KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2012/március
FILMSZEMLE
• Schubert Gusztáv: Tükröm, tükröm Filmszemle után
• Várkonyi Benedek: Emerenc királynő Beszélgetés Szabó Istvánnal
• Vincze Teréz: Ordítás és országimázs Magyarország 2011
• Pápai Zsolt: Júdás-napi fagy Drága besúgott barátaim
SZÍNÉSZPORTRÉ
• Kolozsi László: Ede elment Garas Dezső (1934–2011)
NŐK A FELVEVŐGÉPPEL
• Vincze Teréz: Nők a felvevőgéppel A mozi neme
• Kovács Kata: Celluloid örökösnők Filmrendező-lányok
• Alföldi Nóra: Beszélő fejek Polisse
• Tüske Zsuzsanna: Nő a volánnál Ida Lupino
TESTKÉPEK
• Kelecsényi László: A test szavai Utazás az érzékek birodalmába – 1. rész
• Pintér Judit Nóra: Test és tükör Cronenberg test-képei
MOZI
• Pálos Máté: Együtt az ég alatt
TESTKÉPEK
• Horváth Eszter: Beszéljünk a szexről? Veszélyes vágy
• Varró Attila: Kanossza Shame – A szégyentelen
ALEXANDER PAYNE
• Baski Sándor: Keserédes élet Alexander Payne filmjei
MESETERÁPIA
• Hirsch Tibor: Sorskönyv-mesék Mesefilmterápia – 2. rész
TELEVÍZÓ
• Varga Balázs: Családban marad Átok
• Schubert Gusztáv: Közös többszörös Társas/Játék
KRITIKA
• Barotányi Zoltán: Kirúgó mérkőzés Krízispont
• Huber Zoltán: Vissza az alapokhoz A némafilmes
• Gelencsér Gábor: Utazás Katatóniába Isztambul
FILM / REGÉNY
• Roboz Gábor: Grafománia és tipomágia Jonathan Safran Foer: Rém hangosan és irtó közel
MOZI
• Margitházi Beja: Aurora
• Vajda Judit: Bor, tangó, kapufa
• Forgács Nóra Judit: Szex felsőfokon
• Kovács Kata: Családban marad
• Barkóczi Janka: Szilvás csirke
• Baski Sándor: Az erő krónikája
• Alföldi Nóra: Az ördög benned lakozik
• Parádi Orsolya: Szingli fejvadász
• Roboz Gábor: Védhetetlen
• Sepsi László: Borotvaélen
• Nevelős Zoltán: Tirannoszaurusz
• Kovács Marcell: A bűn hálójában
• Tüske Zsuzsanna: Egy hét Marilynnel
• Varró Attila: Warrior
DVD
• Lichter Péter: A nyugtalanság kora
• Pápai Zsolt: Adėle H. története
• Tosoki Gyula: Vasököl
• Sepsi László: A fegyver éve
• Géczi Zoltán: Nagy Sándor, a hódító
• Varga Zoltán: A rettegés mélye
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Warrior

Varró Attila

Warrior – amerikai, 2011. Rendezte: Gavin O’Connor. Írta: Cliff Dorfman és Anthony Tambakis. Kép: Masanobu Takayanagi. Zene: Mark Isham. Szereplők: Tom Hardy (Tommy), Joel Edgerton (Brendan), Nick Nolte (Paddy), Jennifer Morrison (Tess). Gyártó: Filmtribe / Solaris Entertainment / Mimran Schur Pictures. Forgalmazó: Parlux. Feliratos. 140 perc.

A hollywoodi bokszfilmek, azon túl, hogy a sportzsáner legnépesebb alfaját jelentik, két vonatkozásban töltenek be komoly szerepet a filmtörténetben: egyrészt a kézikamera fejlődésének és alkalmazásának mérföldköveit jelzik Body and Soultól a Rockyn át egészen az Aliig, másrészt a férfimelodráma tagadhatatlanul szokatlan műfajának legmarkánsabb képviselői, legyen szó némafilmes ringrománcokról vagy karcos boksz-noirokról. Gavin O’Connor tavalyi műve az utóbbi szempont éldarabja – miközben a kor szavát követve véres ketrecharcokig durvítja az ökölvívó-meccseket, az ezredforduló legbátrabban felvállalt búfakasztó férfimelodrámájává válik.

A kétnapos MMA-bajnokság fináléjában szembekerülő rég elszakadt fivérek és az öcs trénereként bűnbocsánatra áhítozó apa háromszögtörténete erősen életszagú megközelítésében az elmúlt évek rögrealista küzdősportdrámáinak hagyományát követi Pankrátortól a Fighterig (lásd a lakonikus címet), kétszálú sztorijában a Somebody Up There Likes Me iraki veteránná átminősített Rocky Grazianója (többször konkrétan megidézve) húz kesztyűt a Reménység bajnokából megismert James Braddock fizikatanár-verziójával. A családi férfiösszetartás tematikáját mániákusan újrahasznosító O’Connor számára (a Csoda a jégen hokiválogatottjától a Zsaruk becsülete rendőrfamíliájáig) azonban a hitelesség cseppet sem zárja ki a csúcsra járatott érzelmi hatáskeltést, így a csendes borongások és véres küzdelmek mellett a könnyes megváltások is helyet kapnak a jócskán három zsebkendős fináléban. Szemben a Rocky-szériával, a veszélyes elegy ezúttal hibátlanul működik, a végkifejlettel szigorított fegyintézetek lázadásait is könnyedén érzelmes összeborulássá lehetne szelídíteni: miközben nézője minden ütést magán érez, a kiváló színészi játéknak hála (élen a sokadig lenyűgöző visszatérését nyújtó Nick Nolte-val), szívtájékon is éri néhány jól időzített és pusztító erejű balegyenes.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2012/03 60-60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11019