KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

             
   2021/december
MAGYAR MŰHELY
• Orosz István: Szindbád, bon voyage! A rajzfilmes Gyulai Líviuszról
• Gelencsér Gábor: Elveszett illúzió Premodern értelmiségi melodrámák 1.
• Pápai Zsolt: Befejezett jelen idő A kísérletezés szabadsága – Inforg Stúdió, 2000–2010
• Stőhr Lóránt: Beavatás a varázslatba Örök varázs – Tóth János kinematográfus
• Kelecsényi László: Filmregény Magyar filmek, 1896-2021
PREMIER PLÁN
• Barabás Klára: „Az én politikám a zene” Beszélgetés Tony Gatliffal
ÚJ RAJ
• Kovács Kata: Nyughatatlan lelkek Claudia Llosa
• Kovács Kata: Nyughatatlan lelkek Claudia Llosa
VÁROSFILMEK
• Jordi Leila: In Limbo generáció Kínai városfilmek
• Varró Attila: A nyüzsgés és a lárma Swinging London
• Pethő Réka: Szavakról, képekben A Francia Kiadás
• Kovács Kata: Poszter Párizs Könyvesbolt Párizsban
KÉPREGÉNY LEGENDÁK
• Huber Zoltán: Le Corbusier rémálma Dean Motter: Mister X
A ZSÁNER MESTEREI
• Géczi Zoltán: Sensei Sonny Chiba (1939-2021)
FILM + ZENE
• Déri Zsolt: Gazdag szövet Todd Haynes: The Velvet Underground
TELEVÍZÓ
• Navarrai Mészáros Márton: „Egy precíz pali” Beszélgetés Radó Gyulával
FESZTIVÁL
• Nagy V. Gergő: A perverzeknek nincsen gyógyír Bologna: Il Cinema Ritrovato
• Huber Zoltán: Lábadozások kora Toronto
• Teszár Dávid: Gengszterfilmes kánaán Koreai Filmfesztivál 2021
KRITIKA
• Fekete Tamás: Mártírok útja Pablo Larraín: Spencer / Benedict Andrews: Seberg
• Bakos Gábor: A rettenet öröksége Evolúció
• Gelencsér Gábor: A szószék esztétikája Magyar Passió
• Barotányi Zoltán: Kint is, bent is Keith English: Elk*rtuk
• Roboz Gábor: Csendes forradalom Bergendy Péter: Post Mortem
MOZI
• Sándor Anna: Sabaya
• Forgács Nóra Kinga: A boldogság íze
• Teszár Dávid: A Goya gyilkosságok
• Pazár Sarolta: Hajtóvadászat
• Vajda Judit: Én vagyok a te embered
• Varró Attila: Rifkin fesztiválja
• Kovács Gellért: Rejtély a Riviérán
• Alföldi Nóra: Túl jó srác a pasim
• Lovas Anna: Örökkévalók
• Herczeg Zsófia: Szellemirtók – Az örökség
STREAMLINE MOZI
• Baski Sándor: Almák
• Benke Attila: A lengyel Hüakintosz
• Bárány Bence: Finch
• Varró Attila: A Vadnyugat törvényei szerint
• Lichter Péter: Snow Hollow farkasa
• Bonyhecz Vera: Kóristalányok
• Vajda Judit: Szegény tehén
• Zalán Márk: Montreáli Jézus
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi Kalandor tendenciák

             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Hajtóvadászat

Pazár Sarolta


Marco effekten – dán, 2021. Rendezte: Martin Zandvliet. Írta: Jussi-Adler Olsen regényéből Thomas Porsager. Kép: Aske Foss. Szereplők: Ulrich Thomsen (Carl), Zaki Youssef (Assad), Sofie Torp (Rose), Anders Matthesen (Teis), Lobus Olah (Marco). Gyártó: Nordisk Film / Nadcon Film. Forgalmazó: Vertigo Média Kft. Feliratos. 125 perc.

 

Jussi Adler-Olsen, dán bestselleríró krimi-sorozatának eddig elkészült négy filmadaptációja után az író a Zentropa stúdiótól a Nordisk Filmhez vitte ötödik kötetének megfilmesítési jogait, ahol a teljes Q-ügyosztály nyomozói csapatát újragondolták. Carl Mørk és Assad eddigi megformálóit, Nikolaj Lie Kaast és Fares Farest Ulrich Thomsen és Zaki Youssef kettőse váltotta, sőt az előző epizódban már egyenrangú nyomozóvá előlépő Rose-t is lecserélték és visszaminősítették egyszerű irodistává.  A rendezést pedig – A homok alatt című háborús filmet is jegyző – Martin Zandvliet-re bízták.

Sajnos a széria első négy darabja után a Hajtóvadászat sem hangulatában, sem történetében nem éri utol elődeit. A bonyodalom kulcsfigurája a 14 éves Marco, akit a dán határőrség egy évekkel ezelőtt pedofíliával megvádolt, majd eltűnt férfi útlevelének egy oldalával találja meg. A Q-ügyosztály az eltűnt férfi aktájának leporolása közben afrikai kórházépítésre és fejlesztési beruházásokra szánt adományok sikkasztására bukkan, feladatuk, hogy felfejtsék a szökevény fiú, az eltűnt férfi és az afrikai segélyszervezet közti összefüggéseket. A 2013-as Nyomtalanul majd folytatásai feszes nyomozás-történeteik mellett a két főszereplő hektikus viszonya lassú fejlődésének is teret szenteltek, sőt a széria utóbbi darabjaiban felcsillanó humoros párbeszédek szórakoztatóbbá tették az amúgy kissé sprőd skandináv krimi világát. Ezek után a Hajtóvadászat olyan egyszerűen és unalmasan fogalmaz, hogy nem csak a történet válik zavarba ejtően közhelyessé, de a szereplők jellemvonásai is megrekednek a rideg Mørköt alakító Thomsen indulatos rágózása és a fehérgalléros, aranykeretes szemüvegű bűnöző heves izzadása szintjén. Assad karakterét ezúttal még ennyire sem méltatják: bárminemű jellemábrázolás nélkül libben át a több mint kétórás filmidőn.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2021/12 57-57. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=15165