KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

             
   2021/december
MAGYAR MŰHELY
• Orosz István: Szindbád, bon voyage! A rajzfilmes Gyulai Líviuszról
• Gelencsér Gábor: Elveszett illúzió Premodern értelmiségi melodrámák 1.
• Pápai Zsolt: Befejezett jelen idő A kísérletezés szabadsága – Inforg Stúdió, 2000–2010
• Stőhr Lóránt: Beavatás a varázslatba Örök varázs – Tóth János kinematográfus
• Kelecsényi László: Filmregény Magyar filmek, 1896-2021
PREMIER PLÁN
• Barabás Klára: „Az én politikám a zene” Beszélgetés Tony Gatliffal
ÚJ RAJ
• Kovács Kata: Nyughatatlan lelkek Claudia Llosa
• Kovács Kata: Nyughatatlan lelkek Claudia Llosa
VÁROSFILMEK
• Jordi Leila: In Limbo generáció Kínai városfilmek
• Varró Attila: A nyüzsgés és a lárma Swinging London
• Pethő Réka: Szavakról, képekben A Francia Kiadás
• Kovács Kata: Poszter Párizs Könyvesbolt Párizsban
KÉPREGÉNY LEGENDÁK
• Huber Zoltán: Le Corbusier rémálma Dean Motter: Mister X
A ZSÁNER MESTEREI
• Géczi Zoltán: Sensei Sonny Chiba (1939-2021)
FILM + ZENE
• Déri Zsolt: Gazdag szövet Todd Haynes: The Velvet Underground
TELEVÍZÓ
• Navarrai Mészáros Márton: „Egy precíz pali” Beszélgetés Radó Gyulával
FESZTIVÁL
• Nagy V. Gergő: A perverzeknek nincsen gyógyír Bologna: Il Cinema Ritrovato
• Huber Zoltán: Lábadozások kora Toronto
• Teszár Dávid: Gengszterfilmes kánaán Koreai Filmfesztivál 2021
KRITIKA
• Fekete Tamás: Mártírok útja Pablo Larraín: Spencer / Benedict Andrews: Seberg
• Bakos Gábor: A rettenet öröksége Evolúció
• Gelencsér Gábor: A szószék esztétikája Magyar Passió
• Barotányi Zoltán: Kint is, bent is Keith English: Elk*rtuk
• Roboz Gábor: Csendes forradalom Bergendy Péter: Post Mortem
MOZI
• Sándor Anna: Sabaya
• Forgács Nóra Kinga: A boldogság íze
• Teszár Dávid: A Goya gyilkosságok
• Pazár Sarolta: Hajtóvadászat
• Vajda Judit: Én vagyok a te embered
• Varró Attila: Rifkin fesztiválja
• Kovács Gellért: Rejtély a Riviérán
• Alföldi Nóra: Túl jó srác a pasim
• Lovas Anna: Örökkévalók
• Herczeg Zsófia: Szellemirtók – Az örökség
STREAMLINE MOZI
• Baski Sándor: Almák
• Benke Attila: A lengyel Hüakintosz
• Bárány Bence: Finch
• Varró Attila: A Vadnyugat törvényei szerint
• Lichter Péter: Snow Hollow farkasa
• Bonyhecz Vera: Kóristalányok
• Vajda Judit: Szegény tehén
• Zalán Márk: Montreáli Jézus
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi Kalandor tendenciák

             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Örökkévalók

Lovas Anna


Eternals – amerikai, 2021. Rendezte: Chloé Zhao. Írta: Chloé Zhao, Patrick Burleigh. Kép: Ben Davis. Zene: Ramin Djawadi. Szereplők: Gemma Chan (Szirszé), Richard Madden (Ikarisz), Angelina Jolie (Théné), Salma Hayek (Aiak), Kumail Nanjiani (Kingo), Ma Dong-seok (Gilgamesh), Kit Harington (Dane Whitman). Gyártó: Marvel Studios. Forgalmazó: Forum Hungary. Szinkronizált. 156 perc.

 

Nem kisebb dolgot vállalt magára a csendesen szívszorító A nomádok földjén Oscar-díjas rendezője, Chloé Zhao, mint hogy új irányt mutatva a tizenhárom év alatt gigászivá nőtt MCU-nak bebizonyítja, hogy a leküzdhetetlen szuper-erőkön és a végtelen CGI-harcokon kívül is van élet egy képregényfilmben. Ám két és fél órás próbálkozása a legjobb esetben is megosztónak bizonyult. Az idei legdiverzebb szereplőgárda díját már biztosan vivő film egy új szupercsapat történetébe kezd bele, a földönkívüli Örökkévalókéba, akiket hétezer évvel ezelőtt küldtek bolygónkra azzal a céllal, hogy megvédjék az emberiséget a deviánsoktól. A tízfős csapat párezer éve végzett a feladattal, majd dolguk végeztével beilleszkedtek az emberek közé, ám távol tartották magukat a földiek problémáitól – még ha Thanos idejében el is kelt volna a segítség. Most azonban újra felbukkantak a deviánsok, ám új célpontjuk nem az emberek, hanem az Örökkévalók: a támadás először újra összehozza a csapatot, majd aztán egymás ellen is fordítja őket, mikor új vezető kerül a sokezer éves „család” élére.

Az elképesztő sztárparádé és a látványos akciójelenetek nem hagyják feledni, hogy egy Marvel szuperprodukcióban vagyunk, pedig a színészek intim drámai játéka és az atmoszférikus tájak igyekeznek ezt leplezni. Zhao úgy próbál egyensúlyozni a látszólag egymást kikezdő filmes elemekkel, mint ahogy főszereplője, Szirszé keresi a helyét újdonsült vezetőként egy olyan csapaton belül, amelynek minden tagja gyökeresen másként értelmezi saját morális szerepét. A végeredmény egy alapvetően szép és szórakoztató, ugyanakkor mégiscsak szokatlan élmény a Marvel-logó után – mint egy limitált fogás az egyik gyorsétterem-lánc étlapján, ami hosszú távon vagy bekerül a klasszikusok közé, vagy az utóbbi évek legköltségesebb ballépésének bizonyul.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2021/12 59-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=15171