KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
   2022/november
GODARD
• Báron György: Kifulladásig Jean-Luc Godard (1930-2022)
• Ádám Péter: Testvérellenfelek Godard és Truffaut
MAGYAR MŰHELY
• Varga Zoltán: Palack az özönvízben M Tóth Éva animációs filmjei
• Soós Tamás Dénes: „Hol voltál aznap?” Beszélgetés Köbli Norberttel
• Gyöngyösi Lilla: „Kit hívsz, ha összeomlik a világ?” Beszélgetés Grosan Cristinával
A TÖRTÉNELEM ÖRVÉNYÉBEN
• Pápai Zsolt: Náci nirvánák A nemzetiszocializmus filmmelodrámái – 1. rész
• Árva Márton: Évezredek szemtanúja Alberto Breccia – H. G. Oesterheld: Mort Cinder
• Pauló-Varga Ákos: Túl a vörös vonalon Beszélgetés Tarik Salehhel
• Gyöngyösi Lilla: A metál és a Korán Tarik Saleh: Fiú a mennyből
• Huber Zoltán: Csillaghullás David O. Russell: Amszterdam
ÚJ RAJ
• Kovács Kata: Egy szemlélődő filmes Michelangelo Frammartino
ARCHÍVUMOK TITKAI
• Barkóczi Janka: Elveszett filmtörténet Eltűnt filmek nyomában
• Barkóczi Janka: „A némafilm önmagát falta fel” Beszélgetés Kurutz Mártonnal
KÖNYV
• Murai András: Öngyógyító napló Ingmar Bergman: Munkanapló I-II.
• Csantavéri Júlia: Magyarországról Itáliába és vissza Pintér Judit: Mesterek és hazák
FESZTIVÁL
• Baski Sándor: Kicsi, de erős Miskolc – CineFest
• Huber Zoltán: Szélesedő spektrumok Toronto
KRITIKA
• Vajda Judit: Szerelmes biciklisták Lukas Dhont: Közel
• Schreiber András: Helycserés támadás François Ozon: Peter von Kant
• Nevelős Zoltán: Éljen a szinkron! Csapó András: Magyar hangja…
• Déri Zsolt: Maestro Giuseppe Tornatore: Ennio Morricone
MOZI
• Pauló-Varga Ákos: Tölgy – Az erdő szíve
• Benke Attila: Stasi – Állambiztonsági Komisztérium
• Sándor Anna: Kis Winnetou
• Rudas Dóra: Ma már holnap van
• Kovács Patrik: A Sellő és a Napkirály
• Fekete Tamás: Az iker
• Bárány Bence: Mosolyogj
• Varró Attila: Halloween véget ér
• Tüske Zsuzsanna: Beugró a Paradicsomba
• Bonyhecz Vera: Mrs. Harris Párizsba megy
STREAMLINE MOZI
• Kránicz Bence: Útra fel
• Varró Attila: Szöszi
• Gyöngyösi Lilla: Catherine, a madárka
• Orosdy Dániel: Christiane F.
• Csomán Sándor: Diorama
• Huber Zoltán: Éjjeli vérfarkas
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Rajzolók szerződése Papírmozi

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Streamline mozi

Éjjeli vérfarkas

Huber Zoltán


Werewolf by Night – amerikai, 2022. Rendezte: Michael Giacchino. Írta: Heather Quinn és Peter Cameron. Kép: Zoe White. Zene: Michael Giacchino. Szereplők: Gael Garcia Bernal (Jack Russell), Laura Donnelly (Elsa), Harriet Sansom Harris (Verussa), Kirk Thatcher (Jovan). Gyártó: Marvel Studios. Forgalmazó: Disney+. Szinkronizált. 56 perc.

 

A felhők között repkedő szuperhősök mellé a Marvel elkezdte kiépíteni a szörnyekkel teli sötét alvilágát. Október hagyományosan a horrorfilmek hónapja Észak-Amerikában, ezért logikusnak tűnt egy hamisítatlan Halloween-különkiadással tesztelni, mennyire vevők a nézők e markánsabb tónusváltásra. A Universal néhány éve csúnyán megégette magát egy hasonló szörnyes univerzum kísérletével, a Marvel pedig láthatóan tanult az esetből. A szokásosnál jóval visszafogottabb költségvetésű retró tévéfilmes forma nagyfokú óvatosságról árulkodik, ám emiatt a szokásosnál áramvonalasabb végeredmény remek szórakozást nyújt.

Míg az említett Universal izzadságszagúan próbálta látványfilmesíteni ikonikus szörnyeit, Marvelék saját tulajdonú vérfarkasukat az ő klasszikusaik fekete-fehér stílusában vezetik be. Az eredetileg zeneszerző Michael Giacchino hibátlanul idézi meg a harmincas évek vizuális világát, olyan apróságokra is odafigyelve, mint a filmtekercsek váltását jelző karikák. Az üdítően minimalista történet nincs megterhelve utalásokkal és számítógéppel generált látvánnyal. A bő ötven perces filmecske már csak ezért is könnyedebb és kedvesebb, miközben nem riad vissza a lencsére fröccsenő vértől sem. A Marvel esetében persze sohasem az egyes csaták, hanem a háború számít igazán. Innen nézve ez a különkiadásnak nevezett, ám inkább egy pilot epizódot idéző szabadabb forma örömteli fejlemény. A fő kérdés mégis az, hosszabb távon mihez kezdenek majd az efféle kísérletekkel. Sokat elárul ugyanis a tartalomfogyasztás aktuális helyzetéről, hogy rajongói nyomásra az alkotóknak külön meg kellett magyarázniuk, miért nincs a stáblista után folytatásokra utaló jelenet. A producerek mindenkit megnyugtattak, a felbukkanó figurákkal hamarosan találkozunk a Marvel fősodrában is. Kellemes tehát az apróbb kitérő, a gép pedig zakatol tovább.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2022/11 63-63. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=15562