Streamline moziMalcolm és Marie Vajda Judit
Malcolm & Marie – amerikai, 2021. Rendezte és írta: Sam Levinson. Kép: Rév Marcell. Zene: Labirinth. Szereplők: Zendaya (Marie Jones), John David Washington (Malcolm Elliott). Gyártó: Little Lamb / Fotokem. Forgalmazó: Netflix. Feliratos. 106 perc.
A Malcolm és Marie párkapcsolati drámáját egy baljós és egy kedvező
előjel előzte meg – és történetesen mindkettő a készítők korábbi
együttműködése, az Eufória volt. Mert
miközben a sorozat első évada vizuálisan is átütő erővel beszélt függőségről és
identitásról kamasz közegben, addig Sam Levinson író-rendező, Rév Marcell
operatőr és a főszereplő, Zendaya már nem tudott mit kezdeni azzal a
helyzettel, amikor az alkotás második évadát megelőlegezendő, afféle csonka
másfeledik évadként karantén körülmények között kellett leforgatni két részt.
Mivel a Malcolm és Marie ugyanolyan kreatív
szituációban jött létre, mint az Eufória
1,5 epizódjai, félő volt, hogy ezúttal is beszélő fejeket fogunk látni,
magvasnak szánt, ám tartalmatlan párbeszédek kíséretében. A négy fal közé zárt
két színész premisszája azonban ezúttal nagyon jól működik – elsősorban azért,
mert ezúttal van valós konfliktus, és a központi karakterek nem a semmiről cserélnek
eszmét a teljes játékidőn át. Miután a vonzó fiatal pár tagjai hazatérnek egy
hipermodern villába, hogy megünnepeljék a filmrendező férfi premierjét,
csakhamar olyan dologra derül fény, ami nemcsak alapjaiban kérdőjelezi meg az
egész kapcsolatukat, de a nézőt is azonnal állásfoglalásra kényszeríti. Ezt
követően pedig azt figyelhetjük, hogyan birkóznak egymással a felek
életre-halálra (legalábbis ami a párkapcsolat életét vagy halálát illeti) – amelynek
ábrázolása csodálatos művészi egységben valósul meg.
Levinson olyan szavakat ad
hősei szájába, amilyeneket mindenki mondott már, aki meg akarta semmisíteni egy
vitában a partnerét. Zendaya pedig (és egy-egy villanásával olykor John David
Washington is) mindennél beszédesebb arcjátékkal mutatja meg, mégis miért muszáj
annak ellenére is ott maradni a másikkal, hogy minden mondatunkkal csak
megsebezzük egymást. Rév Marcell kamerája úgy járja be ezt az elvileg egyetlen
helyszínt, illetve a főszereplők testét és arcát, hogy az gyönyörűen fejezi ki
képileg is egy kapcsolat mélységeit és csúcspontjait, miközben azt is felfedi,
mi lenne a helyes megoldás.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 0 átlag: - |
|
|