KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
   2020/augusztus
MAGYAR MŰHELY
• Szilágyi Ákos: „Túl nagy szavakat ne!” Létay Veráról
• Kovács Bálint: A rendszerből törölve Hol vannak a magyar filmek a kamaszlányokról?
• Schubert Gusztáv: Tékozló fiúk és lányok Beszélgetés Dombrovszky Lindával
• Parádi Orsolya: Mossa kezeit Pilátus
FILMTÖRTÉNET NŐNEMBEN
• Schreiber András: Mégis, kinek az egyenjogúsága? Margarethe von Trotta és a német nőmozgalom
• Vincze Teréz: Filmiskola kizárólag női oktatókkal Mark Cousins: Women Make Film
• Kelecsényi László: BB avagy az ellopott tükörkép (Egyfelvonásos)
NŐI KÉPEK
• Pethő Réka: Értékrend és hatalom Gileádban Margaret Atwood
• Herczeg Zsófia: Nők útjai a megváltásig Animáció nőnemben
• Kovács Kata: Közös sebek Alison Bechdel
ÚJ RAJ
• Jordi Leila: Mágikus neorealizmus Új raj: Alice Rohrwacher
• Pernecker Dávid: Boldog, hogy itt lehet Stand-up: Tig Notaro
NEMEK HARCA
• Varró Attila: Rémálmok csapdájában Női bűnfilmek
• Roboz Gábor: Kétes elégtétel Ausztrál bosszúfilmek
• Déri Zsolt: „Problémás csajok” Női punkfilmek
KÖNYV
• Schubert Gusztáv: „Eredeti példány” Bódy Gábor: Egybegyűjtött filmművészeti írások 2.
TELEVÍZÓ
• Alföldi Nóra: A női lét elviselhetetlen könnyűsége Mrs. America
KRITIKA
• Margitházi Beja: Termodinamika, szabályok nélkül Ema
• Vajda Judit: A Pásztor az én uram A másik bárány
STREAMLINE MOZI
• Kálovics Dalma: Macska/lány Muge
MOZI
• Árva Márton: Egy nő láthatatlan élete
• Varró Attila: Jay és Néma Bob Reboot
• Kovács Gellért: Remény
• Kovács Kata: Pont az a dal
• Alföldi Nóra: Titkok és hazugságok
• Lovas Anna: Staten Island Királya
• Roboz Gábor: Teljes titoktartás
• Tüske Zsuzsanna: Ava
DVD
• Benke Attila: Gran Torino
• Kovács Patrik: A visszaút
• Pápai Zsolt: Halálos fegyver
• Varga Zoltán: A halott menyasszony
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi Magyar veteránok

             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Staten Island Királya

Lovas Anna

The King of Staten Island- amerikai, 2020. Rendezte: Judd Apatow. Írta: Dave Sirus, Pete Davidson és Judd Apatow. Kép: Robert Elswit. Zene: Michael Andrews. Szereplők: Pete Davidson (Scott), Bel Powley (Kelsey), Ricky Velez (Oscar), Lou Wilson (Richie), Marisa Tomei (Margie). Gyártó: Perfect World Pictures / Apatow Productions. Forgalmazó: UIP-Duna Film. Szinkronizált. 136 perc.

A legenda szerint a lassan 27 éves Pete Davidson karrierje drasztikus berobbanását Judd Apatow-nak köszönheti, aki Kész katasztrófa című vígjátékában Amy Schumer ajánlására adott egy párperces miniszerepet az akkoriban eldugott klubokban fellépő komikusnak. Davidson kisfiús vonzereje, örökké karikás szemeiben csillogó tragikus gyerekkora és önironikus humora szinte rögtön a Saturday Night Live amerikai szkeccs-műsor (valaha volt legfiatalabb) állandóvá tagjává tette: noha még az SNL-rajongók sem tudják hova tenni a szkeccseibe belevihogó, szűkös színészi palettán mozgó Davidsont, de a magánéletét (drogproblémáit, szerelmi életét, gyerekkori traumáját) kendőzetlen humorral a nagyközönség elé táró fiú nyíltságát kajálják a nézők.

Ebben bízhatott Judd Apatow, amikor legújabb filmjéhez kvázi önéletrajzi sztorit írt Davidsonnal. Az anyja házának alagsorában élő 25 éves Scott céltalanul tengeti az életét Staten Island-i haverjaival, lopott gyógyszerekkel üzletel, beszív, néha lefekszik fel nem vállalt barátnőjével, és viccel üti el, mikor a munka közben elhunyt tűzoltó apja szóba kerül. Az agyontetovált Pán Péter életét az billenti ki, mikor az anyja, Margie újra randizni kezd, méghozzá egy újabb tűzoltóval (a szintén stand-up humorista Bill Burr), és gyakorlatilag ki kell rúgnia a házából a serdülő szinten megragadt érzelmi intelligenciájú fiát, hogy az elkezdjen felnőttként viselkedni.

Más Apatow-filmekhez hasonlóan a legnagyobb drámáknak itt is a humor veszi el az élét, és minden kicsinyes, önző, sokat hibázó karakter egyszerre szerethető is – élen a barátait cserben hagyó, az anyja pasija ellen áskálódó és felelősséget vállalni képtelen Scott-tal. A személyes utalásokkal és hiphop zenével alaposan megpakolt film két óra után kellemes érzésekkel engedi el azon nézői kezét, akik szeretik az önterápiaként megírt történeteket; kíváncsiak rá, hogy milyen az élet Staten Islanden; vagy eleve nagy rajongói Pete Davidsonnak – bár ezek mifelénk igencsak szűk réteget jelentenek.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2020/08 59-60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=14633