KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
   2023/június
MAGYAR MŰHELY
• Gelencsér Gábor: Kicsi, de erős A rendszerváltás műfaji reflexiója a magyar filmben - 1. rész
• Mózes Gergely: Öt könnyű darab Magyar dokumentumfilmek
• Varga Balázs: Társadalmi banditák és nemes kalandorok A Kádár-korszak tévésorozatai 3.rész
COMICS ÉS FILM
• Kovács Patrik: Erkölcsi kötéltánc Egészestés Batman-animációk
• Huber Zoltán: Szív a gépezetben James Gunn és A galaxis őrzői-trilógia
• Baski Sándor: Amikor belülről jön a horror David Hine: Strange Embrace
FRANCIA SZÍNEK
• Csomán Sándor: Sorsok keresztútján Új Raj: Dominik Moll
• Kiss Dalma: Az eltűnt idő nyomában Claire Denis: Csokoládé, Szerelemmel, szenvedéllyel
KELET-ÁZSIA MOZIJA
• Vincze Teréz: Egyszerűen nagyszerű Hong Sang-soo minimalista filmmágiája
• Szabó Ádám: Közelről, hidegvérrel John Woo és a hősies vérontás
• Varró Attila: Kínai suttogás Pólya Tamás – Stőhr Lóránt: A hongkongi film
• Teszár Dávid: Ami a magyar mozikból kimaradt A kortárs tajvani filmművészet
ELFELEJTETT ŐSÖK ÁRNYAI
• Kolozsi László: Ki ugrik előbb? Rubin Szilárd és a film
• Schubert Gusztáv: Az elnémított mozi Kollarik Tamás – Zágoni Balázs: Janovics Jenő
ARCHÍVUMOK TITKAI
• Barkóczi Janka: Filmörökség a változó világban Zöld archívumok
VIDEÓJÁTÉK
• Mosolygó Miklós: Végig a sárga pixeles úton A videójáték-adaptációk története – 2. rész
FILMZENE
• Déri Zsolt: Veterán rockerek Martin Scorsese zenei dokumentumfilmjei
FESZTIVÁL
• Buglya Zsófia: Az igazat, ne csak a valódit Graz: Diagonale
KRITIKA
• Rudas Dóra: A rosszat nem rója fel Kilian Riedhof: Nem kapjátok meg a gyűlöletem
MOZI
• Kovács Kata: Sorsfordító nyár
• Buzsik Krisztina: Mi lett volna, ha…
• Vajda Judit: Veszedelmes vonzódás
• Rudas Dóra: Kismenők
• Pethő Réka: Anyák napja
• Pazár Sarolta: Jóságos ég!
• Gerencsér Péter: Szerelem lábujjhegyen
• Huber Zoltán: Ráadásszerelem
• Benke Attila: Amerikai kopó
• Varró Attila: Járatlan utakon
• Kovács Patrik: Követés
• Bárány Bence: Feltámadás
• Déri Zsolt: Coldplay: Music Of The Spheres
• Csomán Sándor: Legénybúcsú Extra
STREAMLINE MOZI
• Nevelős Zoltán: Armageddon Time
• Kiss Dalma: Joyland
• Kolozsi László: Lunana: Egy jak az osztályteremben
• Pauló-Varga Ákos: Egy tehén amelyik dalt énekelt a jövőnek
• Gyöngyösi Lilla: Pán Péter és Wendy
• Varró Attila: Cosa Nostra – A Valachi-ügy
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Birodalmak tündöklése és bukása

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Jóságos ég!

Pazár Sarolta

Juste ciel! – francia, 2022. Rendezte: Laurent Tirard. Írta: Dominique Abel és Fiona Gordon. Kép: Eric Blanckaert. Zene: Mathieu Lamboley. Szereplők: Valérie Bonneton (Véronique), Camilla Chamoux (Augustine), Claire Nadeau (Bernadette), Guilaine Londez (Béatrice), Louise Malek (Gwendoline), Sidse Babett Knudsen (Josephine). Gyártó: Les Films sur Mesure. Forgalmazó: ADS Service. Feliratos. 87 perc.

 

Laurent Tirard, francia forgatókönyvíró-rendező az elmúlt tizenöt év változó minőségű vígjátékai (Életem NAGY szerelme, A beszéd) és képregény-adaptációi (Asterix és Obelix, A kis Nicolas) után kilencedik játékfilmjével tűnik fel újra a mozikban. Tirard eltökélt szándékát – miszerint minél több nő szerepeljen legújabb filmjében – megvalósítandó, komédiáját egy vidéki zárda apácáinak lehetetlennek tűnő vállalkozásából bontja ki. A Jóságos ég! főhősei a hatalmas pénzjutalom reményében beneveznek a helyi kerékpárversenyre, hogy a nyereményből felújítsák városuk egyik szégyenfoltját, a lepusztult idősek otthonát. Az ötlet pompás, sőt a nemes cél mellé személyes nyereségek is társulnak: a fiatal és árva apácajelölt végre csatlakozhat a rendház közösségéhez és felveheti a fityulát, a főnővér pedig eljuthat Rómába és végre személyesen találkozhat a pápával. Egy bökkenő azonban akad: egyikük sem tud biciklizni. Az ügyefogyott apácák összetörik magukat, rozoga kerékpárjaikat és a többi biciklistát, majd bevetik legerősebb fegyverüket és bűntudatot ébresztenek versenytársaikban, a jó ügy érdekében sorozatos sportszerűtlenségeket követnek el és elhatalmasodik rajtuk az egymás legyőzése iránti olthatatlan vágy is.

Az alaphelyzetből néhány eltalált geggel és jól ülő poénokkal össze lehetett volna rakni egy könnyed szórakozást ígérő vígjátékot. Csakhogy nem ez történt. Mintha nem csak a bicikliversenyt, hanem a forgatókönyvet is meghekkelték volna és valaki az összes papírkosárban landolt, elvetélt jelenetet széthajtogatta, kisimította és leforgatta volna, nem kifelejtve egy énekes-táncos betétet, hiszen kellett ide egy csipetnyi Apácashow is. Az összetákolt, viccesnek alig mondható eredményt a két színésznő (Valérie Bonneton és Louise Malek) játéka, néhány mókás flashback és a pápával való elképzelt találkozás idilli montázsszekvenciája próbálja megmenteni.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2023/06 56-57. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=15763