KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
   2022/augusztus
MAGYAR PANTHEON
• Gelencsér Gábor: Megállt a menet Gyarmathy Lívia (1932–2022)
• Pólik József: Mit üzent a császár? Najmányi László (1946-2020)
GYEREKEK ÉS FELNŐTTEK
• Kovács Kata: A túlélésért küzdenek Kölyökbandák
• Bárány Bence: Traumák és maszkok Fekete telefon
• Rudas Dóra: „Lélek lép a lajtorján” A „belső gyermek” a filmekben
• Vajda Judit: Valóra vált kamaszálmok Stranger Things
SZTÁROK ÉLETE
• Varró Attila: Sztár a tükörben Fonda és a Klute
• Fekete Tamás: A Király új ruhája Elvis élete
• Déri Zsolt: Ki lőtte le Bambit? Danny Boyle: Pistol
• Baski Sándor: Haragban a világgal Nevem Zlatan
KÉPREGÉNY-LEGENDÁK
• Huber Zoltán: Inspiráló megszállottság Chester Brown: Louis Riel
ÚJ RAJ
• Gyöngyösi Lilla: Messze még az amerikai álom Új raj: Sean Baker
FESZTIVÁL
• Gyenge Zsolt: Vászoncsodák a Croisette-n Cannes
KÖNYV
• Stőhr Lóránt: Forma és hatalom Gelencsér Gábor: Közelkép
• Lénárt András: Múltunk a moziban Paár Ádám: A kosztümös film
KRITIKA
• Bartal Dóra: Az elmaradt Dolce Vita Rimini
• Kovács Patrik: Közöttünk az űr A Karantén Zóna
MOZI
• Rudas Dóra: Egy anya George Bush-sal szemben
• Vincze Teréz: Memoria
• Roboz Gábor: Bunker Game – Legbelső félelem
• Vajda Judit: Gyilkos party
• Greff András: Svindler
• Huber Zoltán: Thor: Szerelem és mennydörgés
STREAMLINE MOZI
• Pazár Sarolta: France
• Kránicz Bence: Zűrös kettyintés avagy pornó a diliházban
• Pozsonyi Janka: Felnőttem, csacsacsa
• Kolozsi László: A helyettes
• Csomán Sándor: A pincér
• Gyöngyösi Lilla: Kirobbanó szerelem
• Nagy V. Gergő: Hidegtál
• Varró Attila: Stone
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Ki méltó a pörölyre? Papírmozi

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Bunker Game – Legbelső félelem

Roboz Gábor

The Bunker Game – olasz-francia, 2022. Rendezte: Roberto Zazzara. Írta: Francesca Forristal, Davide Orsini, Kt Roberts és Roberto Zazzara. Kép: Marco Graziaplena. Vágó: Brian Schmitt. Szereplők: Gaia Weiss (Laura), Lorenzo Richelmy (Gregorio), Mark Ryder (Harry). Gyártó: Eagle Pictures. Forgalmazó: ADS Service Kft. Szinkronizált. 90 perc.

Nem csoda, hogy miután a szabadulószobás játékműfaj a 2010-es években meghódította a közönséget, rövidesen a filmkészítők is meglátták benne a lehetőséget (Szabadulószoba, Végtelen útvesztő): erre az alapra építve kevés helyszínen, kevés szereplővel és kevés pénzből is lehet forgatni gond nélkül eladható horrort, sorvezetőért pedig bármikor vissza lehet nyúlni a Fűrész-franchise produkcióihoz. A tematika első idei képviselőjét jelentő Bunker Game – Legbelső félelem alapkoncepciója szerint több tucat ember egy úgynevezett élő szerepjáték keretein belül nácikat formál meg, akik a harmadik világháború után megmaradt radioaktív hulladék elől menekülve egy óriási bunkerben élik a mindennapjaikat. Miután azonban a szervezők egy technikai malőr miatt berekesztik a mulatságot és hazaküldik a játékosokat, maroknyi stábtag a helyszínen marad, és szép lassan azzal szembesülnek, hogy a rendrakás lesz a legkisebb problémájuk.

Az eddigi szabadulószobás horrorok ambíciója kimerül néhány típusfigurában, feszes dramaturgiában és ideális esetben szellemes-látványos halálnemekben, Roberto Zazzara első egészestése azonban mindebből semmit sem valósít meg. A korábban kis- és dokumentumfilmeket készítő olasz rendező első nagyjátékfilmjében furcsamód meg sem próbál zsánerfogásokat ellesni tapasztaltabb nyugati kollégáitól: ráérősen tologatja karakternek is alig nevezhető figuráit, még a műfaj hatáskeltő eszközeivel is csak hébe-hóba él, és ugyan a játékidő harmadik harmadában már történik ez-az, bárcsak ne történne. Zazzara produkciójával még csak nem is a középszerű, de legalább megbízható horrorok vagy az egészen másfajta örömöket kínáló trashfilmek sorát gyarapítja: inkább mintha annak látnánk szomorú lenyomatát, hogy az alkotó szeretett volna készíteni egy szabadulószobás horrort, de egyszerűen nem tudta, hogyan kell.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2022/08 58-58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=15448