KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
   2023/június
MAGYAR MŰHELY
• Gelencsér Gábor: Kicsi, de erős A rendszerváltás műfaji reflexiója a magyar filmben - 1. rész
• Mózes Gergely: Öt könnyű darab Magyar dokumentumfilmek
• Varga Balázs: Társadalmi banditák és nemes kalandorok A Kádár-korszak tévésorozatai 3.rész
COMICS ÉS FILM
• Kovács Patrik: Erkölcsi kötéltánc Egészestés Batman-animációk
• Huber Zoltán: Szív a gépezetben James Gunn és A galaxis őrzői-trilógia
• Baski Sándor: Amikor belülről jön a horror David Hine: Strange Embrace
FRANCIA SZÍNEK
• Csomán Sándor: Sorsok keresztútján Új Raj: Dominik Moll
• Kiss Dalma: Az eltűnt idő nyomában Claire Denis: Csokoládé, Szerelemmel, szenvedéllyel
KELET-ÁZSIA MOZIJA
• Vincze Teréz: Egyszerűen nagyszerű Hong Sang-soo minimalista filmmágiája
• Szabó Ádám: Közelről, hidegvérrel John Woo és a hősies vérontás
• Varró Attila: Kínai suttogás Pólya Tamás – Stőhr Lóránt: A hongkongi film
• Teszár Dávid: Ami a magyar mozikból kimaradt A kortárs tajvani filmművészet
ELFELEJTETT ŐSÖK ÁRNYAI
• Kolozsi László: Ki ugrik előbb? Rubin Szilárd és a film
• Schubert Gusztáv: Az elnémított mozi Kollarik Tamás – Zágoni Balázs: Janovics Jenő
ARCHÍVUMOK TITKAI
• Barkóczi Janka: Filmörökség a változó világban Zöld archívumok
VIDEÓJÁTÉK
• Mosolygó Miklós: Végig a sárga pixeles úton A videójáték-adaptációk története – 2. rész
FILMZENE
• Déri Zsolt: Veterán rockerek Martin Scorsese zenei dokumentumfilmjei
FESZTIVÁL
• Buglya Zsófia: Az igazat, ne csak a valódit Graz: Diagonale
KRITIKA
• Rudas Dóra: A rosszat nem rója fel Kilian Riedhof: Nem kapjátok meg a gyűlöletem
MOZI
• Kovács Kata: Sorsfordító nyár
• Buzsik Krisztina: Mi lett volna, ha…
• Vajda Judit: Veszedelmes vonzódás
• Rudas Dóra: Kismenők
• Pethő Réka: Anyák napja
• Pazár Sarolta: Jóságos ég!
• Gerencsér Péter: Szerelem lábujjhegyen
• Huber Zoltán: Ráadásszerelem
• Benke Attila: Amerikai kopó
• Varró Attila: Járatlan utakon
• Kovács Patrik: Követés
• Bárány Bence: Feltámadás
• Déri Zsolt: Coldplay: Music Of The Spheres
• Csomán Sándor: Legénybúcsú Extra
STREAMLINE MOZI
• Nevelős Zoltán: Armageddon Time
• Kiss Dalma: Joyland
• Kolozsi László: Lunana: Egy jak az osztályteremben
• Pauló-Varga Ákos: Egy tehén amelyik dalt énekelt a jövőnek
• Gyöngyösi Lilla: Pán Péter és Wendy
• Varró Attila: Cosa Nostra – A Valachi-ügy
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Birodalmak tündöklése és bukása

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Ráadásszerelem

Huber Zoltán

Love Again – brit, 2023. Rendezte: Jim Strouse. Írta: Sofie Cramer és Andrea Willson. Kép: Andrew Dunn. Zene: Keegan DeWitt. Szereplők: Priyanka Chopra Jonas (Mira), Sam Heughan (Rob), Céline Dion (Céline Dion), Sofia Barclay (Suzy). Gyártó: Screen Gems / Thunder Road Pictures. Forgalmazó: InterCom. Szinkronizált. 104 perc.

Céline Dion jegyzi a kilencvenes évek egyik ikonikus betétdalát, az énekesnő a maga fizikai valójában mégis most debütál a vásznakon. Az aranytorkú québécoise persze nem főszereplő, inkább amolyan jóságos keresztanya, aki dalokkal és tanácsokkal simítja ki az egymásnak teremtett szerelmesek rögös közeledését. A cím nem árul zsákbamacskát, haláleset és csalódás után hőseink újra szeretnek. Mindegy is, hogy ez egy német regényadaptáció amerikai újrázása eltévedt üzenetekkel, a történet teljesen generikus. A ránk váró végkifejlet az első pillanattól kitalálható és a műfaji kötelezők is óramű pontossággal érkeznek, ami önmagában erénynek számít. A romantikus komédiák hűséges rajongói többségükben amúgy sem forradalmi elbeszélői megoldásokra váltanak jegyet, Dion egzotikus jelenléte mellett így a megbízható kiszámíthatóságot írhatjuk fel fel a mérleg pozitív oldalára.

Ugyanakkor a Ráadásszerelem részleteiben hemzseg a bizarr furcsaságoktól, kezdve azzal, hogy a New Yorkban játszódó történet szereplői nyolcvan százalékban britek. Hősünk ráadásul zenekritikusként él tisztes jólétben és cikkírás ürügyén haverkodik össze az énekesnővel. Nem ildomos persze itt szocio-realizmust számonkérni, a fő probléma sokkal inkább a két főszereplő közötti kémia totális hiánya. Az ex-szépségkirálynő Priyanka Chopra színészi eszköztára érezhetően limitált, a skót Sam Heughan pedig sehogyan sem találja a komédia és férfilíra közötti arányokat. A két figura így csak akkor kel életre, ha épp nem együtt romantikáznak. Chopra például a celeb férjével mókázik egyet, Heughan pedig Dion-szöveget elemez és az énekesnő lábához ülve tanul a szerelemről. Hamisítatlan anyafilm ez a komfortosabb fajtából, ami nyilván reklámnak sem utolsó az énekesnő aktuális turnéjához. Ki gondolta volna, hogy épp Dion lesz majd egy átlagos romkom egyetlen igazi fényforrása?

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2023/06 57-57. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=15765