról. Azon túl, hogy a film alapvető technikai feltételeket sem képes teljesíteni (csukott szájjal „beszélő” karakterek), kizárólag az agyonhasznált, közönséges sztereotípiák durrogtatásával próbál szórakoztatni – a rendkívül kínos 104 perc után a néző értetlenül, fejében kellemetlen zavarral távozik a mozi sötétjéből.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2023/06 60-60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=15772