KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
   2022/február
MAGYAR MŰHELY
• Tóth Péter Pál: A tisztesség mint esztétikum Gulyás János (1946-2021)
• Benke Attila: Az igazságtalanság kódja Beszélgetés Deák Kristóffal
• Kránicz Bence: „Sokkal közelebb jött a háború” Beszélgetés Pálfi Györggyel
MAGYAR PANTHEON
• Pápai Zsolt: Mesés férfi kurblival A kép mesterei: Zsitkovszky Béla (1868-1930)
MAGYAR ZSÁNER
• Paár Ádám: „Csipkebokor a szállásom” Magyar betyárfilmek
GUTENBERG-GALAXIS KONTRA INTERNET
• Sipos Júlia: A Gutenberg-galaxistól a Világhálóig Beszélgetés Kovács Istvánnal és Pléh Csabával
SPORTMOZI
• Simonyi Balázs: „Gyorsabban, magasabbra, erősebben?” Sportfilmek
• Roboz Gábor: Odafent egyszerű Dokumentumfilmek szikla- és hegymászásról
• Margitházi Beja: Az aszfalt hercegei Stacy Peralta – Catherine Hardwicke: Dogtown urai
KÉPREGÉNY LEGENDÁK
• Schubert Gusztáv: Kalandok az Ínség-tengeren Hugo Pratt: Corto Maltese
ÚJ RAJ
• Vincze Teréz: Hosszan mesélt rövid történet Ryusuke Hamaguchi
SZERZŐI NOSZTALGIAHULLÁM
• Varró Attila: Megrekedt fejlődés Paul Thomas Anderson: Licorice Pizza
• Huber Zoltán: A nosztalgia veszélyei Párhozamos önéletrajzok: Cuarón / Branagh
• Kovács Kata: A szerző ifjúsága Paolo Sorrentino: Isten keze
KÖNYV
• Gelencsér Gábor: A filmmoly Veress József: Könyvbe bújt filmek
KRITIKA
• Báron György: Feltételes szabadság Asghar Farhadi: A hős
• Gelencsér Gábor: Anyák a teljes idegösszeomlás szélén Pedro Almodóvar: Párhuzamos anyák
• Fekete Tamás: „Ember lesz az én kisunokám” Deák Kristóf: Az unoka
• Baski Sándor: Komfortos nyúlüreg Lana Wachowski: Mátrix: Feltámadások
• Lovas Anna: Pozitív üzenet Mamoru Hosoda: Belle
MOZI
• Pozsonyi Janka: Kilenc nap
• Pazár Sarolta: Az észak királynője
• Rudas Dóra: Szexfantáziák
• Bonyhecz Vera: Gyűlölök és szeretek
• Benke Attila: Vaksötét 2.
• Herczeg Zsófia: Kaptár: Racoon City
• Kránicz Bence: Pókember: Nincs hazaút
• Kovács Patrik: Kingsman: Kezdetek
• Varró Attila: 355
• Huber Zoltán: Veszélyes
STREAMLINE MOZI
• Árva Márton: Zsarufilm
• Alföldi Nóra: Danielle és a süvet
• Forgács Nóra Kinga: Az utolsók
• Roboz Gábor: Az elveszett lány
• Vajda Judit: Ne nézz fel
• Bartal Dóra: Rose dala
• Varró Attila: Crazy Love
• Kovács Kata: Maelström
• Déri Zsolt: Angéle
• Nagy V. Gergő: Mr. Sloane szórakozik

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Gyűlölök és szeretek

Bonyhecz Vera

Hating Game – amerikai, 2021. Rendezte: Peter Hutchings. Írta: Sally Thorne regényéből Christina Mengert. Kép: Noah Greenberg. Zene: Spencer Hutchings.  Szereplők: Lucy hale (Lucy), Austin Stowell (Joshua), Damon Daunno (Danny), Nicholas Baroudi (Patrick). Gyártó: Convergent Media / BCDF Pictures. Forgalmazó: Prorom. Szinkronizált. 102 perc.

 

Sally Thorne azonos című, nagysikerű 2016-os első regényét az eddigi rövidke pályafutása alatt romantikus komédiákra specializálódott Peter Hutchings adaptálta vászonra megszokott alkotógárdájával. A hamisítatlan screwball-történet főszereplői Lucy és Joshua, akik egy nemrégiben egyesült könyvkiadó rivalizáló társigazgatóinak asszisztenseiként keserítik meg egymás mindennapjait. A két szemrevaló fiatal íróasztala rejtekéből – akár az ellenséges lövészárkokban megbújó katonák – minden alkalmat megragad, hogy gúnyolódjon és ujjat húzzon a másikkal. Ám a törpgyűjtő könyvmoly bölcsészlány és a karót nyelt öltönyös multi-szökevény rivalizálása szintet lép, amikor kilátásba helyeznek egy új igazgatói pozíciót, amelyre mindegyikük pályázni szeretne. Az új helyzet pedig egy nem várt felismerést hoz: a heves indulatokat talán nem is a gyűlölet, hanem egy nemesebb érzelem tüzeli.

A filmadaptáció egy ideig hűen követi Thorne regényét, mígnem épp a könyv csúcspontját jelentő első együttlét újrapozícionálásával sikerül érdektelenségbe süllyeszteni azt. Ezen kívül Hutchingsék több helyütt olyan egyszerűsítésekkel, összevonásokkal élnek, amelyek megfosztják a filmet attól, hogy kicsit több legyen egy sablonos romkomnál: teljesen elvész a szereplők belső vívódása valódi érzelmeik felfedése és a visszautasítottságtól való félelem között. Hasonlóan mostoha sorsra jut a rivális Danny karaktere is, aki a filmben pipogya alakként jelenik meg és egy percig sem hihetjük, hogy Joshua vetélytársa lehet. Noha az alkotók mellett szól, hogy a könyv egyik fő erényét jelentő sziporkázó szócsatákat legalább sikerült átültetniük, a Gyűlölök és szeretek hiába számíthat jó eséllyel a könyv rajongóinak érdeklődésére, moziverziója még a műfaj kedvelőiben is kiadós hiányérzetet hagy.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2022/02 56-56. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=15258