KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
   2022/február
MAGYAR MŰHELY
• Tóth Péter Pál: A tisztesség mint esztétikum Gulyás János (1946-2021)
• Benke Attila: Az igazságtalanság kódja Beszélgetés Deák Kristóffal
• Kránicz Bence: „Sokkal közelebb jött a háború” Beszélgetés Pálfi Györggyel
MAGYAR PANTHEON
• Pápai Zsolt: Mesés férfi kurblival A kép mesterei: Zsitkovszky Béla (1868-1930)
MAGYAR ZSÁNER
• Paár Ádám: „Csipkebokor a szállásom” Magyar betyárfilmek
GUTENBERG-GALAXIS KONTRA INTERNET
• Sipos Júlia: A Gutenberg-galaxistól a Világhálóig Beszélgetés Kovács Istvánnal és Pléh Csabával
SPORTMOZI
• Simonyi Balázs: „Gyorsabban, magasabbra, erősebben?” Sportfilmek
• Roboz Gábor: Odafent egyszerű Dokumentumfilmek szikla- és hegymászásról
• Margitházi Beja: Az aszfalt hercegei Stacy Peralta – Catherine Hardwicke: Dogtown urai
KÉPREGÉNY LEGENDÁK
• Schubert Gusztáv: Kalandok az Ínség-tengeren Hugo Pratt: Corto Maltese
ÚJ RAJ
• Vincze Teréz: Hosszan mesélt rövid történet Ryusuke Hamaguchi
SZERZŐI NOSZTALGIAHULLÁM
• Varró Attila: Megrekedt fejlődés Paul Thomas Anderson: Licorice Pizza
• Huber Zoltán: A nosztalgia veszélyei Párhozamos önéletrajzok: Cuarón / Branagh
• Kovács Kata: A szerző ifjúsága Paolo Sorrentino: Isten keze
KÖNYV
• Gelencsér Gábor: A filmmoly Veress József: Könyvbe bújt filmek
KRITIKA
• Báron György: Feltételes szabadság Asghar Farhadi: A hős
• Gelencsér Gábor: Anyák a teljes idegösszeomlás szélén Pedro Almodóvar: Párhuzamos anyák
• Fekete Tamás: „Ember lesz az én kisunokám” Deák Kristóf: Az unoka
• Baski Sándor: Komfortos nyúlüreg Lana Wachowski: Mátrix: Feltámadások
• Lovas Anna: Pozitív üzenet Mamoru Hosoda: Belle
MOZI
• Pozsonyi Janka: Kilenc nap
• Pazár Sarolta: Az észak királynője
• Rudas Dóra: Szexfantáziák
• Bonyhecz Vera: Gyűlölök és szeretek
• Benke Attila: Vaksötét 2.
• Herczeg Zsófia: Kaptár: Racoon City
• Kránicz Bence: Pókember: Nincs hazaút
• Kovács Patrik: Kingsman: Kezdetek
• Varró Attila: 355
• Huber Zoltán: Veszélyes
STREAMLINE MOZI
• Árva Márton: Zsarufilm
• Alföldi Nóra: Danielle és a süvet
• Forgács Nóra Kinga: Az utolsók
• Roboz Gábor: Az elveszett lány
• Vajda Judit: Ne nézz fel
• Bartal Dóra: Rose dala
• Varró Attila: Crazy Love
• Kovács Kata: Maelström
• Déri Zsolt: Angéle
• Nagy V. Gergő: Mr. Sloane szórakozik

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Szexfantáziák

Rudas Dóra

Les fantasmes – francia, 2021. Rendezte és írta: David és Stéphane Foenkinos. Kép: Alexis Kavyrchine. Szereplők: Denis Podalydès (Vincent), Nicolas Bedos (Romain), Monica Bellucci (Sabrina), Joséphine Japy (Claire), Karin Viard (Lili). Gyártó: Mandarin Productions / France 2. Forgalmazó: Vertigo. Feliratos. 102 perc.

 

Hiába a sokat emlegetett progresszió, még mindig meglehetősen gátlásosak vagyunk, ha szexről van szóderül ki a Foenkinos testvérek legújabb filmjéből. Valószínűleg igazuk lehet, mert elégnek bizonyult néhány parafíliát megemlíteni, hogy megszülessen a vígjáték, amely a fenti halovány társadalomkritikán túl sem újító jelleggel, sem lenyűgöző képi megoldásokkal, de a kiváló szereplőgárda ellenére még emlékezetes színészi játékokkal sem szolgál.
Hat pár életébe nyerhetünk betekintést, akik különböző szokatlan vágyaikat életre hívva próbálják feléleszteni a tüzet langyosodó kapcsolataikban. A szexuális devianciákat jól működő humorral tálalja az alkotópáros, így szó sincs megvetésről vagy ítélkezésről, jóllehet a gondolatébresztés vádja sem érheti a mozit. Vállalkozását azonban teljesíti, végig sikerül szórakoztatónak és tabudöntögetőnek maradnia: ha az egyszerűbb poénok nem is ülnek mindig maradéktalanul, a fekete humor akkor is végzi a dolgát és minden megmaradt textildarabot kacagva rángat le a normák testéről. Még a nyitottabb nézők számára is okozhat váratlanul zavarbaejtő pillanatokat a szenvedélyért rákjáról hazudó nő, a Diana hercegnő temetésére gerjedő pár vagy a saját szülei házipornóját kommentáló tinilány látványa. 

Szkeccsfilm lévén az egyes részek ötletessége és színvonala ingadozó; akár egy doboz bonbon esetében, itt is kicsi az esélye, hogy mind egyformán elnyerje a tetszésünket – cserébe annak is, hogy egyik sem. Alapállítását a társadalomban megbújó prűdségről az elkészült filmnél is jobban bizonyítja a tény, hogy még mindig jól működő humorforrás a szexualitás témája. Kétségtelen tehát, hogy van még mit kimozgatnia bennünk a Szexfantáziáknak, amihez meg is van benne a potenciál, de hogy végül gátlásainkkal együtt vagy rajtuk nevetünk majd, az már kérdéses.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2022/02 55-55. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=15256