KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
   2021/március
MAGYAR MŰHELY
• Lukácsy György: Küzdők, naphéroszok, alkimisták Beszélgetés Jankovics Marcellel
• Varga Zoltán: A cethal nemezise Gyulai Líviusz: Jónás
• Kovács Ágnes: „Nem úgy volt szánva” Színdramaturgia: Tarr Béla: Őszi almanach
• Szekfü András: „Egyetlen snittben!” Beszélgetés Somló Tamással – 2. rész
• Bartal Dóra: Őszinte és sérülékeny Beszélgetés Dér Asiával és Haragonics Sárával
MODERN NOMÁDOK
• Sándor Anna: Szabadulás a falak nélküli börtönből Amerikai őslakók a kortárs amerikai filmben
• Pethő Réka: Távolodva a civilizációtól Modern nomád családok
• Roboz Gábor: A hiányzó lehetőségek hazája Új raj: Chloé Zhao
• Varró Attila: Szellem a városképben Városi nomádok a horrorfilmben
KÉPREGÉNY-LEGENDÁK
• Benke Attila: Vadnyugat francia módra Jean-Michel Charlier – Jean Giraud: Blueberry
KIM KI-DUK
• Vincze Teréz: Az erőszak örvényében Kim Ki-duk (1960-2020)
• Jordi Leila: Néma fájdalom Kim Ki-duk: A sziget
DAVID BOWIE
• Déri Zsolt: Csillagporos elmék David Bowie-filmverziók
• Déri Zsolt: Bowie-t játszani David Bowie szerepében
FILM / REGÉNY
• Huber Zoltán: A játék súlya Walter Tevis győztesei
LATIN AMERIKA
• Orosdy Dániel: Tarka tabló Kino Latino - Latin-amerikai filmrendezőportrék
• Bácsvári Kornélia: Karibi krónikás ének Beszélgetés Vörös Eszterrel
• Csantavéri Júlia: Kolumbusztól Guevaráig Lénárt András: Film és történelem Latin-Amerikában
KRITIKA
• Varró Attila: A föld sava Simon Stone: Ásatás
(TÁV) MOZI
• Varró Attila: Rosa esküvője
• Baski Sándor: Zuhanás
• Fekete Tamás: Freaky
• Kovács Kata: Szuperagy
STREAMLINE MOZI
• Vajda Judit: Malcolm és Marie
• Barkóczi Janka: Szabadon
• Alföldi Nóra: 20 évesen meghalsz
• Pazár Sarolta: Lejtmenet
• Varró Attila: A kapitány küldetése
• Sándor Anna: Tolkien
• Greff András: Segítő kezek
• Lichter Péter: Henry – egy sorozatgyilkos portréja
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Képkockákba zárt életek Papírmozi

             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Streamline mozi

Malcolm és Marie

Vajda Judit

Malcolm & Marie – amerikai, 2021. Rendezte és írta: Sam Levinson. Kép: Rév Marcell. Zene: Labirinth. Szereplők: Zendaya (Marie Jones), John David Washington (Malcolm Elliott). Gyártó: Little Lamb / Fotokem. Forgalmazó: Netflix. Feliratos. 106 perc.

A Malcolm és Marie párkapcsolati drámáját egy baljós és egy kedvező előjel előzte meg – és történetesen mindkettő a készítők korábbi együttműködése, az Eufória volt. Mert miközben a sorozat első évada vizuálisan is átütő erővel beszélt függőségről és identitásról kamasz közegben, addig Sam Levinson író-rendező, Rév Marcell operatőr és a főszereplő, Zendaya már nem tudott mit kezdeni azzal a helyzettel, amikor az alkotás második évadát megelőlegezendő, afféle csonka másfeledik évadként karantén körülmények között kellett leforgatni két részt.

Mivel a Malcolm és Marie ugyanolyan kreatív szituációban jött létre, mint az Eufória 1,5 epizódjai, félő volt, hogy ezúttal is beszélő fejeket fogunk látni, magvasnak szánt, ám tartalmatlan párbeszédek kíséretében. A négy fal közé zárt két színész premisszája azonban ezúttal nagyon jól működik – elsősorban azért, mert ezúttal van valós konfliktus, és a központi karakterek nem a semmiről cserélnek eszmét a teljes játékidőn át. Miután a vonzó fiatal pár tagjai hazatérnek egy hipermodern villába, hogy megünnepeljék a filmrendező férfi premierjét, csakhamar olyan dologra derül fény, ami nemcsak alapjaiban kérdőjelezi meg az egész kapcsolatukat, de a nézőt is azonnal állásfoglalásra kényszeríti. Ezt követően pedig azt figyelhetjük, hogyan birkóznak egymással a felek életre-halálra (legalábbis ami a párkapcsolat életét vagy halálát illeti) – amelynek ábrázolása csodálatos művészi egységben valósul meg.

Levinson olyan szavakat ad hősei szájába, amilyeneket mindenki mondott már, aki meg akarta semmisíteni egy vitában a partnerét. Zendaya pedig (és egy-egy villanásával olykor John David Washington is) mindennél beszédesebb arcjátékkal mutatja meg, mégis miért muszáj annak ellenére is ott maradni a másikkal, hogy minden mondatunkkal csak megsebezzük egymást. Rév Marcell kamerája úgy járja be ezt az elvileg egyetlen helyszínt, illetve a főszereplők testét és arcát, hogy az gyönyörűen fejezi ki képileg is egy kapcsolat mélységeit és csúcspontjait, miközben azt is felfedi, mi lenne a helyes megoldás.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2021/03 60-60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=14845