KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
   2015/december
MŰVÉSZMOZI
• Földényi F. László: Mozisirató Újhullámok után
• Harmat György: A sorsüldözött sátán és a felelőtlen angyal Citti és Davoli a Pasolini-filmekben
• Nagy V. Gergő: Lomha svenk Abel Ferrara: Pasolini
• Hirsch Tibor: A zseni, akinek nem akaródzik feltámadni Eisenstein Mexikóban
• Szalkai Réka: ¡Que viva Eisenstein! Beszélgetés Peter Greenaway-jel
FILM + ZENE
• Ádám Péter: Az utca királynője Édith Piaf 100
• Géczi Zoltán: Egyenesen a gettóból Hip hop és film: Straight Outta Compton
ÁZSIAI PANORÁMA
• Stőhr Lóránt: Távoli képek, csendes életek Tajvani hullámok – 1. rész
MAGYAR MŰHELY
• Takács Ferenc: „Lajos, te maradj ki a történelemből!” Anyám és más futóbolondok a családból
• Gelencsér Gábor: Túlélet Hajnali láz
• Kránicz Bence: A mosónő érzékisége Szerdai gyerek
• Kovács Bálint: Valaki éjszakára Az éjszakám a nappalod
FILMISKOLA
• Soós Tamás Dénes: „Korlátok helyett mértéket állítani” Beszélgetés Aczél Petrával és Antalóczy Tímeával
FESZTIVÁL
• Pörös Géza: Kisiklott hétköznapok Gdynia
• Szabó Ádám: Nőt és gyereket soha Sitges
FILM / REGÉNY
• Sepsi László: Mindörökké tizenkettő R. L. Stine: Libabőr
• Jankovics Márton: A képzelet szökevényei Rob Letterman: Libabőr
KÖNYV
• Zalán Vince: Api könyve Jankovics Marcell: Lékiratok
• Kelecsényi László: Lexikon gyanánt Gelencsér Gábor: Forgatott könyvek
TELEVÍZÓ
• Csiger Ádám: Bukarest árnyai Árnyak/Umbre
KRITIKA
• Varró Attila: Írás a falon 007 Spectre – A Fantom visszatér
• Baski Sándor: Tavaly Svájcban Ifjúság
MOZI
• Teszár Dávid: Ragyogó nekropolisz
• Barkóczi Janka: Cowboyok
• Kolozsi László: Kosok
• Kovács Kata: A kórus
• Baski Sándor: Login
• Tüske Zsuzsanna: A szerelem útján
• Forgács Nóra Kinga: A tengernél
• Kránicz Bence: Az ételművész
• Sepsi László: Szemekbe zárt titkok
• Vajda Judit: Újra együtt
• Sándor Anna: A kis herceg
• Varga Zoltán: Rendkívüli mesék
• Simor Eszter: A szüfrazsett
• Varró Attila: Az éhezők viadala – Kiválasztott
DVD
• Pápai Zsolt: Ex Machina
• Czirják Pál: Rettegett Iván I–II.
• Varga Zoltán: Torrente Gyűjtemény
• Fekete Martin: A WikiLeaks-botrány
• Soós Tamás Dénes: Sötét helyek
• Kránicz Bence: Tökéletes hang 2
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

A kórus

Kovács Kata

Boychoir – amerikai, 2014. Rendező: François Girard. Írta: Ben Ripley. Kép: David Franco. Zene: Brian Byrne. Szereplők: Dustin Hoffman (Carvelle), Kevin McHale (Wooly), Garrett Wareing (Stet), Josh Lucas (Gerard). Gyártó: Informant Films. Forgalmazó: Vertigo Média Kft. Feliratos. 103 perc.

 

Teljesítményfilm boarding school drama közegben: François Girard (A vörös hegedű, Selyem) az ifjú Stet (Garrett Wareing színészi debütálása) felnövéstörténetében egy szenvedélyes, ám óhatatlanul hamar el is múló tehetség kibontakozását mondja el. Amerika vezető fiúkórusába bekerülni nem kis teljesítmény, hősünket azonban nem annyira angyali énekhangja, hanem sokkal inkább apjának vaskos csekkfüzete repíti a sokak – de nem Stet – által vágyott intézménybe. A fiú ugyanis árva, alkoholista anyja autóbalesetben hunyt el, ezután sosem látott apja gondoskodik az elhelyezéséről, akinek új családja persze mit sem tud a létezéséről, így aztán jobb minél zártabb és biztonságosabb helyen tudni.

Nos, egy profi gyerekkórus zárt világ, megvan benne minden, ami egy pubertáskor küszöbén álló, agresszióban megnyilvánuló törékeny csodagyerek kiérleléséhez szükséges: egy erős vetély- és néhány kegyetlen osztálytárs, az igazságos, ám acélos igazgatónő (Kathy Bates), a háttérben a volt mentor-őrangyal (Debra Winger), és egy hideg profi álarcában rejtőzködő, riválisával szakmai harcot vívó, aranyszívű tanár (Dustin Hoffman). És bár a narratíva jócskán zsúfolt potenciális vezérfonalakkal, a film vezető sztárjának, Hoffmannak köszönhetően a fókusz mégis csak az ifjú tehetség és az ő figurájának kettősén áll. A tipikusan társtalan, kissé magába forduló, melankolikus Hoffman-alak itt különösen magányos, konok szomorúságára a film alig ad magyarázatot. Hiányzik azonban belőle – és ami azt illeti, a fiúból is – a tehetség kibontakoztatásához szükséges fanatizmus, az a fajta karizma, amely például J. K. Simmons alakítása révén az égbe menesztette a brutálisan dinamikus Whiplash-t. A fegyelem, a képzettség és az ártatlanság szentháromságában őrlődő kiskamaszok világát Stet végül hangja pubertáskori elvesztésével kénytelen maga mögött hagyni, a film így aztán különös módon még az elmúlás témáját is belevegyíti ebbe az amúgy is szinte már zavarosan túlszőtt történetbe.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2015/12 55-56. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=12515