KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
   2021/november
MAGYAR MŰHELY
• Gelencsér Gábor: Elveszett illúzió Premodern értelmiségi melodrámák 2.
• Mohi Sándor: „Minden érdekelte” Ágh István Huszárik Zoltánról
• Kránicz Bence: A láthatatlan idő formája Beszélgetés Mundruczó Kornéllal
• Schubert Gusztáv: Kell egy csapat Magyar producerek 1.
JEAN-PAUL BELMONDO
• Ádám Péter: Ászok ásza Jean-Paul Belmondo (1933-2021)
FILM ÉS IRODALOM
• Árva Márton: Nincs tiszta lap J. M. Coetzee-adaptációk
• Földényi F. László: Szerelmi történet 1931-ből Erich Kästner / Dominik Graf: Fabian – A vég kezdete
• Kovács Kata: Szerepcsere Jelenetek egy házasságból
• Greff András: A mozigalaxis őrzői Quentin Tarantino: Volt egyszer egy Hollywood
KÉPREGÉNY LEGENDÁK
• Földváry Kinga: Varieté a nyúlüregben Bryan Talbot: Alice in Sunderland
A JÖVŐ BIRODALMÁBAN
• Varró Attila: Hamis próféciák Dennis Villeneuve: Dűne
• Andorka György: A szférák zenéje Jóhann Jóhannsson: Az utolsó és az első emberek
FILM NOIR
• Kovács Patrik: Búcsú a tegnaptól A film noir a hatvanas években – 3. rész
FESZTIVÁL
• Baski Sándor: Vihar közbeni csend Karlovy Vary
FILM + ZENE
• Déri Zsolt: A zenekar és a felfedező Creation Records – A történet
KRITIKA
• Baski Sándor: Gendermetafora az élő szövetben Titán
• Roboz Gábor: A legnagyobb pech Anders Thomas Jensen: Az igazság bajnokai
• Huber Zoltán: A számok törvénye 007 Nincs idő meghalni
• Forgách András: Hableánymagány Hableány
• Kovács Patrik: Kiterítenek úgyis Eltörölni Frankot
• Vajda Judit: Károly 5-től 6-ig Tantrum
• Darida Veronika: Színház az egész Éjjeli őrjárat
MOZI
• Pazár Sarolta: Bachman tanár úr és az osztálya
• Árva Márton: Egy tolvaj lánya
• Fekete Tamás: El akartam rejtőzni
• Bartal Dóra: Normális világ
• Baski Sándor: Saját lifttel a pokolba
• Pozsonyi Janka: Szenvedélyes szomszédok
• Alföldi Nóra: Kuponkirálynők
• Varró Attila: Az utolsó párbaj
• Hegedűs Zsófia: Ainbo – A dzsungel hercegnője
• Huber Zoltán: Venom 2. – Vérontó
STREAMLINE MOZI
• Bárány Bence: Amerikai vacsora
• Roboz Gábor: Az önvédelem művészete
• Lovas Anna: Violet Evergarden: A film
• Benke Attila: Kő, papír, olló
• Varró Attila: Sosem kaptok el
• Alföldi Nóra: Bagdad Cafe
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Bűnös múltak

             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Kuponkirálynők

Alföldi Nóra


Queenpins – amerikai, 2021. Rendezte és írta: Aron Gaudet és Gitta Pullapilly. Kép: Andrew Wehde. Zene: Siddhartha Khosla. Szereplők: Kristen Bell (Connie), Kirby Howell-Baptiste (Jo-Jo), Vince Vaughn (Simon), Paul Walter Hauser (Ken). Gyártó: AGC Studios / Red Hour Films / Marquee Entertainment. Forgalmazó: Freeman Film. Szinkronizált. 110 perc.

 

Amióta Hollywood kiemelt figyelmet szentel a nőknek és a női egyenjogúság posztfeminista kérdéseinek, azóta az úgynevezett „rózsaszín galléros bűnözés” témájába vágó vígjátékok gombamód szaporodnak az iparban. Nincs mit tagadni, a női heist sztorik remek izgalmakat ígérnek, alkalmanként arra is képesek, hogy a női lélek mélyére ássanak, csajok férfias kalandjaira mindig akad közönség, ráadásul a kifordított helyzetek eredendően viccesek és adott esetben újrafogalmaznak néhány játékszabályt. 

A Kuponkirálynők alapvetése nem egy kifordított helyzet, hiszen a kupongyűjtés és beváltás inkább női privilégium. Két főhősnőjének azonban mindez nem csupán hobbi, jobb napokat látott munkanélküliek lévén igen magas szakmai precizitással űzik a kedvezményeket biztosító cetlik gyűjtését. Connie és Jojo egy nap úgy döntenek, hogy emelik a tétet: egyenesen egy mexikói kupongyárból szállíttatják az ingyen terméket biztosító szóróanyagot és ezzel kereskednek majd. Jó biznisz ez, hiszen az ingyenes kuponért minden függő hajlandó fizetni, mert a kielégülést a beváltásnál kapja meg, amikor a pittyenás után tranzakciómentes nullás blokkot nyújt át a pénztáros. A két hölgy svindlije millió dolláros üzletté növi ki magát és ez természetesen szemet szúr az illetékes hatóságoknak konkrétan egy üzletlánc biztonsági emberének és egy postai nyomozónak.

Az Aron Gaudet – Gitta Pullapilly házaspár filmje meglepően szórakoztató, mi több izgalommal telített, köszönhetően az alkalmanként szívbe markolóan drámai háttérrel rendelkező, ám ügyesen kidolgozott vígjátéki karaktereknek, a jól eltalált és gyengéden bemutatott alsó középosztálybeli miliőnek és a jó tempójú dialógoknak. A Kuponkirálynők nem térdcsapkodós vígjáték (még az amerikai komédiákban szinte kötelező emésztőrendszeri-poénok is csak épphogy felsejlenek egy jelenet erejéig), inkább szívmelengető karakterrajz, kellemes kis darab, kedves happy enddel.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2021/11 58-58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=15125