MoziA kórusKovács Kata
Boychoir – amerikai, 2014. Rendező: François Girard. Írta: Ben Ripley. Kép: David Franco. Zene: Brian Byrne.
Szereplők: Dustin Hoffman (Carvelle), Kevin McHale (Wooly), Garrett Wareing
(Stet), Josh Lucas (Gerard). Gyártó: Informant Films. Forgalmazó: Vertigo Média
Kft. Feliratos. 103 perc.
Teljesítményfilm boarding school drama közegben: François Girard (A vörös hegedű,
Selyem) az ifjú Stet (Garrett Wareing
színészi debütálása) felnövéstörténetében egy szenvedélyes, ám óhatatlanul
hamar el is múló tehetség kibontakozását mondja el. Amerika vezető fiúkórusába
bekerülni nem kis teljesítmény, hősünket azonban nem annyira angyali énekhangja,
hanem sokkal inkább apjának vaskos csekkfüzete repíti a sokak – de nem Stet –
által vágyott intézménybe. A fiú ugyanis árva, alkoholista anyja autóbalesetben
hunyt el, ezután sosem látott apja gondoskodik az elhelyezéséről, akinek új
családja persze mit sem tud a létezéséről, így aztán jobb minél zártabb és
biztonságosabb helyen tudni.
Nos, egy profi
gyerekkórus zárt világ, megvan benne minden, ami egy pubertáskor küszöbén álló,
agresszióban megnyilvánuló törékeny csodagyerek kiérleléséhez szükséges: egy
erős vetély- és néhány kegyetlen osztálytárs, az igazságos, ám acélos
igazgatónő (Kathy Bates), a háttérben a volt mentor-őrangyal (Debra Winger), és
egy hideg profi álarcában rejtőzködő, riválisával szakmai harcot vívó, aranyszívű
tanár (Dustin Hoffman). És bár a narratíva jócskán zsúfolt potenciális
vezérfonalakkal, a film vezető sztárjának, Hoffmannak köszönhetően a fókusz
mégis csak az ifjú tehetség és az ő figurájának kettősén áll. A tipikusan
társtalan, kissé magába forduló, melankolikus Hoffman-alak itt különösen
magányos, konok szomorúságára a film alig ad magyarázatot. Hiányzik azonban belőle
– és ami azt illeti, a fiúból is – a tehetség kibontakoztatásához szükséges
fanatizmus, az a fajta karizma, amely például J. K. Simmons alakítása révén az égbe
menesztette a brutálisan dinamikus Whiplash-t.
A fegyelem, a képzettség és az ártatlanság szentháromságában őrlődő kiskamaszok
világát Stet végül hangja pubertáskori elvesztésével kénytelen maga mögött
hagyni, a film így aztán különös módon még az elmúlás témáját is belevegyíti
ebbe az amúgy is szinte már zavarosan túlszőtt történetbe.
Cikk értékelése: |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | szavazat: 6 átlag: 5 |
 |
|