KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

   
   2022/február
MAGYAR MŰHELY
• Tóth Péter Pál: A tisztesség mint esztétikum Gulyás János (1946-2021)
• Benke Attila: Az igazságtalanság kódja Beszélgetés Deák Kristóffal
• Kránicz Bence: „Sokkal közelebb jött a háború” Beszélgetés Pálfi Györggyel
MAGYAR PANTHEON
• Pápai Zsolt: Mesés férfi kurblival A kép mesterei: Zsitkovszky Béla (1868-1930)
MAGYAR ZSÁNER
• Paár Ádám: „Csipkebokor a szállásom” Magyar betyárfilmek
GUTENBERG-GALAXIS KONTRA INTERNET
• Sipos Júlia: A Gutenberg-galaxistól a Világhálóig Beszélgetés Kovács Istvánnal és Pléh Csabával
SPORTMOZI
• Simonyi Balázs: „Gyorsabban, magasabbra, erősebben?” Sportfilmek
• Roboz Gábor: Odafent egyszerű Dokumentumfilmek szikla- és hegymászásról
• Margitházi Beja: Az aszfalt hercegei Stacy Peralta – Catherine Hardwicke: Dogtown urai
KÉPREGÉNY LEGENDÁK
• Schubert Gusztáv: Kalandok az Ínség-tengeren Hugo Pratt: Corto Maltese
ÚJ RAJ
• Vincze Teréz: Hosszan mesélt rövid történet Ryusuke Hamaguchi
SZERZŐI NOSZTALGIAHULLÁM
• Varró Attila: Megrekedt fejlődés Paul Thomas Anderson: Licorice Pizza
• Huber Zoltán: A nosztalgia veszélyei Párhozamos önéletrajzok: Cuarón / Branagh
• Kovács Kata: A szerző ifjúsága Paolo Sorrentino: Isten keze
KÖNYV
• Gelencsér Gábor: A filmmoly Veress József: Könyvbe bújt filmek
KRITIKA
• Báron György: Feltételes szabadság Asghar Farhadi: A hős
• Gelencsér Gábor: Anyák a teljes idegösszeomlás szélén Pedro Almodóvar: Párhuzamos anyák
• Fekete Tamás: „Ember lesz az én kisunokám” Deák Kristóf: Az unoka
• Baski Sándor: Komfortos nyúlüreg Lana Wachowski: Mátrix: Feltámadások
• Lovas Anna: Pozitív üzenet Mamoru Hosoda: Belle
MOZI
• Pozsonyi Janka: Kilenc nap
• Pazár Sarolta: Az észak királynője
• Rudas Dóra: Szexfantáziák
• Bonyhecz Vera: Gyűlölök és szeretek
• Benke Attila: Vaksötét 2.
• Herczeg Zsófia: Kaptár: Racoon City
• Kránicz Bence: Pókember: Nincs hazaút
• Kovács Patrik: Kingsman: Kezdetek
• Varró Attila: 355
• Huber Zoltán: Veszélyes
STREAMLINE MOZI
• Árva Márton: Zsarufilm
• Alföldi Nóra: Danielle és a süvet
• Forgács Nóra Kinga: Az utolsók
• Roboz Gábor: Az elveszett lány
• Vajda Judit: Ne nézz fel
• Bartal Dóra: Rose dala
• Varró Attila: Crazy Love
• Kovács Kata: Maelström
• Déri Zsolt: Angéle
• Nagy V. Gergő: Mr. Sloane szórakozik

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Kaptár: Racoon City

Herczeg Zsófia


Resident Evil: Welcome to Raccoon City – amerikai, 2021. Rendezte: Johannes Roberts. Írta: Johannes Roberts. Kép: Maxime Alexandre. Zene: Mark Korven. Szereplők: Kaya Scodelario (Claire), Hannah John-Kamen (Jill), Robbie Amell (Chris), Avan Jogia (Leon), Neal McDonough (Dr. Birkin). Gyártó: Constantin Film. Forgalmazó: InterCom. Szinkronizált. 106 perc.

 

A filmtörténetben alig van példa arra, hogy egy franchise befejezés utáni folytatása szóra érdemes lenne – egy eleve félresikerült, de annál több pénzt hozó filmszériánál viszont könnyű lett volna helyrehozni a múltbéli hibákat. Lett volna, mert bár A kaptárRaccoon City visszavár a korábbi Kaptár-filmektől eltérő szemléletű, B-filmes beütése és tucat zombihorror jellege miatt nem több egy másnapos szunya halkan morajló háttérfilmjénél.

A Kaptár-franchise-ról lenyúzott hetedik bőr az eredeti videójáték első és második része közt játszódik. Főszereplője Clair, aki visszatér gyerekkori otthonába, a Raccoon városi árvaházba, ahol kegyetlen kísérleteket folytattak az egyedül maradt gyerekeken. A lánynak sikerült elszöknie, pár évvel később viszont felkeresi őt egy geek figura a leleplezés lehetőségével, így visszatér rémálmai helyszínére. Még épp időben, a városka lakói ugyanis pont érkezése estéjén válnak zombikká és szabadul el a Védernyő Vállalat melléktermékének pokla.

Az akciófilmes Paul W. Anderson után egy horrorfilmes rendező került a Kaptár-reboot direktori székébe, aki ráadásul nagy rajongója az eredeti videójátéknak. Johannes Roberts egy interjúban lelkesen sorolta a jobbnál jobb horrorfilmes kedvenceit, a Ragyogástól kezdve a Ne nézz visszán át A 13-as rendőrőrs ostromáig, ám ezeknek a filmeknek a lábnyomát sem sikerült megcsókolnia a Raccoon City-vel. Fapados VFX technika, papírmasé karakterek, nem szándékos paródiaelemek (a tehén-geg egyenesen a Top Secret-ig repít minket) – az alkotói szándék ellenére nem a Kaptár-széria rajongóinak ajánljuk, inkább azoknak, akik szeretik, ha egy horrorfilm úgy megy át rajtuk, mint az aszalt szilva a tej után. 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2022/02 58-58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=15264