|
Év
2023/március
|
KVÓTÁK, LISTÁK, KÁNONOK
Géczi Zoltán: Oscar-protokoll Hollywoodi kvótarendszer
Barkóczi Janka: Kis hableány és Mardi Gras Filmtörténeti listák és kánonok
TEST ÉS LÉLEK
Rudas Dóra: Mögöttünk az élet Gyászfeldolgozás és a kamaszok
Varró Attila: Szőröstül-bőröstül Test és melodráma 3.: Luca Guadagnino
Benke Attila: Feljegyzések a vietnámi pokolból Thi Bui: The Best We Could Do
MAGYAR MŰHELY
Forgács Nóra Kinga: „Legyen remény” Beszélgetés Szakonyi Noémi Veronikával
Gyürke Kata: „Nincs huszár bajusz nélkül” Beszélgetés Szikora Jánossal
Pauló-Varga Ákos: A teremtés ereje Beszélgetés Gauder Áronnal
Szekfü András: „Lehetsz igazi cinematográf” Rák József (1941– 2022)
Kelecsényi László: Vitézy, a vagány Medgyessy Éva: Kamerapárbaj
OLASZ PANTHEON
Csantavéri Júlia: Kenyér, szerelem, Lollo! Gina Lollobrigida (1927-2023)
KÖZÉP-EURÓPAI KÖRKÉP
Benke Attila: Túl későn ébredő hősök Új raj: Paul Negoescu
Gelencsér Gábor: Balthazár, újratöltve Jerzy Skolimowski: Iá
Szíjártó Imre: A legjobbak Lengyel életrajzi filmek
Pataki Éva: Sápadt fényben Kirill Szerebrennyikov: Csajkovszkij felesége
TELEVÍZÓ
Varga Balázs: Honfoglalástól Szomszédokig A Kádár-korszak tévésorozatai 1.
Szabó G. Ádám: Szent kurva Nicolas Winding Refn: Koppenhágai cowboy
FESZTIVÁL
Huber Zoltán: Új hangok, régi történetek Sundance
Boronyák Rita: Békefal, madártojások, tiktak BIDF - Budapest
KRITIKA
Pethő Réka: Csak egy kis törődés Colm Bairéad: A csendes lány
Vajda Judit: A legderűsebb tragédia Charlotte Wells: Volt egyszer egy nyár
MOZI
Varró Attila: Kopogás a kunyhóban
Kolozsi László: Elveszett illúziók
Gyöngyösi Lilla: Tánc az élet
Kovács Gellért: Magic Mike utolsó tánca
Alföldi Nóra: Egy röpke románc naplója
Navarrai Mészáros Márton: Hirtelen 70
Csomán Sándor: Menekülj!
Fekete Tamás: Asterix és Obelix: A Középső Birodalom
Kovács Patrik: A gép
Huber Zoltán: Eltűnt
Déri Zsolt: Billie Eilish: Live At The O2
Kovács Kata: Az almafa virága
STREAMLINE MOZI
Pauló-Varga Ákos: Minden, ami lélegzik
Pazár Sarolta: Ki vagy a mennyekben
Buzsik Krisztina: Valaki figyel
Teszár Dávid: JUNG_E
Gelencsér Gábor: Muriel
Benke Attila: Néma csend
PAPÍRMOZI
Kránicz Bence: Ötvenesévek-képregények Papírmozi
|
|
|
|
|
|
|
MoziEltűntHuber Zoltán
Missing – amerikai, 2023. Rendezte és írta: Will Merrick és Nick Johnson. Kép: Steven Holleran. Zene: Julian Scherle. Szereplők: Storm Reid (June), Ken Leung (Kevin), Nia Long (Grace), Joaquim de Almeida (Javier). Gyártó: Stage 6 Films / Screen Gems. Forgalmazó: InterCom. Szinkronizált. 111 perc. Az életünk nagyobb részét ugyan már
kisebb-nagyobb képernyőket bámulva, különféle ablakok között szörfölve töltjük,
a screenlife filmek mégsem árasztották el úgy a mozikat, mint a found
footage annak idején. Mindebben bizonyára szerepet játszhat, hogy
tíz-tizenkét órányi mobilozás és számítógép előtt ülés után az ember nem
feltétlen kívánja mások fiktív képernyőit bámulni. A különféle csetablakokban
és böngészőkben játszódó filmek ráadásul már egy nagyobb képernyős tévén is
bizarr hatást keltenek, nemhogy a fényes mozivásznakon. A képernyőfilmek
relatíve kis számának fő oka talán mégis az, hogy a működő végeredményhez magabiztos
vizuális érzék és invenciózusabb történetmesélés szükségeltetik.
Hiába adott tehát a
valószerűség alapélménye és hiába olcsó egy ilyen produkciót összehozni, az
alzsánerből eddig csak az öt éve bemutatott Keresés tudott valóban
nagyot szólni. Hogy miért épp ez az emberrablásos thriller aratott hangosabb
kritikai- és közönségsikert, azt a most érkező második felvonás is remekül
példázza. Bár nem sima folytatásról, hanem továbbgondolásról van szó, az eltűnt
anyját kereső tinédzser lány nyomozása ugyanaz a recept, nagyjából az előző
hatványára emelve. Határokon átívelő fordulatok várnak ránk, amelyek ezúttal is
emailek, videóhívások és váratlan nézőpontváltások útján érkeznek. Az alkotók
itt-ott azért csalnak picit, hiszen biztonsági kamerákat és okosórát is
bevetnek, a mutatvány teljes siker. A különböző ablakok képeiből egy pontosan
szerkesztett, kifejezetten szórakoztató thriller áll össze. Igaz, a
szándékoltan túlhúzott, néhol a szappanoperák határát súroló meglepetések
főképp azért működnek, mert nincs időnk végiggondolni őket. Mivel egy tinédzser
klikkelget, a sebesség szédítő, de legalább egy életre megtanulhatjuk, miért
érdemes erősebb jelszavakat és inkognitó módokat használnunk.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 0 átlag: - |
|
|
|
|