|
|
MoziA múmiaAndorka György
The Mummy – amerikai, 2017. Rendezte: Alex Kurtzman. Írta: Christopher McQuarrie, David Koepp és Dylan Kussman. Kép: Ben Seresin. Zene: Brian Tyler. Szereplők: Tom Cruise (Nick), Annabelle Wallis (Jenny), Sophia Boutella (Ahmanet), Russell Crowe (Jekyll). Gyártó: Universal. Forgalmazó: UIP-Duna Film. Szinkronizált. 110 perc.
Bár a Universal újdonsült horror-univerzumának
nyitánya a Koponya-sziget méltó párdarabját jelenti, a friss King-Kong
film instant camp-klasszikussá nemesedő szintjét nem éri el – a
végeredmény pusztán végtelenül gyenge és unalmas, panelekből összefércelt ipari
termék. A megbütykölt stúdiólogó nagyszabású, átgondolt világépítést ígér, de a
remények hamar szertefoszlanak: a főhős ezúttal kalandor sírrabló, a szarkofágból
feltámasztott bosszúszomjas múmia nőnemű, Dr. Jekyll félúton beköszön
szörnyvadász szervezetet vezető Nick Fury-alteregóként. Jól hangzó csavarok
ezek az alapsztoriban, de a karloffi melodrámát és az ezredfordulós remake
kalandos matinéhangulatát egyaránt maga mögött hagyó, fókuszvesztett
forgatókönyv suspense-hiánybetegségben szenvedő, jump scare-kiütésekkel
tarkított beteg test marad, amely az alapanyag tragikus sorsú szerelmeséből
faragott kétdimenziós, nagybetűs Gonosszal éppen a Universal-horrorok sava-borsát
adó, nézői empátiára méltó komplex szörnykaraktert szabotálja. Az egyetlen
működőképes ötlet a filmet a címszereplőtől megszálltan végighallucináló
thrillerhős alkalmazása, amely a kilúgozott agyú Cruise tálalásában
kétségtelenül bír némi élvezeti értékkel.
A „Sötét Univerzum”
Darwin-díjas indítása kapcsán leltárba szedhető további tényezők, nevezetesen a
lindelofi magasságokban szárnyaló írói megoldások, a direktori szüzességét
frissen elvesztő Kurtzman ihlettelen rendezése, a szürke társalkotók (sehol egy
Giacchino-kaliberű zeneszerző, hogy harmóniákba öntse, ami a képekből hiányzik)
és a félresikerült casting együttesen
túl sok tőrdöfést jelentettek az első versenyzőnek, aki vériszamosan
eltámolyogva a vászonig, szűk két órás, dicstelen agonizálásra ítéltetett a
publikum előtt. Aggodalomra azonban semmi ok: mint azt a filmből megtudjuk, a
halál csak átjáró egy új élet felé – a kreatív stábnak és a projektbe már túl
sokat invesztált stúdiónak ez a blamázs talán megfelelő feszültségű elektrosokkot
jelent, hogy a következő alkalomra életre rázzon egy nézhető Frankenstein
remake-et.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 4 átlag: 4.75 |
|
|
|
|