KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2012/március
FILMSZEMLE
• Schubert Gusztáv: Tükröm, tükröm Filmszemle után
• Várkonyi Benedek: Emerenc királynő Beszélgetés Szabó Istvánnal
• Vincze Teréz: Ordítás és országimázs Magyarország 2011
• Pápai Zsolt: Júdás-napi fagy Drága besúgott barátaim
SZÍNÉSZPORTRÉ
• Kolozsi László: Ede elment Garas Dezső (1934–2011)
NŐK A FELVEVŐGÉPPEL
• Vincze Teréz: Nők a felvevőgéppel A mozi neme
• Kovács Kata: Celluloid örökösnők Filmrendező-lányok
• Alföldi Nóra: Beszélő fejek Polisse
• Tüske Zsuzsanna: Nő a volánnál Ida Lupino
TESTKÉPEK
• Kelecsényi László: A test szavai Utazás az érzékek birodalmába – 1. rész
• Pintér Judit Nóra: Test és tükör Cronenberg test-képei
MOZI
• Pálos Máté: Együtt az ég alatt
TESTKÉPEK
• Horváth Eszter: Beszéljünk a szexről? Veszélyes vágy
• Varró Attila: Kanossza Shame – A szégyentelen
ALEXANDER PAYNE
• Baski Sándor: Keserédes élet Alexander Payne filmjei
MESETERÁPIA
• Hirsch Tibor: Sorskönyv-mesék Mesefilmterápia – 2. rész
TELEVÍZÓ
• Varga Balázs: Családban marad Átok
• Schubert Gusztáv: Közös többszörös Társas/Játék
KRITIKA
• Barotányi Zoltán: Kirúgó mérkőzés Krízispont
• Huber Zoltán: Vissza az alapokhoz A némafilmes
• Gelencsér Gábor: Utazás Katatóniába Isztambul
FILM / REGÉNY
• Roboz Gábor: Grafománia és tipomágia Jonathan Safran Foer: Rém hangosan és irtó közel
MOZI
• Margitházi Beja: Aurora
• Vajda Judit: Bor, tangó, kapufa
• Forgács Nóra Judit: Szex felsőfokon
• Kovács Kata: Családban marad
• Barkóczi Janka: Szilvás csirke
• Baski Sándor: Az erő krónikája
• Alföldi Nóra: Az ördög benned lakozik
• Parádi Orsolya: Szingli fejvadász
• Roboz Gábor: Védhetetlen
• Sepsi László: Borotvaélen
• Nevelős Zoltán: Tirannoszaurusz
• Kovács Marcell: A bűn hálójában
• Tüske Zsuzsanna: Egy hét Marilynnel
• Varró Attila: Warrior
DVD
• Lichter Péter: A nyugtalanság kora
• Pápai Zsolt: Adėle H. története
• Tosoki Gyula: Vasököl
• Sepsi László: A fegyver éve
• Géczi Zoltán: Nagy Sándor, a hódító
• Varga Zoltán: A rettegés mélye
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Bor, tangó, kapufa

Vajda Judit

Superclasico – dán, 2011. Rendezte: Ole Christian Madsen. Írta: Anders Frithiof August. Kép: Jorgen Johansson. Zene: Jonas Struck. Szereplők: Paprika Steen (Anna), Anders Berthelsen (Christian), Sebastian Estevenez (Juan), Adriana Mascialino (Fernanda). Gyártó: Nimbus Film. Forgalmazó: Feliratos. 99 perc. 

A dán író-rendező, Ole Christian Madsen egész eddig súlyos (Szerelem magyarázat nélkül, 2001) vagy legalábbis komoly (Prágai történet, 2006) drámák formájában közelítette meg az érzelmeket és a párkapcsolatokat. Az asszony depressziója miatt pokollá váló együttélés és a szomorú apropójú külföldi utazás során felszínre kerülő házassági válság története után a Bor, tangó, kapufában is a párkapcsolati problémák állnak a középpontban, ám ezúttal – ahogy arra a magyar cím is utal – vidám színezetet kapnak. Habár a dán filmiparnak nem a vígjáték a jellemző műfaja, amikor az ország filmesei komédiával állnak elő, általában erős hatásokra törekednek, lásd Anders Thomas Jensen fekete humorát vagy Lars von Trier groteszkben és okos, ám durva poénokban bővelkedő Főfőnökét. Madsen új művében azonban a csikorgó, karcosabb dán tréfákat könnyebben fogyaszthatóvá oldja az argentin helyszínből, a helyi ízekből és jellegzetes figurákból adódó derűsebb hozzáállás.

A családot hűtlenül elhagyó csalfa asszony nyomába 16 éves fiával együtt eredő középkorú lúzer, a szerencsétlen, bánatos dán borkereskedő, Christian Buenos Aires-i kalandjai egyrészt a kulturális különbségek okán, másrészt azért mulatságosak, mert a nejét visszaszerezni próbáló férfi abszurd módon egy szálloda helyett felesége és annak új szerelme, egy férfiúi bájait nagy kedvvel mutogató élvonalbeli focista impozáns palotájában köt ki. A felnőttek súlyosabb drámáját/tragikomédiáját az önmagát kereső fiú, Oscar bájos szerelmi afférja lazítja – vagy súlyosbítja? – tovább Akár így, akár úgy, a Bor, tangó, kapufa, tangózó csótányaival és lovagias pofozkodó-versenyével, mutasson bár kissé vegyes képet, kitűnő kombinációját nyújtja a napos argentin lankákon nevelt és a zord dán vidékről származó borok házasításának: egy jóféle cuvée.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2012/03 55-55. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11008