KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

   
             
   2021/május
MAGYAR MŰHELY
• Tompa Andrea: Az ottlét kockázatával Börcsök Enikő (1968-2021)
• Kránicz Bence: Az elkésettség tragédiája Beszélgetés Nagy Dénessel
• Herczeg Zsófia: Rovarok és hajszálak Beszélgetés Andrasev Nadjával
• Schubert Gusztáv: Az idegek játéka Beszélgetés Sopsits Árpáddal
PHILIPPE FALARDEAU
• Huber Zoltán: Az együttélés szabályai Philippe Falardeau
TÁVOL-KELETI PANORÁMA
• Teszár Dávid: Nagy tigrisből világerő Koreai film 2016-2020
• Kovács Kata: Tűrt vagy tiltott? Szebb napok
• Jordi Leila: Düh és csalódás Kortárs japán kísérleti filmek
• Huber Zoltán: Tökéletes hamisítvány Egy megfoghatatlan hamisító
A CSEND MESTEREI
• Barkóczi Janka: Meztelen igazság Lois Weber (1879-1939)
FANTASZTIKUS JÖVŐ IDŐ
• Nemes Z. Márió: A szuperkontextus eufóriája Grant Morrison: The Invisibles (1994-2000)
• Baski Sándor: Játszd újra, meg újra, meg újra Időhurokfilmek
• Schubert Gusztáv: Alvajárók Utópiában Szép új világ
FESZTIVÁL
• Csákvári Géza: Mozi karanténban Berlinale
• Pauló-Varga Ákos: Elsőbbség a moziknak Beszélgetés Deák Dániellel
FILM / REGÉNY
• Ádám Péter: A járvány mint allegória Albert Camus: A pestis
FILM + ZENE
• Pernecker Dávid: Frusztráció és sikertelenség Scott Walker
• Déri Zsolt: Lady Day napjai Billie Holiday filmen
PILLANATKÉP
• Palotai János: Déja vu Cseh Gabriella, a re-fotográfus
TERMÉSZETFILMEK
• Teszár Dávid: Vadlovak – Hortobágyi mese
• Teszár Dávid: Flóra és fauna a pusztában Beszélgetés Török Zoltánnal
KRITIKA
• Varró Attila: Elveszett Paradicsom Örök lenyomat
• Vajda Judit: Meghalni csak pontosan, szépen Harry Macqueen: Szupernóva
• Zsubori Anna: Hercegnő a bábból Raya és az Utolsó Sárkány
(TÁV) MOZI
• Jordi Leila: Wendy
• Pazár Sarolta: Csapdában
• Földényi F. László: Berlin 2020 Burhan Qurbani: Berlin, Alexanderplatz
• Baski Sándor: Godzilla Kong ellen
• Kovács Patrik: A hívatlan
STREAMLINE MOZI
• Baski Sándor: Diablada – Az ördögök tánca
• Benke Attila: A világ szívében
• Teszár Dávid: Éjszaka a paradicsomban
• Lichter Péter: Gyilkos tudat
• Pethő Réka: Margaret Atwood: A szavak ereje
• Kránicz Bence: Préda
• Varró Attila: Amerikai románc
• Roboz Gábor: Borzasztó boldog
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi A fikció hatalma

             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

(Táv) Mozi

Godzilla Kong ellen

Baski Sándor

Godzilla vs. Kong – amerikai, 2021. Rendezte: Adam Wingard. Írta: Eric Pearson és Max Borenstein. Kép: Ben Seresin. Zene: Junkie XL. Szereplők: Alexander Skarsgård (Nathan), Millie Bobby Brown (Madison), Rebecca Hall (Ilene), Brian Tyree Henry (Bernie), Shun Oguri (Ren), Eiza Gonzalez (Mala). Gyártó: Legendary Entertainment / Warner Bros. Forgalmazó: InterCom. Szinkronizált. 113 perc.

 

Mióta kiderült, hogy a Marvel a moziverzuma beindításával gyakorlatilag engedélyt kapott a pénznyomtatásra, a többi stúdió is megszállottan kutatja a hollywoodi Szent Grált, a saját, külön bejáratú franchise-t. A trónkövetelők közül egyelőre csak a Legendary/Warner Bros.-féle MonsterVerse maradt talpon, hála két régi, kipróbált szörny reaktiválásának. Az univerzum alapjait a Godzilla 2014-es rebootja fektette le, amelynek egyszersmind feledtetnie kellett a Gojira-mítoszt különös kegyetlenséggel meggyalázó 1998-as Roland Emmerich-verziót. Gareth Edwards rendező a szörnyműfaj japán hagyományait az istenként láttatott lények mellett az emberi nézőpontot is bemutató spielbergiánus iskolával szintetizálta, és ezt a stratégiát követte a 2017-es Kong: Koponya-sziget is. A harmadik felvonás, a Godzilla II – A szörnyek királya alkotói viszont úgy érezték, hogy felesleges a továbbiakban dramaturgiával és feszültségépítéssel bíbelődni, bőven elég, ha az osztódással szaporodó kaijukat egymásnak eresztik.

Erre a koncepcióra épül az eposzi összecsapásokkal kecsegtető Godzilla Kong ellen is. Adam Wingard (The Guest) filmje sajnos abban is követi az elődök hagyományait, hogy képtelen akár csak minimálisan is érdekes humanoid karaktereket és konfliktusokat teremteni, és a cselekmény tele van abszurd, a szörnyuniverzum eddigi szabályaira és belső logikájára is fittyet hányó fordulatokkal. A film javára írandó ugyanakkor, hogy amit ígér, azt teljesíti, a két kultikus szörny többmenetes összecsapása hamisítatlan, neonban ázó látványpornó, bónuszként pedig Gojira klasszikus nemezise, Mechagodzilla is beugrik a buliba. A Godzilla Kong ellen tiszteli a zsáner hagyományait, a ’98-as verzióval ellentétben a japán rajongók nem fogják kulturális merényletnek tekinteni, az utókor azonban inkább arról emlékszik majd rá, hogy ez volt az a film, amely az elsők közt bizonyította be, hogy lehet moziélet egy világjárvány után is.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2021/05 59-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=14911