KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
   2017/július
MAGYAR MŰHELY
• Hirsch Tibor: És az óra ketyeg Történelmi filmek, átmeneti idők – 2. rész
• Morsányi Bernadett: Szenvedély a celluloidon Beszélgetés Magyar Dezsővel – 2. rész
• Várkonyi Benedek: A látható történet A nevezetes névtelen
• Várkonyi Benedek: Az élet bölcsésze Beszélgetés Katona Zsuzsával
• Csákvári Géza: „Megmutatjuk a félelmeinket” Beszélgetés Mundruczó Kornéllal
• Kránicz Bence: Magyarország szuperhőse Jupiter holdja
CANNES
• Gyenge Zsolt: Kabardok a Croisette-en Cannes
A FANATIZMUS KORA
• Győri Zsolt: Határtalan korlátoltság Fanatizmus a filmvásznon
• Rigely Ádám: Határtalan korlátoltság Fanatizmus a filmvásznon
• Szíjártó Imre: Sevdah Szélső értékek a délszláv filmben
A KÉP MESTEREI
• Alföldi Nóra: Perzsia hercege Darius Khondji
ÚJ RAJ
• Roboz Gábor: Megbízható mesélők Zal Batmanglij és Brit Marling
SZÍNÉSZLEGENDA
• Gervai András: „Ártatlan, mint egy ragadozó” Marlene Dietrich
• Huber Zoltán: Hidegvér és irónia Roger Moore (1927 – 2017)
KÍSÉRLETI MOZI
• Szalay Dorottya: Politika és erotika Testképek
KÖNYV
• Sárközy Réka: A valóság feltérképezői A befogadó kamera
• Szekfü András: Másképp kellett volna Lehet másképp – Szécsényi Ferenc operatőr
FILM / REGÉNY
• Sepsi László: A kecske árnyéka Michael Hastings: Az operátorok
• Baski Sándor: Szereptévesztés War Machine
KRITIKA
• Buglya Zsófia: A hullámvasút utasai Mérgezett egér
• Stőhr Lóránt: Meglátta Out
• Varró Attila: Szupermodell Wonder Woman
MOZI
• Baski Sándor: Az óra
• Benke Attila: Elválaszthatatlanok
• Vajda Judit: A sóher
• Sepsi László: K.O.
• Alföldi Nóra: Oltári baki
• Kovács Kata: Romazuri
• Varró Attila: Kisvárosi gyilkosok
• Huber Zoltán: Volt egyszer egy Venice
• Tüske Zsuzsanna: Baywatch
• Margitházi Beja: Swingerklub
• Kovács Gellért: Élesítve
• Andorka György: A múmia
DVD
• Pápai Zsolt: Álmatlanság
• Géczi Zoltán: Gyalog galopp / Brian élete
• Pápai Zsolt: A kék lagúna
• Varga Zoltán: Hudson Hawk

             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

A múmia

Andorka György

The Mummy – amerikai, 2017. Rendezte: Alex Kurtzman. Írta: Christopher McQuarrie, David Koepp és Dylan Kussman. Kép: Ben Seresin. Zene: Brian Tyler. Szereplők: Tom Cruise (Nick), Annabelle Wallis (Jenny), Sophia Boutella (Ahmanet), Russell Crowe (Jekyll). Gyártó: Universal. Forgalmazó: UIP-Duna Film. Szinkronizált. 110 perc.

Bár a Universal újdonsült horror-univerzumának nyitánya a Koponya-sziget méltó párdarabját jelenti, a friss King-Kong film instant camp-klasszikussá nemesedő szintjét nem éri el – a végeredmény pusztán végtelenül gyenge és unalmas, panelekből összefércelt ipari termék. A megbütykölt stúdiólogó nagyszabású, átgondolt világépítést ígér, de a remények hamar szertefoszlanak: a főhős ezúttal kalandor sírrabló, a szarkofágból feltámasztott bosszúszomjas múmia nőnemű, Dr. Jekyll félúton beköszön szörnyvadász szervezetet vezető Nick Fury-alteregóként. Jól hangzó csavarok ezek az alapsztoriban, de a karloffi melodrámát és az ezredfordulós remake kalandos matinéhangulatát egyaránt maga mögött hagyó, fókuszvesztett forgatókönyv suspense-hiánybetegségben szenvedő, jump scare-kiütésekkel tarkított beteg test marad, amely az alapanyag tragikus sorsú szerelmeséből faragott kétdimenziós, nagybetűs Gonosszal éppen a Universal-horrorok sava-borsát adó, nézői empátiára méltó komplex szörnykaraktert szabotálja. Az egyetlen működőképes ötlet a filmet a címszereplőtől megszálltan végighallucináló thrillerhős alkalmazása, amely a kilúgozott agyú Cruise tálalásában kétségtelenül bír némi élvezeti értékkel.

A „Sötét Univerzum” Darwin-díjas indítása kapcsán leltárba szedhető további tényezők, nevezetesen a lindelofi magasságokban szárnyaló írói megoldások, a direktori szüzességét frissen elvesztő Kurtzman ihlettelen rendezése, a szürke társalkotók (sehol egy Giacchino-kaliberű zeneszerző, hogy harmóniákba öntse, ami a képekből hiányzik) és a félresikerült casting együttesen túl sok tőrdöfést jelentettek az első versenyzőnek, aki vériszamosan eltámolyogva a vászonig, szűk két órás, dicstelen agonizálásra ítéltetett a publikum előtt. Aggodalomra azonban semmi ok: mint azt a filmből megtudjuk, a halál csak átjáró egy új élet felé – a kreatív stábnak és a projektbe már túl sokat invesztált stúdiónak ez a blamázs talán megfelelő feszültségű elektrosokkot jelent, hogy a következő alkalomra életre rázzon egy nézhető Frankenstein remake-et.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2017/07 60-60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=13292