KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
             
   2021/február
MAGYAR MŰHELY
• Beck András: Eltávozott ünnepnapok Kovács Kati a filmvásznon
• Darida Veronika: „Széthull darabokra” Beszélgetés Mundruczó Kornéllal
• Kovács Kata: Lobogó gyász Pieces of a Woman
• Erdélyi Z. Ágnes: „Gyógyíthatatlan filmes vagyok” András Ferenc portrékötet
• Szekfü András: „Egyetlen snittben!” Beszélgetés Somló Tamással – 1. rész
KORTÁRS AUSZTRIA
• Schreiber András: A boldogság hervadó virágai Új raj: Jessica Hausner
• Nemes Z. Márió: Alpesi hullahegyek Elfriede Jelinek: Die Kinder der Toten
OROSZ TITKOK
• Baski Sándor: A diktatúra modellje DAU. Natasa
• Szíjártó Imre: Szívzűrök Orosz kórházfilmek
• Schubert Gusztáv: A megszegett eskü Kosztya Proletárszkij
KÉPREGÉNY LEGENDÁK
• Greff András: Szerelem első olvadásig Craig Thompson: Blankets – Takarók
A FILMKRITIKA KLASSZIKUSAI
• Darida Veronika: Agamben mozija Pasolini, Godard, Debord
FILM + ZENE
• Pernecker Dávid: Nincsenek határok Nicholas Britell
FESZTIVÁL
• Pauló-Varga Ákos: Hétköznapi szorongásaink Anilogue 2020
KÖNYV
• Kelecsényi László: Baltával vágva Gál Mihály: Cezúrák és cenzúrák
FILM / REGÉNY
• Varró Attila: Introvertált melodráma Lily Brooks-Dalton: Az éjféli égbolt
• Fekete Tamás: A Föld hangja Az éjféli égbolt
TELEVÍZÓ
• Nevelős Zoltán: Öntudat, krónika, nosztalgia Steve McQueen: Kis fejsze
KRITIKA
• Forgács Iván: Termékenyítő esőre várva Milcso Mancsevszki: Fűzfa
MOZI
• Lovas Anna: Méz-Királynő
• Varró Attila: Kutyabaj
• Varga Zoltán: Lelki ismeretek
• Huber Zoltán: Wonder Woman 1984
STREAMLINE MOZI
• Baski Sándor: Szabad szavak
• Fekete Tamás: Vadember
• Kovács Patrik: A Breitner kommandó
• Benke Attila: Lélekvihar
• Tüske Zsuzsanna: Mezítláb a parkban
• Alföldi Nóra: Moszad
• Roboz Gábor: Bocs, hogy zavarom
• Varró Attila: Kis szemtanú
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi Napos oldalak

             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Streamline mozi

Mezítláb a parkban

Tüske Zsuzsanna

Barefoot in the Park – amerikai, 1967. Rendezte: Gene Saks. Írta: Neil Simon. Kép: Joseph LaShelle. Zene: Neal Hefti. Szereplők: Jane Fonda (Corey), Robert Redford (Paul), Charles Boyer (Victor), Mildred Natwick (Ethel), Herb Edelman (Harry). Gyártó: Wallis-Hazen Productions. Forgalmazó: HBO. Szinkronizált. 106 perc.

 

Bizonyos klasszikusok örökifjúságra vannak ítélve, ilyen az 1967-es Mezítláb a parkban is, amely több mint fél évszázad elteltével is képes üdítő filmélménnyel megajándékozni nézőjét. A ragyogó génkészlet elsőre adott, hiszen az ifjú Jane Fonda és Robert Redford valószínűleg némán, egy szobában ülve is bárkit elbűvölnének, nemhogy a Broadway halhatatlan szerzője, Neil Simon párkapcsolati vígjátékában sziporkázva. Az eredetileg színpadra írt kamaradarab főszereplő párosa, Corey és Paul, fülig szerelmes friss házasok, akik a Plaza Hotelben töltött egyhetes nászútjuk mámorító szobafogsága után beköltöznek első közös, New York-i otthonukba. A lakással érkező váratlan kihívások és egy különös szomszéd látogatásai azonban hamar felszínre hozzák a kalandvágyó Corey és a két lábbal a földön járó Paul közti személyiségbeli ellentéteket, alaposan próbára téve kapcsolatukat.

A forgatókönyvíróként is közreműködő Neil Simon történetében a triviális háztartási vis maiorok, egy lyuk a tetőn, illetve öt emelet napi lépcsőmászása zseniális könnyedséggel válnak egyszerre a frappáns párbeszédek forrásává és a mézeshetek utáni házasélet nehézségeinek jelképeivé. Finom párhuzamok rajzolódnak ki az idős és a fiatal karakterek, az életet játékként felfogó Corey és a szomszéd nyugdíjas bonviván, valamint a lány decens özvegy édesanyja és a konzervatív Paul között – izgalmas és szórakoztató élmény végigkövetni az ívet, a szerelempróbát, amely mentén személyiségük formálódik. Az azóta színészlegendákká érett főszereplők közötti kémia varázslatán túl, a ’60-as évek New Yorkjának hangulata és a háttérben mozgatott nagyvárosi csodabogarak szokatlan bája is kivételes vígjátékká teszik a színházi berkekben szintén otthonosan mozgó Gene Saks filmjét, aki olyan további emlékezetes kamarakomédiákat jegyez, mint a Furcsa pár vagy A kaktusz virága.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2021/02 62-63. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=14808