KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
   2022/február
MAGYAR MŰHELY
• Tóth Péter Pál: A tisztesség mint esztétikum Gulyás János (1946-2021)
• Benke Attila: Az igazságtalanság kódja Beszélgetés Deák Kristóffal
• Kránicz Bence: „Sokkal közelebb jött a háború” Beszélgetés Pálfi Györggyel
MAGYAR PANTHEON
• Pápai Zsolt: Mesés férfi kurblival A kép mesterei: Zsitkovszky Béla (1868-1930)
MAGYAR ZSÁNER
• Paár Ádám: „Csipkebokor a szállásom” Magyar betyárfilmek
GUTENBERG-GALAXIS KONTRA INTERNET
• Sipos Júlia: A Gutenberg-galaxistól a Világhálóig Beszélgetés Kovács Istvánnal és Pléh Csabával
SPORTMOZI
• Simonyi Balázs: „Gyorsabban, magasabbra, erősebben?” Sportfilmek
• Roboz Gábor: Odafent egyszerű Dokumentumfilmek szikla- és hegymászásról
• Margitházi Beja: Az aszfalt hercegei Stacy Peralta – Catherine Hardwicke: Dogtown urai
KÉPREGÉNY LEGENDÁK
• Schubert Gusztáv: Kalandok az Ínség-tengeren Hugo Pratt: Corto Maltese
ÚJ RAJ
• Vincze Teréz: Hosszan mesélt rövid történet Ryusuke Hamaguchi
SZERZŐI NOSZTALGIAHULLÁM
• Varró Attila: Megrekedt fejlődés Paul Thomas Anderson: Licorice Pizza
• Huber Zoltán: A nosztalgia veszélyei Párhozamos önéletrajzok: Cuarón / Branagh
• Kovács Kata: A szerző ifjúsága Paolo Sorrentino: Isten keze
KÖNYV
• Gelencsér Gábor: A filmmoly Veress József: Könyvbe bújt filmek
KRITIKA
• Báron György: Feltételes szabadság Asghar Farhadi: A hős
• Gelencsér Gábor: Anyák a teljes idegösszeomlás szélén Pedro Almodóvar: Párhuzamos anyák
• Fekete Tamás: „Ember lesz az én kisunokám” Deák Kristóf: Az unoka
• Baski Sándor: Komfortos nyúlüreg Lana Wachowski: Mátrix: Feltámadások
• Lovas Anna: Pozitív üzenet Mamoru Hosoda: Belle
MOZI
• Pozsonyi Janka: Kilenc nap
• Pazár Sarolta: Az észak királynője
• Rudas Dóra: Szexfantáziák
• Bonyhecz Vera: Gyűlölök és szeretek
• Benke Attila: Vaksötét 2.
• Herczeg Zsófia: Kaptár: Racoon City
• Kránicz Bence: Pókember: Nincs hazaút
• Kovács Patrik: Kingsman: Kezdetek
• Varró Attila: 355
• Huber Zoltán: Veszélyes
STREAMLINE MOZI
• Árva Márton: Zsarufilm
• Alföldi Nóra: Danielle és a süvet
• Forgács Nóra Kinga: Az utolsók
• Roboz Gábor: Az elveszett lány
• Vajda Judit: Ne nézz fel
• Bartal Dóra: Rose dala
• Varró Attila: Crazy Love
• Kovács Kata: Maelström
• Déri Zsolt: Angéle
• Nagy V. Gergő: Mr. Sloane szórakozik

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Streamline Mozi

Angéle

Déri Zsolt

Angéle – francia, 2021. Rendezte és írta: Brice VDH és Sébastien Rensonnet. Zene: Tristan Salvati. Szereplők: Angéle, Dua Lipa. Gyártó: Netflix. Forgalmazó: Netflix. Feliratos. 84 perc.

 

Az elmúlt fél évtized nemzetközileg is legsikeresebb belga popsztárja, Angèle egy rakás szellemes videoklip és némi divatmodellkedés után színésznőként szerepelhetett Leos Carax tavaly bemutatott Annette című musicaljében, bekerült a nyáron leforgatott legújabb Asterix mozifilmbe, de az év legvégén még egy Netflix-dokumentumfilmmel is jelentkezett. Angèle Joséphine Aimée Van Laeken 1995-ben született két brüsszeli híresség, a komikus-színésznő Laurence Bibot és a flamand származása ellenére szintén francia nyelven alkotó gitáros-énekes Marka második gyermekeként. Bátyjából, Roméo Elvisből menő rapper lett, így nem meglepő, hogy az öt éves kora óta zongorázó lányka is a showbizniszben kötött ki: vicces kis Instagram-videói után 2017-ben tűnt fel kávéházi szólókoncertjeivel, majd a kongói-belga sztárrapper Damso az évi turnéjának billentyűseként és egyszemélyes előzenekaraként. Az ifjú dalszerző-producer-énekesnő a saját alapítású kiadójánál megjelent Brol (brüsszeli szlengben: Kupi) című 2018-as első nagylemezével a következő év kereskedelmileg legsikeresebb albumát jegyezte Franciaországban is, 2020-ban pedig már a brit popdíva Dua Lipa vendége volt a Fever klipduettben és a Studio 2054 koncertfilmben.

Angèle a turnémentes karanténidőszak alatt nemcsak introspektívebb és intimebb – születési éve nyomán a Nonante-Cinq (’95) címet kapó – második lemezét készítette el, de annak dokumentálása mellett karrieráttekintést is tartott, elővette régi naplóit és a család home video gyűjteményét. A több Angèle-videót is jegyző Brice VDH klipmester és Sébastien Rensonnet producer rendezésében elkészült dokumentumfilm a sok bolondozás mellett nem kerüli a kényes témákat sem: mikor az énekesnő Playboy-interjúját egy általa nem engedélyezett szexi fotóval jelentették meg, mikor a Me Too-mozgalom frankofón slágerévé lett Balance Ton Quoi dalának sikere után a bátyját érő szexuális zaklatási vádak kényszerítették határozott állásfoglalásra, vagy amikor 23 évesen ráébredt biszexualitására, de a bulvársajtó megfosztotta attól, hogy saját maga kommunikálhassa coming outját.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2022/02 63-63. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=15251