KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
   2022/szeptember
MAGYAR MŰHELY
• Gyürke Kata: „Én még a XIX. században járok” Beszélgetés Cserhalmi Györggyel
• Pólik József: Mit üzent a császár? Najmányi László (1946-2020) – 2. rész
• Gelencsér Gábor: Sűrű leírások Jeles András: Ahogy seb néz a távozó szuronyra
• Hegyi Zoltán: És a bokréta rajta Papp Gábor Zsigmond: Bereményi kalapja
• Déri Zsolt: Balaton, Trabant, Tarr-vízió Kécza András: Ott torony volt – Víg Mihály-portré
• Soós Tamás Dénes: Lefelé a gyászhegyről Beszélgetés Csoma Sándorral
ÖKO-FILMEK
• Hódosy Annamária: Ökoapokalipszistől a szolárpunk utópiáig Biomozi-trendek
• Fekete Tamás: Az oroszlán ugrani készül Baltasar Kormákur: Fenevad
• Varró Attila: Akik üvegházban élnek Klímaválság modellek a 60-as években
• Forgács Nóra Kinga: Egy tehén meghámozása Andrea Arnold: Tehén
SZÍNÉSZLEGENDA
• Báron György: Egy férfi és… Jean-Louis Trintignant (1930-2022)
A MÚLT BŰNEI
• Lénárt András: Horogkereszt Hispániában Spanyolországban élő nácik a filmeken
• Kránicz Bence: Aki legyőzte Eliot Nesst Brian Michael Bendis – Marc Andreyko: Torso
ARCHÍVUMOK TITKAI
• Barkóczi Janka: Elsüllyedt kincsek Archívfilm fesztiválok
FESZTIVÁL
• Gerevich András: Kinek akarsz hazudni? Friss Hús Fesztivál: Queer Dreams
• Baski Sándor: Go West! Karlovy Vary
KÖNYV
• Fekete Tamás: Rajongói portrék Filmtekercs: Tíz a huszonegyből
• Kolozsi László: Felforgatás Gerőcs Péter: Werkfilm
KRITIKA
• Huber Zoltán: Amerikai psziché Jordan Peele: Nem
• Kovács Kata: Szatíra a parton Ruben Östlund: A szomorúság háromszöge
• Gyöngyösi Lilla: A Hópárduc lábnyoma Csoma Sándor: Magasságok és mélységek
• Vajda Judit: Ötletözön Rohonyi Gábor – Vékes Csaba: Szia, Életem!
• Kovács Patrik: Az elveszett nemzedék Kerékgyártó Yvonne: Együtt kezdtük
• Pethő Réka: Érzelmek a kígyó árnyékában Clio Barnard: Az essexi kígyó
MOZI
• Gyöngyösi Lilla: Ők
• Pozsonyi Janka: 3000 év vágyakozás
• Rudas Dóra: Fiatal szeretők
• Bárány Bence: A hónap dolgozója
• Fekete Tamás: Született hazudozó
• Benke Attila: Rosszkor, rossz helyen
• Búzás Anna: King – Egy kis oroszlán nagy kalandja
• Orosdy Dániel: A gyilkos járat
• Orosdy Dániel: A gyilkos járat
STREAMLINE MOZI
• Herczeg Zsófia: Cryptozoo
• Benke Attila: Amparo
• Kovács Gellért: Tralala
• Varró Attila: Préda
• Vincze Teréz: Carter
• Huber Zoltán: A komédia királya

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Rosszkor, rossz helyen

Benke Attila


Wrong Place – amerikai, 2022. Rendezte: Mike Burns. Írta: Bill Lawrence. Kép: Peter Holland. Zene: Mike Burns. Szereplők: Bruce Willis (Frank), Ashley Greene (Chloe), Massi Furlan (Virgil), Michael Sirow (Jake). Gyártó: 5 Star Films / SSS Entertainment. Forgalmazó: Vertigo Média Kft. Szinkronizált. 96 perc.

 

A Drágán add az életeddel az akcióhős archetípusát újradefiniáló Bruce Willis az utóbbi időben szabályosan ontotta magából a rossz filmeket. Kiderült, hogy súlyos betegsége miatt olykor már azt sem tudta, mit forgat, mihez adja a nevét, családja pedig 2022 elején bejelentette, Willis visszavonul, mivel afáziája következtében nem képes tovább színészkedni. A Rosszkor, rossz helyen akár szép búcsú is lehetett volna, mert egy nyugdíjazott rendőrt alakít benne, aki utolsó akciójára indul, hogy megmentse rákkal küzdő lányát, Chloét a drogban utazó bűnöző, Virgil fiától, aki csalétekként használja a túszul ejtett nőt, hogy végleg elhallgattassa a Virgilt börtönbe juttató Franket. Mike Burns azonban a Gyilkos ösvény után újabb fércművével járatta le Bruce Willist.

A zenét is szerző Burns újfent bizonyította, hogy egyik szakmájához sem ért. A teljes játékidőt uraló, olcsó és végtelenül klisés filmzene tolakodó, a jelenetek, ahogy az egész cselekmény is, túlnyújtottak, a suspense-t hírből sem ismeri a direktor, így még az üldözésekben sincs semmilyen feszültség; az pedig egyenesen nevetséges, hogy a teljes mértékben inkompetens antagonistával a főhős csapdákkal teli erdei telkén nem képes leszámolni négy ember, beleértve egy képzett, fiatalabb rendőrt. Szegény Willisen már nagyon látszik a betegség, szinte csak ácsorog, nem játszik, bár egyetlen egészséges színész sem nyújt értékelhető alakítást a Chloét megformáló Ashley Greene-en kívül. Burns érezhetően vele próbálta kompenzálni Willis hiányosságait, és mivel belevaló hősnőjével legalább minimálisan együtt lehet érezni, az ő akciójelenetei működnek a leginkább. A produkciót találóan jellemzi a cím: minden és mindenki rosszkor, rossz helyen van benne, szó szerint és művészi értelemben egyaránt.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2022/09 59-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=15489