KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
   2022/november
GODARD
• Báron György: Kifulladásig Jean-Luc Godard (1930-2022)
• Ádám Péter: Testvérellenfelek Godard és Truffaut
MAGYAR MŰHELY
• Varga Zoltán: Palack az özönvízben M Tóth Éva animációs filmjei
• Soós Tamás Dénes: „Hol voltál aznap?” Beszélgetés Köbli Norberttel
• Gyöngyösi Lilla: „Kit hívsz, ha összeomlik a világ?” Beszélgetés Grosan Cristinával
A TÖRTÉNELEM ÖRVÉNYÉBEN
• Pápai Zsolt: Náci nirvánák A nemzetiszocializmus filmmelodrámái – 1. rész
• Árva Márton: Évezredek szemtanúja Alberto Breccia – H. G. Oesterheld: Mort Cinder
• Pauló-Varga Ákos: Túl a vörös vonalon Beszélgetés Tarik Salehhel
• Gyöngyösi Lilla: A metál és a Korán Tarik Saleh: Fiú a mennyből
• Huber Zoltán: Csillaghullás David O. Russell: Amszterdam
ÚJ RAJ
• Kovács Kata: Egy szemlélődő filmes Michelangelo Frammartino
ARCHÍVUMOK TITKAI
• Barkóczi Janka: Elveszett filmtörténet Eltűnt filmek nyomában
• Barkóczi Janka: „A némafilm önmagát falta fel” Beszélgetés Kurutz Mártonnal
KÖNYV
• Murai András: Öngyógyító napló Ingmar Bergman: Munkanapló I-II.
• Csantavéri Júlia: Magyarországról Itáliába és vissza Pintér Judit: Mesterek és hazák
FESZTIVÁL
• Baski Sándor: Kicsi, de erős Miskolc – CineFest
• Huber Zoltán: Szélesedő spektrumok Toronto
KRITIKA
• Vajda Judit: Szerelmes biciklisták Lukas Dhont: Közel
• Schreiber András: Helycserés támadás François Ozon: Peter von Kant
• Nevelős Zoltán: Éljen a szinkron! Csapó András: Magyar hangja…
• Déri Zsolt: Maestro Giuseppe Tornatore: Ennio Morricone
MOZI
• Pauló-Varga Ákos: Tölgy – Az erdő szíve
• Benke Attila: Stasi – Állambiztonsági Komisztérium
• Sándor Anna: Kis Winnetou
• Rudas Dóra: Ma már holnap van
• Kovács Patrik: A Sellő és a Napkirály
• Fekete Tamás: Az iker
• Bárány Bence: Mosolyogj
• Varró Attila: Halloween véget ér
• Tüske Zsuzsanna: Beugró a Paradicsomba
• Bonyhecz Vera: Mrs. Harris Párizsba megy
STREAMLINE MOZI
• Kránicz Bence: Útra fel
• Varró Attila: Szöszi
• Gyöngyösi Lilla: Catherine, a madárka
• Orosdy Dániel: Christiane F.
• Csomán Sándor: Diorama
• Huber Zoltán: Éjjeli vérfarkas
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Rajzolók szerződése Papírmozi

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Mrs. Harris Párizsba megy

Bonyhecz Vera


Mrs. Harris Goes to Paris – brit, 2022. Rendezte: Anthony Fabian. Írta: Paul Gallico regénye alapján Anthony Fabian és Carroll Cartwright. Kép: Felix Wiedemann. Zene: Rael Jones

Szereplők: Lesley Manville (Ada Harris), Isabelle Huppert (Claudine), Lambert Wilson (de Chassagne), Alba Baptista (Natasha). Gyártó: Moonriver Content / Superbe Films / Hero Squared. Forgalmazó: UIP-Duna Film. Szinkronizált. 115 perc.

 

Az elmúlt évek válságaiban megtépázott mozik kínálatában manapság egyre ritkábban találkozhatunk Mrs. Harris Párizsba megy kaliberű, könnyed, romantikus filmekkel, a melyeknek célközönsége kívül esik az általában stabil bevételt generáló rétegeken.

A korábban inkább dokumentumfilmeket jegyző, ám témaválasztásaiban erős szociális érzékenységről tanúságot tevő Anthony Fabian eddigi szellős filmográfiájában viszonylag furcsa vállalásként hathat legújabb alkotása, hiszen ezúttal Paul Gallico amerikai novellista talán leghíresebb, négy regényt is megért karakterének, Mrs. Harris-nek az 1958-ban papírra vetett (Mrs. ’Arris goes to Paris) történetét adaptálta mozivászonra.

1957-ben, az ötvenes éveit taposó londoni takarítónő, Ada Harris, szerény körülmények közt tengeti életét, melynek mindennapjait áthatja a reménykedés, hogy végre hírt kap a világháborúban eltűnt férje felől. Mikor Ada viszontlátásba vetett reményei szerte foszlanak, a vágyakozása új tárgyra lel: a takarítás közben megpillantott Christian Dior haute couture ruha annyira elkápráztatja, hogy környezete értetlensége ellenére, s merész vállalások árán is elhatározza, hogy eljut Párizsba, hogy beszerezze a hőn áhított ruhakölteményt.

A csupaszív angol bejárónő kalandjáról 1992-ben már készült egy tévéfilmes feldolgozása – a Gyilkos sorok emblematikus hősnőjével, Angela Lansbury-vel –, ám Fabian keze alatt a kor, s a nézői igényekhez igazodás jegyében több ponton is átalakult a cselekmény. Mrs. Harris karaktere is árnyaltabbá vált: a Lansbury által megformált inkább mókás cockney akcentusos öreg hölgyből egy, a férfiak szemében is észrevehető nővé avanzsál. A film élénk képi világa, a gyönyörű ruhák, valamint a ragyogó Párizs (Budapest alakításában) elegyéből születő hangulat összhangban van a nagy fordulatoktól, összetett karakterábrázolástól mentes történet örökérvényű üzenetével: a jóságba és állhatatosságba vetett hit előbb-utóbb meghálálja magát.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2022/11 60-60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=15574