KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
   2017/július
MAGYAR MŰHELY
• Hirsch Tibor: És az óra ketyeg Történelmi filmek, átmeneti idők – 2. rész
• Morsányi Bernadett: Szenvedély a celluloidon Beszélgetés Magyar Dezsővel – 2. rész
• Várkonyi Benedek: A látható történet A nevezetes névtelen
• Várkonyi Benedek: Az élet bölcsésze Beszélgetés Katona Zsuzsával
• Csákvári Géza: „Megmutatjuk a félelmeinket” Beszélgetés Mundruczó Kornéllal
• Kránicz Bence: Magyarország szuperhőse Jupiter holdja
CANNES
• Gyenge Zsolt: Kabardok a Croisette-en Cannes
A FANATIZMUS KORA
• Győri Zsolt: Határtalan korlátoltság Fanatizmus a filmvásznon
• Rigely Ádám: Határtalan korlátoltság Fanatizmus a filmvásznon
• Szíjártó Imre: Sevdah Szélső értékek a délszláv filmben
A KÉP MESTEREI
• Alföldi Nóra: Perzsia hercege Darius Khondji
ÚJ RAJ
• Roboz Gábor: Megbízható mesélők Zal Batmanglij és Brit Marling
SZÍNÉSZLEGENDA
• Gervai András: „Ártatlan, mint egy ragadozó” Marlene Dietrich
• Huber Zoltán: Hidegvér és irónia Roger Moore (1927 – 2017)
KÍSÉRLETI MOZI
• Szalay Dorottya: Politika és erotika Testképek
KÖNYV
• Sárközy Réka: A valóság feltérképezői A befogadó kamera
• Szekfü András: Másképp kellett volna Lehet másképp – Szécsényi Ferenc operatőr
FILM / REGÉNY
• Sepsi László: A kecske árnyéka Michael Hastings: Az operátorok
• Baski Sándor: Szereptévesztés War Machine
KRITIKA
• Buglya Zsófia: A hullámvasút utasai Mérgezett egér
• Stőhr Lóránt: Meglátta Out
• Varró Attila: Szupermodell Wonder Woman
MOZI
• Baski Sándor: Az óra
• Benke Attila: Elválaszthatatlanok
• Vajda Judit: A sóher
• Sepsi László: K.O.
• Alföldi Nóra: Oltári baki
• Kovács Kata: Romazuri
• Varró Attila: Kisvárosi gyilkosok
• Huber Zoltán: Volt egyszer egy Venice
• Tüske Zsuzsanna: Baywatch
• Margitházi Beja: Swingerklub
• Kovács Gellért: Élesítve
• Andorka György: A múmia
DVD
• Pápai Zsolt: Álmatlanság
• Géczi Zoltán: Gyalog galopp / Brian élete
• Pápai Zsolt: A kék lagúna
• Varga Zoltán: Hudson Hawk

             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Romazuri

Kovács Kata

À bras ouverts – francia, 2017. Rendezte: Philippe de Chauveron. Írta: Marc de Chauveron és Guy Laurent. Kép: Philippe Guilbert. Zene: Hervé Rakotofiringa. Szereplők: Christian Clavier (Fougerole), Ary Abittan (Babik), Elsa Zylberstein (Daphné), Cyril Lecomte (Erwan), Nanou Garcia (Isabelle). Gyártó: Camera One / Pulsar Productions / Nexus Factory. Forgalmazó: Cinetel. Szinkronizált. 92 perc.

A 2014-es Bazi nagy francia lagzik olyan nagy siker lett Franciaországban, hogy rendezője, forgatókönyvírója és főszereplője (Philippe de Chauveron, Guy Laurent, Christian Clavier) gyorsan összeállt egy tematikailag és műfajilag igen hasonló alkotásra, 2018-ban pedig a Bazi nagy… folytatását is bemutatják. A filmek ormótlan infantilizmusa ellenére érthető, miért hat mostanság olyan nagyszerűen a rekeszizmokra, ha teljes gátlástalansággal, minden politikai korrektséget mellőzve ugyanakkor lilaködös naivitással beszélnek a rasszizmusról, a hímsovinizmusról és befogadás-politikáról.

Ebben a filmben aztán mindenki a csúfos sztereotípiák rabja, az álszent, liberális értelmiségi fehérektől egészen a sátoros romákig. Főhősünk vidáman és felelőtlenül él kertvárosi villájában helyes feleségével, épp most jelent meg Tárt karokkal című könyve, melyben – teli torokból a levegőbe beszélve – a befogadás fontosságáról nyilatkozik, elítélve az idegengyűlöletet. Tézise alátámasztására egy tévévita során meggondolatlan kijelentést tesz: szívesen lát bárki rászorulót az otthonában. Egyáltalán nem számít rá, hogy a soktagú, híd alatt táborozó Babik-famíliának több sem kell, termetes malacukkal együtt még aznap este beköltöznek a villa gyönyörű parkjába. A francia elit tagjai és a beköltöző romák egyaránt az előítéleteik felülvizsgálására kényszerülnek, mialatt az átmeneti vendégeskedés lassan életvitelszerű együttéléssé alakul. És ahogyan az egész filmben, a látványos happy endben is az a legjobb, hogy tökéletesen túllő a célon: a két család boldogan adja egymáshoz gyerekeit, a felső-középosztálybeli szülők pedig kisestélyiben és jól szabott öltönyben zötyögnek a román vasútvállalat lelakott kupéiban egy vérbeli, kelet-európai roma lagzira, ahol jó szívvel ünneplik fiuk párválasztását.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2017/07 57-57. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=13286