KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
   2023/február
AVATAR/KLÓN/ANDROID
• Beregi Tamás: Éden, karnyújtásnyira Avatar elveszett paradicsoma
• Csomán Sándor: Kiszervezett kötődés Android/Gyerek
• Buzsik Krisztina: Közös többszörös A klónozás és a kortárs sci-fi
KÉPREGÉNY-VILÁGOK
• Nemes Z. Márió: Poszthumán nemzetpolitika Jonathan Hickman – Pepe Larraz: X-Men: Xavier világa / X hatványai
• Földváry Kinga: Kulturális kaleidoszkóp Sandman-sorozat
FÉRFIDRÁMÁK
• Varró Attila: Hústól a hájig Test és melodráma 2.: Darren Aronofsky: A bálna
• Baski Sándor: A döntés, hogy maradjunk Martin McDonagh: A sziget szellemei
• Roboz Gábor: Az együttérzés helye Ausztrál férfidrámák
ÚJ RAJ
• Rudas Dóra: Magamon innen és túl Új raj: Rebecca Zlotowski
KÖZÉP-EURÓPAI HÉTKÖZNAPOK
• Gerencsér Péter: Morális nyugtalanság 2.0 Lengyel társadalomkritikai filmek
• Gyöngyösi Lilla: Sorsközösségben Grosan Cristina: Hétköznapi kudarcok
• Margitházi Beja: Teljes kiőrlés Cristian Mungiu: R.M.N.
MAGYAR MŰHELY
• Molnár Judit Anna : „Közösen elmesélni valamit” Beszélgetés Halász Judittal
• Hirsch Tibor: A mű vére Varga Zoltán: Macska-egér játékok
FILM / ZENE
• Pernecker Dávid: A szív helyéből szól Mica Levi
ARCHÍVUMOK TITKAI
• Barkóczi Janka: Szilánkok és kódok Digitalizáció a filmarchívumokban
FESZTIVÁL
• Vincze Teréz: Filmek nőktől nőkről Sepsiszentgyörgy – EVA Filmmakers Fest
• Pintér Judit Nóra: Kamera által homályosan Jihlava
• Horváth Laura: Megosztott jelenlét A VR és a dokumentumfilm
KRITIKA
• Huber Zoltán: Ének a savas esőben Damien Chazelle: Babylon
• Roboz Gábor: Kicsúszott talaj Todd Field: Tár
• Déri Zsolt: Aranylemezek a babaházban John Hillcoat: George & Tammy
MOZI
• Pazár Sarolta: Zsémbes: Egy Escort nyomában
• Varró Attila: Éjszakai átutazók
• Huber Zoltán: Till – Igazságot a fiamnak
• Kovács Kata: I Wanna Dance with Somebody
• Baski Sándor: Az ember, akit Ottónak hívtak
• Kolozsi László: Ufóvadászok
• Benke Attila: Fortune hadművelet
• Gyöngyösi Lilla: Jack Mimoun és a rejtélyek szigete
• Fekete Tamás: Jóreménység sziget
• Bárány Bence: Angyalok gyilkosa
STREAMLINE MOZI
• Margitházi Beja: A szerelem tüze
• Árva Márton: La caida
• Pethő Réka: Fehér zaj
• Orosdy Dániel: Nyugaton a helyzet változatlan
• Vajda Judit: Röfi
• Kránicz Bence: Halványkék szemek
STREAMLINE MOZI
• Gelencsér Gábor: Zsebtolvaj
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Mágia vagy monolit? PAPÍRMOZI

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Angyalok gyilkosa

Bárány Bence

Mindcage – amerikai, 2022. Rendezte: Mauro Borrelli. Írta: Reggie Keyohara. Kép: Eric Gustavo Petersen. Zene: Leonardo De Bernardini. Szereplők: Martin Lawrence (Doyle), John Malkovich (Művész), Melissa Roxburgh (Mary), Jacob Grodnik (Dutch). Gyártó: Boomtown Media. Forgalmazó: Vertigo Média Kft. Feliratos. 96 perc.

Számos hollywoodi produkció látványvilágának megalkotásában nyújtott közreműködése mellett Mauro Borrelli az ezredforduló óta egyre gyakrabban ül a filmrendezői székbe is, eddigi munkái azonban látványos kudarcok. Legújabb filmje, az Angyalok gyilkosa címre fordított thriller könnyedén aposztrofálható A bárányok hallgatnak remake-jeként, csakhogy Borrelli egy lusta diák nemtörődömségével, néhány „alig” észrevehető változtatással másolja le padtársa házi feladatát. Ennek értelmében a briliáns elme hírében álló sorozatgyilkos itt nem elfogyasztja áldozatait, hanem komplex, vallási szimbólumokkal teletűzdelt műalkotásokat formáz belőlük. Ebben a szégyentelen koppintásban ugyanakkor a felettébb fantáziadús „Művész” néven köztudatba vonult elkövető bizalmába szintén egy fiatal nyomozónő próbál beférkőzni.

Az Angyalok gyilkosa a cselekmény tetőpontjáig bezárólag képtelen túllépni elődje majmolásán, a nevetséges fogalmát példaértékűen illusztráló finálét látva viszont azt kívánjuk, bárcsak maradt volna a forgatókönyv az addigi ötlettelenség kevésbé fájdalmas biztonsági játékánál. Egyedül a hatóságokat zsinóron rángató pszichopata szerepében feltűnő John Malkovich lezser alakítása menti meg ezt a thrillert a totális katasztrófától, ám a film alapján arra már némiképp nehezebb magyarázatot találni, miért gondolhatta a rendező jó ötletnek kimozdítani Martin Lawrence-t a komfortzónájából, hogy megszokott komikusi minősége helyett egy – ordító klisékből összetákolt – drámai alakot formáljon meg. A végső fordulatot annyiban azért dicséret illeti, hogy gondosan elvágja a különféle folytatások lehetőségét. Bízzunk hát abban, hogy a Művész életműve nem fog Hannibal Lecter lakmározásaihoz hasonlóan önálló franchise-zá terebélyesedni.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2023/02 59-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=15839