KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
   2023/március
KVÓTÁK, LISTÁK, KÁNONOK
• Géczi Zoltán: Oscar-protokoll Hollywoodi kvótarendszer
• Barkóczi Janka: Kis hableány és Mardi Gras Filmtörténeti listák és kánonok
TEST ÉS LÉLEK
• Rudas Dóra: Mögöttünk az élet Gyászfeldolgozás és a kamaszok
• Varró Attila: Szőröstül-bőröstül Test és melodráma 3.: Luca Guadagnino
• Benke Attila: Feljegyzések a vietnámi pokolból Thi Bui: The Best We Could Do
MAGYAR MŰHELY
• Forgács Nóra Kinga: „Legyen remény” Beszélgetés Szakonyi Noémi Veronikával
• Gyürke Kata: „Nincs huszár bajusz nélkül” Beszélgetés Szikora Jánossal
• Pauló-Varga Ákos: A teremtés ereje Beszélgetés Gauder Áronnal
• Szekfü András: „Lehetsz igazi cinematográf” Rák József (1941– 2022)
• Kelecsényi László: Vitézy, a vagány Medgyessy Éva: Kamerapárbaj
OLASZ PANTHEON
• Csantavéri Júlia: Kenyér, szerelem, Lollo! Gina Lollobrigida (1927-2023)
KÖZÉP-EURÓPAI KÖRKÉP
• Benke Attila: Túl későn ébredő hősök Új raj: Paul Negoescu
• Gelencsér Gábor: Balthazár, újratöltve Jerzy Skolimowski: Iá
• Szíjártó Imre: A legjobbak Lengyel életrajzi filmek
• Pataki Éva: Sápadt fényben Kirill Szerebrennyikov: Csajkovszkij felesége
TELEVÍZÓ
• Varga Balázs: Honfoglalástól Szomszédokig A Kádár-korszak tévésorozatai 1.
• Szabó G. Ádám: Szent kurva Nicolas Winding Refn: Koppenhágai cowboy
FESZTIVÁL
• Huber Zoltán: Új hangok, régi történetek Sundance
• Boronyák Rita: Békefal, madártojások, tiktak BIDF - Budapest
KRITIKA
• Pethő Réka: Csak egy kis törődés Colm Bairéad: A csendes lány
• Vajda Judit: A legderűsebb tragédia Charlotte Wells: Volt egyszer egy nyár
MOZI
• Varró Attila: Kopogás a kunyhóban
• Kolozsi László: Elveszett illúziók
• Gyöngyösi Lilla: Tánc az élet
• Kovács Gellért: Magic Mike utolsó tánca
• Alföldi Nóra: Egy röpke románc naplója
• Navarrai Mészáros Márton: Hirtelen 70
• Csomán Sándor: Menekülj!
• Fekete Tamás: Asterix és Obelix: A Középső Birodalom
• Kovács Patrik: A gép
• Huber Zoltán: Eltűnt
• Déri Zsolt: Billie Eilish: Live At The O2
• Kovács Kata: Az almafa virága
STREAMLINE MOZI
• Pauló-Varga Ákos: Minden, ami lélegzik
• Pazár Sarolta: Ki vagy a mennyekben
• Buzsik Krisztina: Valaki figyel
• Teszár Dávid: JUNG_E
• Gelencsér Gábor: Muriel
• Benke Attila: Néma csend
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Ötvenesévek-képregények Papírmozi

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Egy röpke románc naplója

Alföldi Nóra

Chronique d’une liaison passagère – francia, 2022. Rendezte. Emmanuel Mouret. Írta: Pierre Giraud. Kép: Laurent Desmet. Szereplők: Sandrine Kiberlain (Charlotte), Vincent Macaigne (Simon), Georgia Scalliet (Louise), Maxence Tual (Manu). Gyártó: Moby Dick Films / Arte France. Forgalmazó: Cirko Film. Feliratos. 100 perc.

Charlotte és Simon egy pár, holott kapcsolatuk csupa ellentmondás. Charlotte szingli anya, önálló, független, határozott világképpel rendelkező nő, aki nagyon pontosan tudja mit akar és nem fél tenni érte. Simon félszeg, ám rendkívül reflektív férfi, aki tökéletesen tisztában van saját gyengeségeivel és kétségeivel, sőt ezekről igen sokat, ám nagyon élvezetesen tud beszélni. Simon mellesleg nős, boldog családi életet élő férfi. Charlotte és Simon valójában szeretők: amikor ezt a tényt rendkívül pragmatikus módon megbeszélik, azt is leszögezik, hogy kapcsolatuk, nem lesz komoly, csak a szexről szól majd, és csak a kaland kedvéért vágnak bele. Pár hetente esedékes randevúik folyamán azonban mégis halk szerelem szövődik köztük.

Múzeumok, könyvesboltok, erdők, parkok, csinos kis lakások és hotelek – ezek Emmanuel Mouret író-rendező egy tavaszt és egy nyarat átölelő romantikus történetének helyszínei, Charlotte és Simon itt vitatják meg örömeiket, nézeteiket, komplexusaikat. Teszik ezt mindig szépen, artikuláltan és érthetően, rég nem látott intellektuális tartalommal körítve. Gondosan szövegezett párbeszédeik gördülékenyek, hangulataiknak és ábrándjaiknak mindig tökéletesen eltalált háttér jut. Kettejük liezonja azonban csak a felület, Mouret a dialógusokban tulajdonképpen a középkorú ember egzisztenciális válságait, öndefiniciós problémáit fogalmazza meg, és két főhőse a mérleg két nyelve. Mouret tanulmánya mindeközben akkurátusan fejti meg két ember egymás közti dinamikáját, valamint egy szerelem pszichológiai hátterét. Az Egy röpke románc naplója igazi francia bizsu: értelmiségi romantikájával, lágy érzelmességével, explicit Bergman idézeteivel, mosolyogtatóan követeli a helyet magának az Annie Hall mellett a polcon. Kerüljön oda, közvetlenül mellé, megérdemli.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2023/03 57-57. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=15823