KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
   2022/augusztus
MAGYAR PANTHEON
• Gelencsér Gábor: Megállt a menet Gyarmathy Lívia (1932–2022)
• Pólik József: Mit üzent a császár? Najmányi László (1946-2020)
GYEREKEK ÉS FELNŐTTEK
• Kovács Kata: A túlélésért küzdenek Kölyökbandák
• Bárány Bence: Traumák és maszkok Fekete telefon
• Rudas Dóra: „Lélek lép a lajtorján” A „belső gyermek” a filmekben
• Vajda Judit: Valóra vált kamaszálmok Stranger Things
SZTÁROK ÉLETE
• Varró Attila: Sztár a tükörben Fonda és a Klute
• Fekete Tamás: A Király új ruhája Elvis élete
• Déri Zsolt: Ki lőtte le Bambit? Danny Boyle: Pistol
• Baski Sándor: Haragban a világgal Nevem Zlatan
KÉPREGÉNY-LEGENDÁK
• Huber Zoltán: Inspiráló megszállottság Chester Brown: Louis Riel
ÚJ RAJ
• Gyöngyösi Lilla: Messze még az amerikai álom Új raj: Sean Baker
FESZTIVÁL
• Gyenge Zsolt: Vászoncsodák a Croisette-n Cannes
KÖNYV
• Stőhr Lóránt: Forma és hatalom Gelencsér Gábor: Közelkép
• Lénárt András: Múltunk a moziban Paár Ádám: A kosztümös film
KRITIKA
• Bartal Dóra: Az elmaradt Dolce Vita Rimini
• Kovács Patrik: Közöttünk az űr A Karantén Zóna
MOZI
• Rudas Dóra: Egy anya George Bush-sal szemben
• Vincze Teréz: Memoria
• Roboz Gábor: Bunker Game – Legbelső félelem
• Vajda Judit: Gyilkos party
• Greff András: Svindler
• Huber Zoltán: Thor: Szerelem és mennydörgés
STREAMLINE MOZI
• Pazár Sarolta: France
• Kránicz Bence: Zűrös kettyintés avagy pornó a diliházban
• Pozsonyi Janka: Felnőttem, csacsacsa
• Kolozsi László: A helyettes
• Csomán Sándor: A pincér
• Gyöngyösi Lilla: Kirobbanó szerelem
• Nagy V. Gergő: Hidegtál
• Varró Attila: Stone
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Ki méltó a pörölyre? Papírmozi

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Streamline Mozi

Kirobbanó szerelem

Gyöngyösi Lilla

Spontaneous – amerikai, 2020. Rendezte: Brian Duffield. Írta: Aaron Starmer regényéből Brian Duffield. Kép: Aaron Morton. Zene: Joseph Trapanese. Szereplők: Katherine Langford (Mara), Charlie Plummer (Dylan), Hayley Law (Tess), Piper Parebo (Angela), Rob Huebel (Charlie). Gyártó: Awesomeness Films. Forgalmazó: Netflix. Szinkonizált. 101 perc.

Mindannyian eljátszottunk már a gondolattal, mit tennénk, ha csak egy napunk vagy hónapunk lenne a halálunkig, azonban ritkábban jut eszünkbe, hogyan élnénk, ha bármikor meghalhatnánk. Hiszen… bármikor meghalhatunk. Ezt a törvényszerűséget nagyítja fel a Kirobbanó szerelem, amelyben egy középiskola végzősei egymás után robbannak fel, minden ok nélkül. Miközben az orvosok, a nyomozók, a szülők és az érintettek kétségbeesve keresik a válaszokat, szerelem szövődik a szarkasztikus narrátor, Mara és Dylan között, amit épp az élet végességének felismerése, a carpe diem-gondolkodás indít el.

Az Aaron Starmer young adult regényén alapuló Kirobbanó szerelem egyszerre fekete humorú, romantikus tinivígjáték, horrorfilm és társadalmi szatíra, miközben nem mást próbál megfejteni, mint az élet értelmét. Míg a társadalmi él végig idegennek érződik (a trumpozás két év távlatából is elavult), horror-vígjátékként és főleg románcként működik. Az értelmetlen és bizarr robbanások a legváratlanabb pillanatokban borítják vérbe a vásznat, a fiatalok kapcsolata pedig kifejezetten bájos és természetes. A tapasztalt író, kezdő rendező Brian Duffield a regényhez hasonlóan csak célozgat az erősen szimbolikus halálhullám okára, de a film a filozófián és kegyetlenségen is spórol, így ellaposodik. Sors, véletlen, átok, drog? Csak meghalnak, épp a felnőttkor küszöbén, mert az élet kemény, az ember törékeny – de élniük kell, amíg lehet. Az adaptáció kifutása a high concept alapötlethez képest csalódás, kezdeti lendülete, kevert hangneme és nem tervezett covid-áthallása azonban emlékezetes.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2022/08 62-63. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=15457