KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

            
             
             
             
   2017/július
MAGYAR MŰHELY
• Hirsch Tibor: És az óra ketyeg Történelmi filmek, átmeneti idők – 2. rész
• Morsányi Bernadett: Szenvedély a celluloidon Beszélgetés Magyar Dezsővel – 2. rész
• Várkonyi Benedek: A látható történet A nevezetes névtelen
• Várkonyi Benedek: Az élet bölcsésze Beszélgetés Katona Zsuzsával
• Csákvári Géza: „Megmutatjuk a félelmeinket” Beszélgetés Mundruczó Kornéllal
• Kránicz Bence: Magyarország szuperhőse Jupiter holdja
CANNES
• Gyenge Zsolt: Kabardok a Croisette-en Cannes
A FANATIZMUS KORA
• Győri Zsolt: Határtalan korlátoltság Fanatizmus a filmvásznon
• Rigely Ádám: Határtalan korlátoltság Fanatizmus a filmvásznon
• Szíjártó Imre: Sevdah Szélső értékek a délszláv filmben
A KÉP MESTEREI
• Alföldi Nóra: Perzsia hercege Darius Khondji
ÚJ RAJ
• Roboz Gábor: Megbízható mesélők Zal Batmanglij és Brit Marling
SZÍNÉSZLEGENDA
• Gervai András: „Ártatlan, mint egy ragadozó” Marlene Dietrich
• Huber Zoltán: Hidegvér és irónia Roger Moore (1927 – 2017)
KÍSÉRLETI MOZI
• Szalay Dorottya: Politika és erotika Testképek
KÖNYV
• Sárközy Réka: A valóság feltérképezői A befogadó kamera
• Szekfü András: Másképp kellett volna Lehet másképp – Szécsényi Ferenc operatőr
FILM / REGÉNY
• Sepsi László: A kecske árnyéka Michael Hastings: Az operátorok
• Baski Sándor: Szereptévesztés War Machine
KRITIKA
• Buglya Zsófia: A hullámvasút utasai Mérgezett egér
• Stőhr Lóránt: Meglátta Out
• Varró Attila: Szupermodell Wonder Woman
MOZI
• Baski Sándor: Az óra
• Benke Attila: Elválaszthatatlanok
• Vajda Judit: A sóher
• Sepsi László: K.O.
• Alföldi Nóra: Oltári baki
• Kovács Kata: Romazuri
• Varró Attila: Kisvárosi gyilkosok
• Huber Zoltán: Volt egyszer egy Venice
• Tüske Zsuzsanna: Baywatch
• Margitházi Beja: Swingerklub
• Kovács Gellért: Élesítve
• Andorka György: A múmia
DVD
• Pápai Zsolt: Álmatlanság
• Géczi Zoltán: Gyalog galopp / Brian élete
• Pápai Zsolt: A kék lagúna
• Varga Zoltán: Hudson Hawk

             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Baywatch

Tüske Zsuzsanna

Baywatch – amerikai, 2017. Rendezte: Seth Gordon. Írta: Mark Swift és Damian Shannon. Kép: Eric Steelberg. Zene: Christopher Lennertz. Szereplők: Dwayne Johnson (Mitch), Zac Efron (Matt), Alexandra Daddario (Summer), Priyanka Chopra (Victoria), Kelly Rohrbach (CJ). Gyártó: Paramount Pictures. Forgalmazó: UIP-Duna Film. Szinkronizált. 116 perc.

Az elmúlt néhány évben a ‘80-as, ‘90-es évek tévés sorozatlegendái közül az Álomgyár számos darabot szemelt ki arra a küldetésre, hogy aktuális sztárokkal, újragondolt, egész estés verzióban a jelen kor popcorn-közönségét is jóllakassa. A Miami Vice, A szupercsoport, vagy a Jump Street 21 remake-jei után a hollywoodi retro-hullám legutóbb Florida partjainál csapott fel: ezúttal az 1989-ben debütáló Baywatch, a duzzadó idomok, napcsókolta románcok és a mérsékelt izgalommal kecsegtető vízparti bűnügyek világa kelt új életre a mozivásznon.

Az hommage és a paródia határán egyensúlyozó alkotók David Hasselhoff közel kétméternyi bájgúnár sármját nyers szupererőre cserélték: Mitch Buchanon Dwayne Johnson szikla-testében afféle vízparti Thorként születik újjá és kel ki a habokból tökéletes testű amazon kolléganői társágában, hogy – hatáskörét túllépve – felvegye a harcot az öblöt kábítószerrel szennyező nagykutyákkal. Nem elég egy hataloméhes, ármánykodó szépasszony, Mitch egy másik púpot is kap a hátára: az önelégült úszóbajnok zsúrfiút, Matt Brody-t, akinek az alapoktól kell megtanítani, milyen is az igazi vízimentő.

A blődliben és a jól irányzott gegekben jártas Seth Gordon (Förtelmes főnökök) ezúttal sem tagadja meg magát: a túlzások és a parodisztikus ábrázolások tényleg friss vért visznek az ős-sorozat bárgyú alakjába, miközben a ‘80-as évek testkultuszának megidézése aktuálisabb és jövedelmezőbb, mint valaha – a gyúrós social media adoniszok és szilikon-turbózott Instagram dívák korában, akik az aktuális trend szerinti kötelező, piros egyrészes fürdőruha és fél tucatnyi hashtag segítségével maguk is instant Baywatch-sztárokká válnak. A húspiac tehát nem vész el, csak átalakul könnyed egyestés kalanddá, amelyben több önirónia és spiritusz van, mint egy lassított felvételben komolykodó szupertestben: de mindez így is csak egy gyorsan feledhető mozirandira futja.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2017/07 59-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=13290