KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
   2022/szeptember
MAGYAR MŰHELY
• Gyürke Kata: „Én még a XIX. században járok” Beszélgetés Cserhalmi Györggyel
• Pólik József: Mit üzent a császár? Najmányi László (1946-2020) – 2. rész
• Gelencsér Gábor: Sűrű leírások Jeles András: Ahogy seb néz a távozó szuronyra
• Hegyi Zoltán: És a bokréta rajta Papp Gábor Zsigmond: Bereményi kalapja
• Déri Zsolt: Balaton, Trabant, Tarr-vízió Kécza András: Ott torony volt – Víg Mihály-portré
• Soós Tamás Dénes: Lefelé a gyászhegyről Beszélgetés Csoma Sándorral
ÖKO-FILMEK
• Hódosy Annamária: Ökoapokalipszistől a szolárpunk utópiáig Biomozi-trendek
• Fekete Tamás: Az oroszlán ugrani készül Baltasar Kormákur: Fenevad
• Varró Attila: Akik üvegházban élnek Klímaválság modellek a 60-as években
• Forgács Nóra Kinga: Egy tehén meghámozása Andrea Arnold: Tehén
SZÍNÉSZLEGENDA
• Báron György: Egy férfi és… Jean-Louis Trintignant (1930-2022)
A MÚLT BŰNEI
• Lénárt András: Horogkereszt Hispániában Spanyolországban élő nácik a filmeken
• Kránicz Bence: Aki legyőzte Eliot Nesst Brian Michael Bendis – Marc Andreyko: Torso
ARCHÍVUMOK TITKAI
• Barkóczi Janka: Elsüllyedt kincsek Archívfilm fesztiválok
FESZTIVÁL
• Gerevich András: Kinek akarsz hazudni? Friss Hús Fesztivál: Queer Dreams
• Baski Sándor: Go West! Karlovy Vary
KÖNYV
• Fekete Tamás: Rajongói portrék Filmtekercs: Tíz a huszonegyből
• Kolozsi László: Felforgatás Gerőcs Péter: Werkfilm
KRITIKA
• Huber Zoltán: Amerikai psziché Jordan Peele: Nem
• Kovács Kata: Szatíra a parton Ruben Östlund: A szomorúság háromszöge
• Gyöngyösi Lilla: A Hópárduc lábnyoma Csoma Sándor: Magasságok és mélységek
• Vajda Judit: Ötletözön Rohonyi Gábor – Vékes Csaba: Szia, Életem!
• Kovács Patrik: Az elveszett nemzedék Kerékgyártó Yvonne: Együtt kezdtük
• Pethő Réka: Érzelmek a kígyó árnyékában Clio Barnard: Az essexi kígyó
MOZI
• Gyöngyösi Lilla: Ők
• Pozsonyi Janka: 3000 év vágyakozás
• Rudas Dóra: Fiatal szeretők
• Bárány Bence: A hónap dolgozója
• Fekete Tamás: Született hazudozó
• Benke Attila: Rosszkor, rossz helyen
• Búzás Anna: King – Egy kis oroszlán nagy kalandja
• Orosdy Dániel: A gyilkos járat
• Orosdy Dániel: A gyilkos járat
STREAMLINE MOZI
• Herczeg Zsófia: Cryptozoo
• Benke Attila: Amparo
• Kovács Gellért: Tralala
• Varró Attila: Préda
• Vincze Teréz: Carter
• Huber Zoltán: A komédia királya

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

King – Egy kis oroszlán nagy kalandja

Búzás Anna


King – francia, 2022. Rendezte: David Moreau. Írta: David Moreau és Zoé Bruneau. Kép: Antoine Sanier. Zene: Guillaume Roussel. Szereplők: Lou Lambrecht (Inés), Léo Lorléac’h (Alexandre), Gérard Darmon (Max), Clémentine Baert (Louise). Gyártó: Full House / Maneki Films / Borsalino Productions. Forgalmazó: ADS Service. Szinkronizált. 105 perc.

 

Címe ellenére David Moreau filmje nem igazán illeszkedik az állatos családi filmek cukinak tartott kategóriájába, talán mert korábbi rendezései között olyan műfajok is szerepelnek, mint a horror és a thriller. Amit ezekből a műfajokból magával hoz ebbe az egyébként gyerekbarát történetbe, az a folyamatos veszély és fenyegetettség: King, a kis oroszlán véletlenül kerül a kiskamasz Ineshez, aki úgy dönt, visszajuttatja az állatot Afrikába, a hatóságok azonban végig a nyomukban vannak, hogy megakadályozzák. A kalandos üldözés során egyre erőteljesebb párhuzam rajzolódik ki a két főhős között: Ines nemrég veszítette el az anyukáját és még nem áll készen arra, hogy elfogadja a nevelőanyját, az apja folyamatosan utazik, a bátyja pedig állandóan csak szekálja; az elárvult King oroszlán-kereskedők elől megszökve kerül Ines szárnyai alá – mindketten vadóc kölykök, magányosak, nem megalkuvóak, mindketten menekülnek és visszavágynak a régi életükbe.
A szereplőválasztás kitűnő (Lou Lambrecht sokat tapasztalt színészként hozza a határozott, karakán kiskamaszt, akit nem sokat látunk mosolyogni), a kamaszvilág ábrázolása meglehetősen életszerű, az iskolában megy a bullying, az online térben röpködnek a szivecskék, a lájkok és a diszlájkok. Az oroszlán megmentése azonban egységesen mindenkiből szolidaritást vált ki, ami talán elsőre naivnak hat, de jól beépül a történetbe és végül nem válik ügyetlenné. A történet tele van fordulattal, szinte lehetetlennek tűnik az oroszlán megmentése, ám az utolsó pillanatban mindig segít valaki – mintha csak egy soha véget nem érő népmese lenne, szüntelen próbatételekkel. Bár felnőtt szemmel néhány esemény már-már képtelenségnek tűnik, a kiskamasz közönség valószínűleg nem fog ezen fennakadni: a King családi filmként élvezetes és mulatságos alkotás, sőt a végén még megható is, méghozzá giccsmentesen.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2022/09 59-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=15488