KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

    
   2021/március
MAGYAR MŰHELY
• Lukácsy György: Küzdők, naphéroszok, alkimisták Beszélgetés Jankovics Marcellel
• Varga Zoltán: A cethal nemezise Gyulai Líviusz: Jónás
• Kovács Ágnes: „Nem úgy volt szánva” Színdramaturgia: Tarr Béla: Őszi almanach
• Szekfü András: „Egyetlen snittben!” Beszélgetés Somló Tamással – 2. rész
• Bartal Dóra: Őszinte és sérülékeny Beszélgetés Dér Asiával és Haragonics Sárával
MODERN NOMÁDOK
• Sándor Anna: Szabadulás a falak nélküli börtönből Amerikai őslakók a kortárs amerikai filmben
• Pethő Réka: Távolodva a civilizációtól Modern nomád családok
• Roboz Gábor: A hiányzó lehetőségek hazája Új raj: Chloé Zhao
• Varró Attila: Szellem a városképben Városi nomádok a horrorfilmben
KÉPREGÉNY-LEGENDÁK
• Benke Attila: Vadnyugat francia módra Jean-Michel Charlier – Jean Giraud: Blueberry
KIM KI-DUK
• Vincze Teréz: Az erőszak örvényében Kim Ki-duk (1960-2020)
• Jordi Leila: Néma fájdalom Kim Ki-duk: A sziget
DAVID BOWIE
• Déri Zsolt: Csillagporos elmék David Bowie-filmverziók
• Déri Zsolt: Bowie-t játszani David Bowie szerepében
FILM / REGÉNY
• Huber Zoltán: A játék súlya Walter Tevis győztesei
LATIN AMERIKA
• Orosdy Dániel: Tarka tabló Kino Latino - Latin-amerikai filmrendezőportrék
• Bácsvári Kornélia: Karibi krónikás ének Beszélgetés Vörös Eszterrel
• Csantavéri Júlia: Kolumbusztól Guevaráig Lénárt András: Film és történelem Latin-Amerikában
KRITIKA
• Varró Attila: A föld sava Simon Stone: Ásatás
(TÁV) MOZI
• Varró Attila: Rosa esküvője
• Baski Sándor: Zuhanás
• Fekete Tamás: Freaky
• Kovács Kata: Szuperagy
STREAMLINE MOZI
• Vajda Judit: Malcolm és Marie
• Barkóczi Janka: Szabadon
• Alföldi Nóra: 20 évesen meghalsz
• Pazár Sarolta: Lejtmenet
• Varró Attila: A kapitány küldetése
• Sándor Anna: Tolkien
• Greff András: Segítő kezek
• Lichter Péter: Henry – egy sorozatgyilkos portréja
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Képkockákba zárt életek Papírmozi

             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

(Táv) Mozi

Freaky

Fekete Tamás

Freaky – amerikai, 2020. Rendezte: Christopher Landon. Írta: Michael Kennedy és Christopher Landon. Kép: Laurie Ross. Zene: Bear McCreary. Szereplők: Vince Vaughn (Böllér), Kathryn Newton (Millie), Katie Finneran (Coral), Dana Drori (Charlene), Uriah Shelton (Booker). Gyártó: Blumhouse Productions. Forgalmazó: UIP-Duna Film. Szinkronizált. 101 perc.

A horrorfilmes piac mára szinte egyetlen komoly, és kifejezetten a műfajra specializálódott szereplőjévé vált Blumhouse logója alatt megjelent produkciók igencsak széles spektrumot fognak be: társadalmi áthallásokkal teli mű éppúgy készült itt, mint egyszerű tucat-rémisztgetés, eredeti ötlet keltetője éppúgy volt a stúdió, mint folytatásé és remake-é, ahogy a hangvétel és a minőség is igen széles skálán mozgott. A Parajelenségek négy folytatásában forgatókönyvíróként közreműködő, az 5. részt pedig rendezőként is jegyző Christopher Landon a stúdió 2017-es, meglepően sikeres filmjéhez, a Boldog halálnapot!-hoz meglepő helyről, az Idétlen időkig című vígjátékból merített ötletet, friss filmje, a Freaky pedig hasonló műfajt vett alapul: ezúttal a Disney 1976-os darabját, a Nem férek a bőrödbe című családi szórakozást dolgozta át.

A Freaky-ben a középiskolás, visszahúzódó és a suliban többek kedvelt céltáblájaként szereplő Millie és az elmegyógyintézetből frissen szökött sorozatgyilkos, a Blissfieldi Böllér cserél testet, egy ősi azték tőr szúrása következtében. Millie-nek mindössze egy napja maradt, hogy az átkot visszafordítsa, mielőtt véget ér péntek 13-a. A két, egymással gyökeresen eltérő működésű és hatású zsáner, a horror és a komédia összegyúrása korántsem példa nélküli, ám kevésszer sikerül kettejüket viszonylagos egyensúlyban tartani, a Boldog halálnapot! után viszont Landon ismét ügyesen párosítja őket. Rendezői Frankensteinként a két eltérő műfaji agyat ülteti be két, másként működő és viselkedő fizikai testbe, és így a lány alakjába költözött sorozatgyilkos hozza el a rémületet, a férfiként ébredő és csetlő-botló lány pedig a humor forrása lesz, egymással párhuzamosan, de más-más módon és irányban mozgatva a cselekményt. A férj és apa nélküli, háromfős csonka család győzelme a magányos gyilkos férfi felett pedig újból megerősíti a Blumhouse horrorjainak feminista megközelítését.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2021/03 59-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=14855