KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
   2015/december
MŰVÉSZMOZI
• Földényi F. László: Mozisirató Újhullámok után
• Harmat György: A sorsüldözött sátán és a felelőtlen angyal Citti és Davoli a Pasolini-filmekben
• Nagy V. Gergő: Lomha svenk Abel Ferrara: Pasolini
• Hirsch Tibor: A zseni, akinek nem akaródzik feltámadni Eisenstein Mexikóban
• Szalkai Réka: ¡Que viva Eisenstein! Beszélgetés Peter Greenaway-jel
FILM + ZENE
• Ádám Péter: Az utca királynője Édith Piaf 100
• Géczi Zoltán: Egyenesen a gettóból Hip hop és film: Straight Outta Compton
ÁZSIAI PANORÁMA
• Stőhr Lóránt: Távoli képek, csendes életek Tajvani hullámok – 1. rész
MAGYAR MŰHELY
• Takács Ferenc: „Lajos, te maradj ki a történelemből!” Anyám és más futóbolondok a családból
• Gelencsér Gábor: Túlélet Hajnali láz
• Kránicz Bence: A mosónő érzékisége Szerdai gyerek
• Kovács Bálint: Valaki éjszakára Az éjszakám a nappalod
FILMISKOLA
• Soós Tamás Dénes: „Korlátok helyett mértéket állítani” Beszélgetés Aczél Petrával és Antalóczy Tímeával
FESZTIVÁL
• Pörös Géza: Kisiklott hétköznapok Gdynia
• Szabó Ádám: Nőt és gyereket soha Sitges
FILM / REGÉNY
• Sepsi László: Mindörökké tizenkettő R. L. Stine: Libabőr
• Jankovics Márton: A képzelet szökevényei Rob Letterman: Libabőr
KÖNYV
• Zalán Vince: Api könyve Jankovics Marcell: Lékiratok
• Kelecsényi László: Lexikon gyanánt Gelencsér Gábor: Forgatott könyvek
TELEVÍZÓ
• Csiger Ádám: Bukarest árnyai Árnyak/Umbre
KRITIKA
• Varró Attila: Írás a falon 007 Spectre – A Fantom visszatér
• Baski Sándor: Tavaly Svájcban Ifjúság
MOZI
• Teszár Dávid: Ragyogó nekropolisz
• Barkóczi Janka: Cowboyok
• Kolozsi László: Kosok
• Kovács Kata: A kórus
• Baski Sándor: Login
• Tüske Zsuzsanna: A szerelem útján
• Forgács Nóra Kinga: A tengernél
• Kránicz Bence: Az ételművész
• Sepsi László: Szemekbe zárt titkok
• Vajda Judit: Újra együtt
• Sándor Anna: A kis herceg
• Varga Zoltán: Rendkívüli mesék
• Simor Eszter: A szüfrazsett
• Varró Attila: Az éhezők viadala – Kiválasztott
DVD
• Pápai Zsolt: Ex Machina
• Czirják Pál: Rettegett Iván I–II.
• Varga Zoltán: Torrente Gyűjtemény
• Fekete Martin: A WikiLeaks-botrány
• Soós Tamás Dénes: Sötét helyek
• Kránicz Bence: Tökéletes hang 2
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Az ételművész

Kránicz Bence

Burnt – amerikai, 2015. Rendezte: John Wells. Írta: Steven Knight. Kép: Adriano Goldman. Zene: Rob Simonsen. Szereplők: Bradley Cooper (Jones), Sienna Miller (Helene), Daniel Brühl (Tony), Matthew Rhys (Reece),Alicia Vikander (Anne Marie). Gyártó: Double Feature Films. Forgalmazó: Fórum Hungary. Feliratos. 90 perc.

 

Mi a közös a vadnyugati városka védelmére felbérelt fegyverforgatókban, a zsíros szajré megszerzése végett verbuválódó gengszterbandában és a Michelin-csillagra áhítozó mesterszakácsokban? Az, hogy mindnyájan profik, szakmájuk és identitásuk közé jóformán egyenlőségjelet lehet állítani, történeteik pedig remek apropót biztosítanak a hollywoodi filmeseknek arra, hogy saját munkájukról és önmagukról valljanak. Igaz, profiwesternből és heistfilmből jó néhányat láttunk már, a szakácsdráma pedig ritkaságnak számít. A sikeres tévés karriert maga mögött tudó John Wells (Vészhelyzet) második nagyjátékfilmje viszont sivatagi porfészek vagy banktrezor helyett a konyhában zengi az olajozott gépezetként működő csapat és az öntörvényű, kiszámíthatatlan zsenialitás helyébe lépő higgadt profizmus dicshimnuszát.

Mikor a hajdani sztárséf (Bradley Cooper) önkéntes száműzetéséből visszatérve újra beáll a tűzhely mögé, elsősorban önmagának akarja bizonyítani, hogy rekordidő alatt képes felfuttatni egy éttermet. A megszállott férfiakkal nem először foglalkozó Steven Knight (Locke) forgatókönyve kiszámítható, de működőképes fordulatokat sorjáz, toborzástól első kudarcokon át az egyre személyesebbé váló főzésig, a lapos történetet pedig a nemzetközi színészválogatottnak is beillő, csodás szereplőgárda és a pazar fogásokról készített, érzéki élményt adó felvételek teszik izgalmassá és élvezhetővé. Amíg a tavalyi A séf a kisköltségvetésű szerzői filmezés öröméről szólt a konyhai kalandok örvén, addig Az ételművész a hollywoodi elit büszkeségéről mesél, kifogástalan körítéssel felszolgálva a magánéletet lenullázó hivatástudat, a hiúságból fakadó gyengeség és a csapatmunkába vetett hit egyetemes érvényű, de banális tanulságait.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2015/12 58-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=12521