KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

            
   2021/november
MAGYAR MŰHELY
• Gelencsér Gábor: Elveszett illúzió Premodern értelmiségi melodrámák 1.
• Mohi Sándor: „Minden érdekelte” Ágh István Huszárik Zoltánról
• Kránicz Bence: A láthatatlan idő formája Beszélgetés Mundruczó Kornéllal
• Schubert Gusztáv: Kell egy csapat Magyar producerek 1.
JEAN-PAUL BELMONDO
• Ádám Péter: Ászok ásza Jean-Paul Belmondo (1933-2021)
FILM ÉS IRODALOM
• Árva Márton: Nincs tiszta lap J. M. Coetzee-adaptációk
• Földényi F. László: Szerelmi történet 1931-ből Erich Kästner / Dominik Graf: Fabian – A vég kezdete
• Kovács Kata: Szerepcsere Jelenetek egy házasságból
• Greff András: A mozigalaxis őrzői Quentin Tarantino: Volt egyszer egy Hollywood
KÉPREGÉNY LEGENDÁK
• Földváry Kinga: Varieté a nyúlüregben Bryan Talbot: Alice in Sunderland
A JÖVŐ BIRODALMÁBAN
• Varró Attila: Hamis próféciák Dennis Villeneuve: Dűne
• Andorka György: A szférák zenéje Jóhann Jóhannsson: Az utolsó és az első emberek
FILM NOIR
• Kovács Patrik: Búcsú a tegnaptól A film noir a hatvanas években – 3. rész
FESZTIVÁL
• Baski Sándor: Vihar közbeni csend Karlovy Vary
FILM + ZENE
• Déri Zsolt: A zenekar és a felfedező Creation Records – A történet
KRITIKA
• Baski Sándor: Gendermetafora az élő szövetben Titán
• Roboz Gábor: A legnagyobb pech Anders Thomas Jensen: Az igazság bajnokai
• Huber Zoltán: A számok törvénye 007 Nincs idő meghalni
• Forgách András: Hableánymagány Hableány
• Kovács Patrik: Kiterítenek úgyis Eltörölni Frankot
• Vajda Judit: Károly 5-től 6-ig Tantrum
• Darida Veronika: Színház az egész Éjjeli őrjárat
MOZI
• Pazár Sarolta: Bachman tanár úr és az osztálya
• Árva Márton: Egy tolvaj lánya
• Fekete Tamás: El akartam rejtőzni
• Alföldi Nóra: Kuponkirálynők
• Pozsonyi Janka: Szenvedélyes szomszédok
• Bartal Dóra: Normális világ
• Baski Sándor: Saját lifttel a pokolba
• Varró Attila: Az utolsó párbaj
• Hegedűs Zsófia: Ainbo – A dzsungel hercegnője
• Huber Zoltán: Venom 2. – Vérontó
STREAMLINE MOZI
• Bárány Bence: Amerikai vacsora
• Roboz Gábor: Az önvédelem művészete
• Lovas Anna: Violet Evergarden: A film
• Benke Attila: Kő, papír, olló
• Varró Attila: Sosem kaptok el
• Alföldi Nóra: Bagdad Cafe
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Bűnös múltak

             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Ainbo – A dzsungel hercegnője

Hegedűs Zsófia


Ainbo: Spirit of Amazonas – holland-perui, 2021. Rendezte: Richard Claus és Jose Zelada. Írta: Brian és Jason Cleveland. Zene: Vidjay Beerepoot. Gyártó: Cool Beans / CMG / Tunche Films. Forgalmazó: ADS Service. Szinkronizált. 84 perc.

 

A sok tengerentúli mainstream CGI animáció között felüdülés lehetne egy perui mítoszt elmesélő, perui-holland-amerikai koprodukcióban készült film, ha nem az amerikai fősodorbeli társai esztétikáját és narratíváját követné. Az Ainbo – A dzsungel hercegnője ugyanis olyan filmeket idéz meg, mint a Pocahontas, az Oroszlánkirály, a Jégvarázs, a Vaiana, sőt még az Avatart és a Csillagok háborúját is, amelyek remek klasszikus darabok, de ez az ihletettség mégsem lesz hasznára az alkotásnak. Sőt elnyom mindent, amitől egyedi lehetne. Ha már egy perui mítoszt dolgoznak fel, mennyivel autentikusabb és érdekesebb lett volna a hihetetlenül izgalmas és színes helyi folklór motívumaival megvalósítani, ahogy más európai társai is teszik a saját kultúrájuk megidézésével, mint például az ír Cartoon Saloon.

A történet főhőse az Amazonas esőerdői mélyén élő Ainbo, egy 13 éves árva lány, akinek legjobb barátnőjét épp kinevezik a törzs vezetőjének. A törzs tagjai közül viszont egyre többen betegeskednek, és a körülöttük lévő élővilág is haldoklik. Miután Ainbo megtudja, hogy anyja természetfeletti képességekkel rendelkezett, két bolondos spirituális segítővel, egy tapírral és egy tatuval útnak indul, hogy kiderítse mi veszélyezteti a mindennapjaikat és megmentse törzsét a Yacuruna nevű gonosz erdei szellemtől. A kalandos küldetés során egy óriásira nőtt teknősanyó és egy vulkánban élő lajhár is a segítségére lesz, miközben a fehér ember rendületlenül pusztítja az anyaföldjüket. Mint látható, a készítők a játékidő 80 percébe megpróbálták a lehető legtöbb társadalmi és ökológiai problémát beleszuszakolni, és minél több tanulságot átadni a gyerekeknek, kezdve az esőerdők kiirtásától és a környezetszennyezéstől a nyugati fehér ember kolonizációján át egészen a girlpowerig. Már csak az a kérdés, hogy ez a töméntelen fontos téma nem lesz-e kontraproduktív, ha szórakoztatóan próbáljuk nevelni az ifjú közönséget.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2021/11 59-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=15123