KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

            
   2021/november
MAGYAR MŰHELY
• Gelencsér Gábor: Elveszett illúzió Premodern értelmiségi melodrámák 1.
• Mohi Sándor: „Minden érdekelte” Ágh István Huszárik Zoltánról
• Kránicz Bence: A láthatatlan idő formája Beszélgetés Mundruczó Kornéllal
• Schubert Gusztáv: Kell egy csapat Magyar producerek 1.
JEAN-PAUL BELMONDO
• Ádám Péter: Ászok ásza Jean-Paul Belmondo (1933-2021)
FILM ÉS IRODALOM
• Árva Márton: Nincs tiszta lap J. M. Coetzee-adaptációk
• Földényi F. László: Szerelmi történet 1931-ből Erich Kästner / Dominik Graf: Fabian – A vég kezdete
• Kovács Kata: Szerepcsere Jelenetek egy házasságból
• Greff András: A mozigalaxis őrzői Quentin Tarantino: Volt egyszer egy Hollywood
KÉPREGÉNY LEGENDÁK
• Földváry Kinga: Varieté a nyúlüregben Bryan Talbot: Alice in Sunderland
A JÖVŐ BIRODALMÁBAN
• Varró Attila: Hamis próféciák Dennis Villeneuve: Dűne
• Andorka György: A szférák zenéje Jóhann Jóhannsson: Az utolsó és az első emberek
FILM NOIR
• Kovács Patrik: Búcsú a tegnaptól A film noir a hatvanas években – 3. rész
FESZTIVÁL
• Baski Sándor: Vihar közbeni csend Karlovy Vary
FILM + ZENE
• Déri Zsolt: A zenekar és a felfedező Creation Records – A történet
KRITIKA
• Baski Sándor: Gendermetafora az élő szövetben Titán
• Roboz Gábor: A legnagyobb pech Anders Thomas Jensen: Az igazság bajnokai
• Huber Zoltán: A számok törvénye 007 Nincs idő meghalni
• Forgách András: Hableánymagány Hableány
• Kovács Patrik: Kiterítenek úgyis Eltörölni Frankot
• Vajda Judit: Károly 5-től 6-ig Tantrum
• Darida Veronika: Színház az egész Éjjeli őrjárat
MOZI
• Pazár Sarolta: Bachman tanár úr és az osztálya
• Árva Márton: Egy tolvaj lánya
• Fekete Tamás: El akartam rejtőzni
• Alföldi Nóra: Kuponkirálynők
• Pozsonyi Janka: Szenvedélyes szomszédok
• Bartal Dóra: Normális világ
• Baski Sándor: Saját lifttel a pokolba
• Varró Attila: Az utolsó párbaj
• Hegedűs Zsófia: Ainbo – A dzsungel hercegnője
• Huber Zoltán: Venom 2. – Vérontó
STREAMLINE MOZI
• Bárány Bence: Amerikai vacsora
• Roboz Gábor: Az önvédelem művészete
• Lovas Anna: Violet Evergarden: A film
• Benke Attila: Kő, papír, olló
• Varró Attila: Sosem kaptok el
• Alföldi Nóra: Bagdad Cafe
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Bűnös múltak

             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Szenvedélyes szomszédok

Pozsonyi Janka


Sentimental – spanyol, 2021. Rendezte és írta: Cesc Gay. Kép: Andreu Rebés. Szereplők: Javier Cámara (Julio), Griselda Siciliani (Ana), Belén Cuesta (Laura), Alberto San Juan (Salva). Gyártó: Imposible Films / Sentimentalfilm. Forgalmazó: Cirko Film Kft. Feliratos. 82 perc.

 

Saját négyszereplős kamaradarabját adaptálta filmre a katalán Cesc Gay. A Szenvedélyes szomszédok nem is kívánja leválasztani magát a színházi alapról, színpadként egy gyönyörű polgári lakás szolgál, ahol valós időben, egy szünet nélküli, kellemes 70 perces felvonásban tud összecsapni egymással a négy főszereplő.  A középkorú házaspár, Laura és Julio kapcsolatában a szenvedély és tisztelet helyét már régen átvette az állandó csipkelődés és keserűség. Képesek összeveszni az új szőnyeg árán, egymás hobbijain, de visszatérő téma a felső szomszédban lakó pár is, akiket csak a közös liftezések alkalmával tudtak eddig „megismerni”, ellenben elviselhetetlenül hangosan élik a szexuális életüket. Mikor Laura a férje tudta nélkül meghívja őket egy kis szomszédolásra, a feszültséggel és humorral teli este nem várt fordulatokat hoz a házaspár életébe, akiknek a szűk másfél órás vacsora felér egy komplex családterápiával.

A Szenvedélyes szomszédok láttán többször eszünkbe juthat a hatalmas nemzetközi kört futó Teljesen idegenek, amit a 2016-os bemutatója óta több mint 20 országban feldolgoztak, és további hat vár előkészítésben. Az olasz film sikerének titka, hogy a telefonfüggőségről és hazugságokról szóló történet olyan általános tanulságokra épül fel, ami bármelyik ország kultúrájába könnyen beilleszthető. Pontosan ilyen szerkezetű a Szenvedélyes szomszédok is: Cesc Gayt a klasszikus hollywoodi vígjátékok inspirálták, így született meg ez a párbeszéd-dominált, jó ritmusú kamaradarab, ami szenvedélyes kapcsolatok és megfáradt házasságok működését feszegeti – az egész bárhová, akár egy budapesti lakásba, egy frusztrált magyar pár életébe is könnyen beilleszthető lenne. A kalandokkal teli szexuális élet (és annak hiánya), mint központi téma, a sikamlóssága ellenére sem válik banálissá, inkább a humor segítségével tologatja el a főszereplőket a mélyebben gyökerező problémák felé.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2021/11 58-58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=15124