KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

            
             
             
             
             
             
             
             
             
   2012/március
FILMSZEMLE
• Schubert Gusztáv: Tükröm, tükröm Filmszemle után
• Várkonyi Benedek: Emerenc királynő Beszélgetés Szabó Istvánnal
• Vincze Teréz: Ordítás és országimázs Magyarország 2011
• Pápai Zsolt: Júdás-napi fagy Drága besúgott barátaim
SZÍNÉSZPORTRÉ
• Kolozsi László: Ede elment Garas Dezső (1934–2011)
NŐK A FELVEVŐGÉPPEL
• Vincze Teréz: Nők a felvevőgéppel A mozi neme
• Kovács Kata: Celluloid örökösnők Filmrendező-lányok
• Alföldi Nóra: Beszélő fejek Polisse
• Tüske Zsuzsanna: Nő a volánnál Ida Lupino
TESTKÉPEK
• Kelecsényi László: A test szavai Utazás az érzékek birodalmába – 1. rész
• Pintér Judit Nóra: Test és tükör Cronenberg test-képei
MOZI
• Pálos Máté: Együtt az ég alatt
TESTKÉPEK
• Horváth Eszter: Beszéljünk a szexről? Veszélyes vágy
• Varró Attila: Kanossza Shame – A szégyentelen
ALEXANDER PAYNE
• Baski Sándor: Keserédes élet Alexander Payne filmjei
MESETERÁPIA
• Hirsch Tibor: Sorskönyv-mesék Mesefilmterápia – 2. rész
TELEVÍZÓ
• Varga Balázs: Családban marad Átok
• Schubert Gusztáv: Közös többszörös Társas/Játék
KRITIKA
• Barotányi Zoltán: Kirúgó mérkőzés Krízispont
• Huber Zoltán: Vissza az alapokhoz A némafilmes
• Gelencsér Gábor: Utazás Katatóniába Isztambul
FILM / REGÉNY
• Roboz Gábor: Grafománia és tipomágia Jonathan Safran Foer: Rém hangosan és irtó közel
MOZI
• Margitházi Beja: Aurora
• Vajda Judit: Bor, tangó, kapufa
• Forgács Nóra Judit: Szex felsőfokon
• Kovács Kata: Családban marad
• Barkóczi Janka: Szilvás csirke
• Baski Sándor: Az erő krónikája
• Alföldi Nóra: Az ördög benned lakozik
• Parádi Orsolya: Szingli fejvadász
• Roboz Gábor: Védhetetlen
• Sepsi László: Borotvaélen
• Nevelős Zoltán: Tirannoszaurusz
• Kovács Marcell: A bűn hálójában
• Tüske Zsuzsanna: Egy hét Marilynnel
• Varró Attila: Warrior
DVD
• Lichter Péter: A nyugtalanság kora
• Pápai Zsolt: Adėle H. története
• Tosoki Gyula: Vasököl
• Sepsi László: A fegyver éve
• Géczi Zoltán: Nagy Sándor, a hódító
• Varga Zoltán: A rettegés mélye
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Szingli fejvadász

Parádi Orsolya

One for the Money – amerikai, 2012. Rendezte: Julie Anne Robinson. Írta: Janet Evanovich regényéből Stacey Sherman és Karen Ray. Kép: Jim Whitaker. Zene: Deborah Lurie. Szereplők: Katherine Heigl (Stephanie), Jason O’Mara (Joe), Daniel Sunjata (Kopó), John Leguziamo (Alpha). Gyártó: Lakeshore / Sidney Kimmel Entertainment. Forgalmazó: Szinkronizált. 91 perc.

A New Jersey-ben élő harmincas szingli, Stephanie Plum már ki sem lát a kifizetetlen számlák közül, éppen lefoglalják autóját, ezért becsörtet óvadékügynök nagybátyjához és munkát kér tőle. Szerencséjére az egyik fejvadász kiesett, így rárepül első kuncsaftjára, aki régi ismerőse, Joe Morelli. Az ex-zsarut gyilkosságért körözik, Stephanie-t meg amúgyis hajtja a bosszú, amiért a férfi elvette a szüzességét tizenhét évesen és fel sem hívta utána. A szakmához azonban mit sem konyít, ezért egy Kopó nevű profi segítségét kéri, aki megtanítja lőni és egyéb trükkökre. Miközben Morelli újra és újra kisiklik a kezei közül, az ügy egyre bonyolultabbá és veszélyesebbé válik.

Recesszió van, nő a munkanélküliség, jól jönnek hát a profilváltásról szóló sikertörténetek, mint ez esetben a bugyiárusból lett fejvadász meséje. Janet Evanovich több tízmillió olvasót számláló női krimisorozata, a Stephanie Plum-történetek arra ösztönözték a főként kórházszériákat jegyző Julie-Anne Robinsont, hogy megfilmesítse az első könyvet. A film alapján csak remélni lehet, hogy a többi tizenhétre nem kerül sor. A direktor feltételezte, hogy elég lesz a barnára festett hajú Katherine Heigl szerepeltetése meg egy kis Maffiózók-atmoszféra a sikerhez, de tévedett: a jellegtelen képsorokat és gyatra rendezést a színésznő gyenge teljesítménye még jobban lerontja. A főhős ugyan a harcos amazonok és bosszúálló menyasszonyok távoli leszármazottja, akinek fő tulajdonsága, hogy igazi túlélő, mégis mintha a szomszéd lányt látnánk stukkerrel a kezében. Van némi bája, de inkább kerüljük el.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2012/03 57-58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11014