KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
   2023/február
AVATAR/KLÓN/ANDROID
• Beregi Tamás: Éden, karnyújtásnyira Avatar elveszett paradicsoma
• Csomán Sándor: Kiszervezett kötődés Android/Gyerek
• Buzsik Krisztina: Közös többszörös A klónozás és a kortárs sci-fi
KÉPREGÉNY-VILÁGOK
• Nemes Z. Márió: Poszthumán nemzetpolitika Jonathan Hickman – Pepe Larraz: X-Men: Xavier világa / X hatványai
• Földváry Kinga: Kulturális kaleidoszkóp Sandman-sorozat
FÉRFIDRÁMÁK
• Varró Attila: Hústól a hájig Test és melodráma 2.: Darren Aronofsky: A bálna
• Baski Sándor: A döntés, hogy maradjunk Martin McDonagh: A sziget szellemei
• Roboz Gábor: Az együttérzés helye Ausztrál férfidrámák
ÚJ RAJ
• Rudas Dóra: Magamon innen és túl Új raj: Rebecca Zlotowski
KÖZÉP-EURÓPAI HÉTKÖZNAPOK
• Gerencsér Péter: Morális nyugtalanság 2.0 Lengyel társadalomkritikai filmek
• Gyöngyösi Lilla: Sorsközösségben Grosan Cristina: Hétköznapi kudarcok
• Margitházi Beja: Teljes kiőrlés Cristian Mungiu: R.M.N.
MAGYAR MŰHELY
• Molnár Judit Anna : „Közösen elmesélni valamit” Beszélgetés Halász Judittal
• Hirsch Tibor: A mű vére Varga Zoltán: Macska-egér játékok
FILM / ZENE
• Pernecker Dávid: A szív helyéből szól Mica Levi
ARCHÍVUMOK TITKAI
• Barkóczi Janka: Szilánkok és kódok Digitalizáció a filmarchívumokban
FESZTIVÁL
• Vincze Teréz: Filmek nőktől nőkről Sepsiszentgyörgy – EVA Filmmakers Fest
• Pintér Judit Nóra: Kamera által homályosan Jihlava
• Horváth Laura: Megosztott jelenlét A VR és a dokumentumfilm
KRITIKA
• Huber Zoltán: Ének a savas esőben Damien Chazelle: Babylon
• Roboz Gábor: Kicsúszott talaj Todd Field: Tár
• Déri Zsolt: Aranylemezek a babaházban John Hillcoat: George & Tammy
MOZI
• Pazár Sarolta: Zsémbes: Egy Escort nyomában
• Varró Attila: Éjszakai átutazók
• Huber Zoltán: Till – Igazságot a fiamnak
• Kovács Kata: I Wanna Dance with Somebody
• Baski Sándor: Az ember, akit Ottónak hívtak
• Kolozsi László: Ufóvadászok
• Benke Attila: Fortune hadművelet
• Gyöngyösi Lilla: Jack Mimoun és a rejtélyek szigete
• Fekete Tamás: Jóreménység sziget
• Bárány Bence: Angyalok gyilkosa
STREAMLINE MOZI
• Margitházi Beja: A szerelem tüze
• Árva Márton: La caida
• Pethő Réka: Fehér zaj
• Orosdy Dániel: Nyugaton a helyzet változatlan
• Vajda Judit: Röfi
• Kránicz Bence: Halványkék szemek
STREAMLINE MOZI
• Gelencsér Gábor: Zsebtolvaj
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Mágia vagy monolit? PAPÍRMOZI

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Fortune hadművelet

Benke Attila

Operation Fortune: Ruse de guerre – amerikai, 2023. Rendezte: Guy Ritchie. Írta: Ivan Atkinson, Marn Davies, Guy Ritchie. Kép: Alan Stewart. Zene: Christopher Benstead. Szereplők: Jason Statham (Fortune), Hugh Grant (Simmonds), Aubrey Plaza (Sarah), Josh Hartnett (Danny), Lourdes Faberes (Emilia), Cary Elwes (Jasmine). Gyártó: STX Films, Miramax. Forgalmazó: Fórum Hungary. Szinkronizált. 114 perc.

Az akció-vígjátékok brit fenegyereke, Guy Ritchie mostanában gyakorlatilag évente áll elő filmekkel (Úriemberek, Egy igazán dühös ember), jelenleg is készül a legújabbra korunk egyik legkeresettebb férfisztárjával, Henry Cavill-lel. Ám abban egyetértenek a rendező rajongói, hogy már ő sem a régi, és nem csak az olyan bérmunkák miatt, mint az Aladdin. Szerencsére a Fortune-hadművelet a jobban sikerült alkotásai közé sorolható, bár ez is inkább „Guy Ritchie light”.

Orson Fortune James Bondot és Ethan Huntot megszégyenítő szuperügynök, aki profi hackerekből és színészekből álló csapatával egy extravagáns milliárdos, Greg Simmonds világra veszélyes fegyverkereskedelmi üzletét próbálja kikémlelni és megakadályozni, de ehhez Orson riválisának, Mike-nak is lesz egy-két keresetlen szava, illetve rakétával felszerelt harci helikoptere. A film akkor működik a legkevésbé, ha a sablonos fő történetre és az ismét ugyanazt a szúrós tekintetű, acélkemény és sérthetetlen hőst alakító Jason Statham amúgy látványos akcióira koncentrál. Guy Ritchie leginkább az akciójelenetekben tudja érvényesíteni sajátos stílusát a szokatlan beállításokkal (lásd a végső összecsapást a puskára rögzített, nagylátószögű kamerával). Christopher Benstead dögös dallamai ezekkel együtt feledtetik a néhol kusza, néhol ásításra ösztönző cselekményt. Ritchie műve viszont akkor a legszórakoztatóbb, amikor az újfent briliáns Hugh Grant, a szerepét parádésan, direkt túljátszó Aubrey Plaza és a csetlő-botló Josh Hartnett hármasára fókuszál. A trió közös jeleneteiben elő-előbújnak az alkotóra jellemző humoros, pergő dialógusok, még ha sajnos meg is elégedett javarészt alpári, altesti és szexista poénokkal. Ám ezek élvezeti értéke sem ösztönöz arra, hogy újranézzük a Fortune-hadműveletet, másnap már nem igen gondolunk rá.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2023/02 58-58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=15837