KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
   2023/június
MAGYAR MŰHELY
• Gelencsér Gábor: Kicsi, de erős A rendszerváltás műfaji reflexiója a magyar filmben - 1. rész
• Mózes Gergely: Öt könnyű darab Magyar dokumentumfilmek
• Varga Balázs: Társadalmi banditák és nemes kalandorok A Kádár-korszak tévésorozatai 3.rész
COMICS ÉS FILM
• Kovács Patrik: Erkölcsi kötéltánc Egészestés Batman-animációk
• Huber Zoltán: Szív a gépezetben James Gunn és A galaxis őrzői-trilógia
• Baski Sándor: Amikor belülről jön a horror David Hine: Strange Embrace
FRANCIA SZÍNEK
• Csomán Sándor: Sorsok keresztútján Új Raj: Dominik Moll
• Kiss Dalma: Az eltűnt idő nyomában Claire Denis: Csokoládé, Szerelemmel, szenvedéllyel
KELET-ÁZSIA MOZIJA
• Vincze Teréz: Egyszerűen nagyszerű Hong Sang-soo minimalista filmmágiája
• Szabó Ádám: Közelről, hidegvérrel John Woo és a hősies vérontás
• Varró Attila: Kínai suttogás Pólya Tamás – Stőhr Lóránt: A hongkongi film
• Teszár Dávid: Ami a magyar mozikból kimaradt A kortárs tajvani filmművészet
ELFELEJTETT ŐSÖK ÁRNYAI
• Kolozsi László: Ki ugrik előbb? Rubin Szilárd és a film
• Schubert Gusztáv: Az elnémított mozi Kollarik Tamás – Zágoni Balázs: Janovics Jenő
ARCHÍVUMOK TITKAI
• Barkóczi Janka: Filmörökség a változó világban Zöld archívumok
VIDEÓJÁTÉK
• Mosolygó Miklós: Végig a sárga pixeles úton A videójáték-adaptációk története – 2. rész
FILMZENE
• Déri Zsolt: Veterán rockerek Martin Scorsese zenei dokumentumfilmjei
FESZTIVÁL
• Buglya Zsófia: Az igazat, ne csak a valódit Graz: Diagonale
KRITIKA
• Rudas Dóra: A rosszat nem rója fel Kilian Riedhof: Nem kapjátok meg a gyűlöletem
MOZI
• Kovács Kata: Sorsfordító nyár
• Buzsik Krisztina: Mi lett volna, ha…
• Vajda Judit: Veszedelmes vonzódás
• Rudas Dóra: Kismenők
• Pethő Réka: Anyák napja
• Pazár Sarolta: Jóságos ég!
• Gerencsér Péter: Szerelem lábujjhegyen
• Huber Zoltán: Ráadásszerelem
• Benke Attila: Amerikai kopó
• Varró Attila: Járatlan utakon
• Kovács Patrik: Követés
• Bárány Bence: Feltámadás
• Déri Zsolt: Coldplay: Music Of The Spheres
• Csomán Sándor: Legénybúcsú Extra
STREAMLINE MOZI
• Nevelős Zoltán: Armageddon Time
• Kiss Dalma: Joyland
• Kolozsi László: Lunana: Egy jak az osztályteremben
• Pauló-Varga Ákos: Egy tehén amelyik dalt énekelt a jövőnek
• Gyöngyösi Lilla: Pán Péter és Wendy
• Varró Attila: Cosa Nostra – A Valachi-ügy
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Birodalmak tündöklése és bukása

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Coldplay: Music Of The Spheres

Déri Zsolt

Coldplay: Music Of The Spheres - Live At River Plate – brit, 2023. Rendezte: Paul Dugdale. Kép: Brett Turnbull. Szereplők: Guy Berryman, Jon Buckland, Will Champion, Chris Martin. Gyártó: Infinity Station Films / SiFi Films. Forgalmazó: Pannonia Entertainment. Feliratos. 138 perc

A Radiohead és a néhai Jeff Buckley bűvöletében indulva az ezredfordulón befutó brit Coldplay az utolsó olyan együttes, amelyik még globális stadionzenekarrá tudott nőni. A gitáros-billentyűs-énekes Chris Martin és társai az eddigi legkommerszebb (a slágergyáros-producer Max Martin, Selena Gomez és a BTS nevű K-pop bojgrupp közreműködésével készült) 2021-es Music Of The Spheres albumuk tavaly indított azonos című turnéjának argentin állomásán, a Buenos Aires-i River Plate stadionban október-november fordulóján tíz fellépést tartottak, és az egyiket a világ 81 országának mozitermeibe is közvetítették – majd idén koncertfilmként véglegesítve újra bemutatták.
A kozmikus fantasy (fiktív bolygók és idegen lények, no meg a hozzájuk képest egységesen idegennek számító földi emberiség) témakörében fogant új lemez számai mellett szerencsére régi kulcsdalok is bőven előkerülnek a John Williams-féle E.T.-zenével felvezetett műsorban, melyet a háttérvetítések és a tűzijáték mellett a hatvanvalahányezres tömeg beléptetéskor kapott – egyszerre világító, pulzáló és színt váltó – LED-karperecei is rendkívül látványossá tesznek a drónfelvételeken. Chris Martinék a nyolcvanas-kilencvenes években aktív Soda Stereo argentin sikerzenekar De música ligera slágerének feldolgozásával kedveskednek a helyi közönségnek, a stadion közepén az intimebb blokkokhoz használt kifutóvégi B-színpadon az egyik számba a Júdás és a Fekete Messiás betétdaláért Oscar-díjat nyerő amerikai gitáros-énekesnő H.E.R. is beszáll, a küzdőtér távolabbi részén lévő még kisebb C-színpadon pedig az iráni polgárjogi tüntetések himnuszává lett Baraye című dalt a hazájából kitiltott színésznő Golshifteh Farahani (Elly története, Hazugságok hálója, Paterson) fárszi nyelven énekli – a ráadásban teljes muppet-zenekarával visszatérő űrlénylány-bábfigura Angel Moon és a dél-koreai sorkatonai szolgálata előtt egy Coldplay-kollaborációval búcsúzó BTS-tag Jin azonban félreviszi a zárást (a stáblista alatt futó kis turnédokuban viszont Kylie Minogue és Bruce Springsteen is feltűnik vendégként korábbi koncertjeleneteken).


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2023/06 60-60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=15770