KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
             
   2020/december
MAGYAR MŰHELY
• Petényi Katalin: Emléktöredékek Gyöngyössy Imre (1930-1994)
• Erdélyi Z. Ágnes: Kilépés a feledésből Beszélgetés Kabay Barnával
• Varga Zoltán: Rettegés a fűben Ulrich Gábor: Dűne
• Gelencsér Gábor: Töredék az élet Hét kis véletlen
ÖKO-ANIMÁCIÓ
• Gerencsér Péter: „Nincs ember, nincs probléma” Közép-európai ökoanimáció
• Barotányi Zoltán: Tragédia az erdőszélen Koszakovszkij: Gunda

• Megyeri Dániel: Felbolydult élet Michael DeForge: Ant Colony
KÍNA ÁRNYÉKÁBAN
• Géczi Zoltán: Sötétben köttetett alkuk Hollywood és Kína
• Stőhr Lóránt: A bomlás gyermekei Chang Tso-chi
• Jordi Leila: A tibeti masztiff halála A tibeti film elmúlt 10 éve
MOHOLY-NAGY
• Orosz Márton: Fénytér Moholy-Nagy László és az „avantgárd munkásfilm”
EVILÁGI ÉS TERMÉSZETFELETTI
• Bóna László: A mű egésze A Twin Peaks mitológia – 2. rész
• Bakos Gábor: Zavar és zűr Párhuzamos montázs: Kutya éji dala // Bűvös vadász
FESZTIVÁL
• Kovács Patrik: Boszorkányos esték Alexandre Trauner Art/Film Fesztivál – Szolnok
• Pályi András: Megtörtént esetek Lengyel filmtavasz ősszel
FILM / REGÉNY
• Tüske Zsuzsanna: Nem gyerekmese Roald Dahl: Boszorkányok
• Vajda Judit: Banyapara Robert Zemeckis: Boszorkányok
KRITIKA
• Margitházi Beja: Tejfogak koccanása Amíg tart a nyár
TELEVÍZÓ
• Huber Zoltán: Viszik a bankot A bank
STREAMLINE MOZI
• Baski Sándor: A chicagói 7-ek tárgyalása
• Tüske Zsuzsanna: Rebecca
• Teszár Dávid: Túlélők
• Varró Attila: Gazfickók városa
STREAMLINE MOZI
• Pethő Réka: Az asszisztens
STREAMLINE MOZI
• Kovács Kata: Patrick
• Lichter Péter: Cobra Verde
• Parádi Orsolya: Átlagemberek
MOZI
• Alföldi Nóra: Tunéziai terápia
• Pazár Sarolta: Egy humorista élete
• Varró Attila: Bűvölet – Az örökség
• Vajda Judit: A beszéd
• Fekete Tamás: Fellini – A lélek festője
• Benke Attila: Doorman
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi

             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Streamline Mozi

Patrick

Kovács Kata

Patrick– belga, 2019. Rendezte: Tim Mielants. Írta: Benjamin Sprengers és Tim Mielants. Kép: Frank van den Eeden. Zene: Geert Hellings. Szereplők: Kevin Janssens (Patrick), Hannah Hoekstra (Nathalie), Jemaine Clement (Dustin), Pierre Bokma (Herman). Gyártó: Savage Film. Forgalmazó: HBO Go. Feliratos. 97 perc.

 

Patricket mindenki ismeri, de igazán senki nem kedveli: szüleivel egy nudista erdei kempinget vezet, a harmincas éveiben járó, autisztikus férfi emellett asztalosmunkákkal és szereléssel tölti a napjait. Amikor idős apja meghal, rögeszmés nyomozásba kezd: egy elveszett kalapácsot keres. A belterjes, már-már szektaként működő közösség bizarr, bogaras tagjai között fellángolnak a konfliktusok, és Patrick az összecsapások kereszttüzébe kerül.

Tim Mielants Belgiumban és Amerikában forgatott sorozatepizódok (Terror, Légió, 37-es kód) után jutott el első nagyjátékfilmjéhez, a saját történeten alapuló mozi elsősorban a személyes emlékek alapján felépített abszurd, nyomasztó közeg ábrázolása és rideg társadalomkritikája miatt lehet emlékezetes. Mielants is csatlakozik a kortárs művészfilm Lanthimos- és Östlund-féle trendjeihez: az emberundor, a polgárpukkasztás és a közösségi konfliktusok szentháromságát tűzi zászlajára. A film első jeleneteiben megpróbált esetlen humort végül teljesen beáldozza ezen témák és a sötétebb hangvétel javára. A tragikus és a komikus elemek vegyítése amúgy sem teljesen átgondolt, ezen a teljesen humorosra rajzolt dolgok, mint Dustin, a zenész figurája csak tovább rontanak. A helyenként naivan szép, a részleteknek és kompozícióknak mániákus figyelmet szentelő, egyenletesen okkersárga vizualitással felépített film majd összes jelenetében meztelen szereplőket látunk, akik ezt a ruhátlanságot pontosan olyan tudatosan és természetesen viselik, mintha kosztümökbe lennének öltöztetve, és bármerre is kanyarodik a történet, a Patrick végső soron az emberi kapcsolatok és az intimitás, a film és a pornográfia kapcsolatát kutatja. Főhőse, ahogyan a kempingben mindenki, folyton meztelen, ám mégsem talál maga körül senkit, akinek a társaságában természetesen tudna viselkedni.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2020/12 58-58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=14750