|
Év
2023/március
|
KVÓTÁK, LISTÁK, KÁNONOK
Géczi Zoltán: Oscar-protokoll Hollywoodi kvótarendszer
Barkóczi Janka: Kis hableány és Mardi Gras Filmtörténeti listák és kánonok
TEST ÉS LÉLEK
Rudas Dóra: Mögöttünk az élet Gyászfeldolgozás és a kamaszok
Varró Attila: Szőröstül-bőröstül Test és melodráma 3.: Luca Guadagnino
Benke Attila: Feljegyzések a vietnámi pokolból Thi Bui: The Best We Could Do
MAGYAR MŰHELY
Forgács Nóra Kinga: „Legyen remény” Beszélgetés Szakonyi Noémi Veronikával
Gyürke Kata: „Nincs huszár bajusz nélkül” Beszélgetés Szikora Jánossal
Pauló-Varga Ákos: A teremtés ereje Beszélgetés Gauder Áronnal
Szekfü András: „Lehetsz igazi cinematográf” Rák József (1941– 2022)
Kelecsényi László: Vitézy, a vagány Medgyessy Éva: Kamerapárbaj
OLASZ PANTHEON
Csantavéri Júlia: Kenyér, szerelem, Lollo! Gina Lollobrigida (1927-2023)
KÖZÉP-EURÓPAI KÖRKÉP
Benke Attila: Túl későn ébredő hősök Új raj: Paul Negoescu
Gelencsér Gábor: Balthazár, újratöltve Jerzy Skolimowski: Iá
Szíjártó Imre: A legjobbak Lengyel életrajzi filmek
Pataki Éva: Sápadt fényben Kirill Szerebrennyikov: Csajkovszkij felesége
TELEVÍZÓ
Varga Balázs: Honfoglalástól Szomszédokig A Kádár-korszak tévésorozatai 1.
Szabó G. Ádám: Szent kurva Nicolas Winding Refn: Koppenhágai cowboy
FESZTIVÁL
Huber Zoltán: Új hangok, régi történetek Sundance
Boronyák Rita: Békefal, madártojások, tiktak BIDF - Budapest
KRITIKA
Pethő Réka: Csak egy kis törődés Colm Bairéad: A csendes lány
Vajda Judit: A legderűsebb tragédia Charlotte Wells: Volt egyszer egy nyár
MOZI
Varró Attila: Kopogás a kunyhóban
Kolozsi László: Elveszett illúziók
Gyöngyösi Lilla: Tánc az élet
Kovács Gellért: Magic Mike utolsó tánca
Alföldi Nóra: Egy röpke románc naplója
Navarrai Mészáros Márton: Hirtelen 70
Csomán Sándor: Menekülj!
Fekete Tamás: Asterix és Obelix: A Középső Birodalom
Kovács Patrik: A gép
Huber Zoltán: Eltűnt
Déri Zsolt: Billie Eilish: Live At The O2
Kovács Kata: Az almafa virága
STREAMLINE MOZI
Pauló-Varga Ákos: Minden, ami lélegzik
Pazár Sarolta: Ki vagy a mennyekben
Buzsik Krisztina: Valaki figyel
Teszár Dávid: JUNG_E
Gelencsér Gábor: Muriel
Benke Attila: Néma csend
PAPÍRMOZI
Kránicz Bence: Ötvenesévek-képregények Papírmozi
|
|
|
|
|
|
|
MoziA gépKovács Patrik
Plane – amerikai–brit, 2023. Rendezte: Jean-François Richet. Írta: Charles Cumming és J.P. Davis. Kép: Brendan Galvin. Zene: Marco Beltrami és Marcus Trumpp. Szereplők: Gerard Butler (Brodie), Mike Colter (Gaspare), Tony Goldwyn (Scarsdale), Evan Dane Taylor (Junmar). Gyártó: Di Bonaventura Pictures / Mad River Pictures. Forgalmazó: Fórum Hungary. Szinkronizált. 107 perc. Aligha lehetne azzal vádolni Jean-François
Richet egzotikus akcióthrillerét, A gépet, hogy zsákbamacskát árulna:
már az expozíció remekül előlegezi, milyen típusú mozival is lesz dolga a
nagyérdeműnek. Pokoli kényszerleszállás képei peregnek előttünk: a rutinos
pilóta, Brodie Torrance csak a vakszerencsének köszönhetően tudja kimenekíteni
repülőgépét egy pusztító viharzónából, majd egy háború sújtotta térségben
landol a Fülöp-szigeteken, ahol az utasok hamarosan militáns szeparatisták
karmai közé kerülnek. Brodie csak egyvalakire számíthat a helyzet megoldásában:
a gyilkosság miatt elítélt fegyencre, aki szintén a bajba jutott gépen rekedt.
A légitársaság válságstábja egy tapasztalt katonákból verbuvált zsoldoscsapatot
küld a helyszínre, hogy kiszabadítsák a túszokat, az idő azonban vészesen fogy:
amíg a profik meg nem érkeznek, Brodie-ra és társára hárul a feladat, hogy
megtisztítsák a terepet a túlélők körül.
Richet uzsonnapénzből
készült, sztorivezetését és látványvilágát tekintve egyaránt B-kategóriás
túszthrillerének szinte egyetlen – ám annál szórakoztatóbb – erénye, hogy mind
fabulájával, mind pedig cselekményfordulataival a kilencvenes évek bájosan blőd
„akcióklasszikusaira” (Az 57-es utas, Légörvény) hajaz. A
hivatásos veszélyelhárító és a rafinált bűnöző kényszerszövetsége szinte már
Bishop és Napoleon Wilson kapcsolatát idézi A 13-as rendőrörs ostromából
(Carpenter mesterművének remake-jét szintén Richet rendezte), a forgatókönyvírók
azonban nem képesek kellő összhangot teremteni az eltérő jellemű figurák
között, így közös kalandjaik érdektelenségbe fulladnak. Akad még pár kellemes
meglepetés – Richet okosan takarékoskodik az akciójelenetekkel, Butler pedig
végre egy fokkal érzékenyebb, sebezhetőbb karaktert játszik, mint általában –, A
gépet azonban így is elnyeli a nosztalgikus hangütésű, de másodvonalbéli
akciómozik ingoványa.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 0 átlag: - |
|
|
|
|