KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
   2020/augusztus
MAGYAR MŰHELY
• Szilágyi Ákos: „Túl nagy szavakat ne!” Létay Veráról
• Kovács Bálint: A rendszerből törölve Hol vannak a magyar filmek a kamaszlányokról?
• Schubert Gusztáv: Tékozló fiúk és lányok Beszélgetés Dombrovszky Lindával
• Parádi Orsolya: Mossa kezeit Pilátus
FILMTÖRTÉNET NŐNEMBEN
• Schreiber András: Mégis, kinek az egyenjogúsága? Margarethe von Trotta és a német nőmozgalom
• Vincze Teréz: Filmiskola kizárólag női oktatókkal Mark Cousins: Women Make Film
• Kelecsényi László: BB avagy az ellopott tükörkép (Egyfelvonásos)
NŐI KÉPEK
• Pethő Réka: Értékrend és hatalom Gileádban Margaret Atwood
• Herczeg Zsófia: Nők útjai a megváltásig Animáció nőnemben
• Kovács Kata: Közös sebek Alison Bechdel
ÚJ RAJ
• Jordi Leila: Mágikus neorealizmus Új raj: Alice Rohrwacher
• Pernecker Dávid: Boldog, hogy itt lehet Stand-up: Tig Notaro
NEMEK HARCA
• Varró Attila: Rémálmok csapdájában Női bűnfilmek
• Roboz Gábor: Kétes elégtétel Ausztrál bosszúfilmek
• Déri Zsolt: „Problémás csajok” Női punkfilmek
KÖNYV
• Schubert Gusztáv: „Eredeti példány” Bódy Gábor: Egybegyűjtött filmművészeti írások 2.
TELEVÍZÓ
• Alföldi Nóra: A női lét elviselhetetlen könnyűsége Mrs. America
KRITIKA
• Margitházi Beja: Termodinamika, szabályok nélkül Ema
• Vajda Judit: A Pásztor az én uram A másik bárány
STREAMLINE MOZI
• Kálovics Dalma: Macska/lány Muge
MOZI
• Árva Márton: Egy nő láthatatlan élete
• Varró Attila: Jay és Néma Bob Reboot
• Kovács Gellért: Remény
• Kovács Kata: Pont az a dal
• Alföldi Nóra: Titkok és hazugságok
• Lovas Anna: Staten Island Királya
• Roboz Gábor: Teljes titoktartás
• Tüske Zsuzsanna: Ava
DVD
• Benke Attila: Gran Torino
• Kovács Patrik: A visszaút
• Pápai Zsolt: Halálos fegyver
• Varga Zoltán: A halott menyasszony
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi Magyar veteránok

             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Jay és Néma Bob Reboot

Varró Attila

Jay and Silent Bob Reboot – amerikai, 2019. Rendezte és írta: Kevin Smith. Kép: Yaron Levy. Zene: James L.Venable. Szereplők: Jason Mewes (Jay), Kevin Smith (Bob), Harley Quinn Smith (Milly), Aparna Brielle (Jihad), Treshelle Edmond (Sopapilla). Gyártó: View Askew Productions / Miramax. Forgalmazó: Pannónia Entertainment. Feliratos. 105 perc.

Tekintve, hogy az amerikai független film első franchise-életműve Kevin Smith nevéhez kötődik, aki a Shop Stop óta megszállottan hasznosítja újra kedvenc szereplőit (akár a folytatásoktól és spin-offoktól sem visszariadva), cseppet sem meglepő, hogy negyed századdal később úttörőként jutott fel a szerzői önismétlés Csimborasszójára: idei filmje immár egy spin-off (Jay és Néma Bob visszavág) önreflektív rebootja, a kellő „fiatalítással és etnikai diverzitással”, plusz felvonultatva az összes korábbi vígjáték karakterparkját, afféle ezüstévfordulós szerzői parádé gyanánt. Az indie-szcéna Abbott és Costello-ja újfent azért kel útra a sivár New Jersey-ből, hogy Hollywoodban megakadályozzon egy Bunkóman és Gyökér-filmet, ám ezúttal útitársaik saját csitri-alteregóik (köztük az édeslányuk, egyiküknek a sztoriban, másiknak a való életben), fő ellenfelük pedig a nosztalgia, amely úton-útfélen rájuk akaszkodik egy-egy hajdani haver alakjában, megfosztva őket a pergő cselekmény szemernyi esélyétől és az eredeti ötletek minden reményétől.

Smith mintha érezné, hogy szűk két évtizeddel a harmadik Sikoly-filmen túl már nem elég önironikus kiszólásokkal igazolni az autokannibalizmust, sem saját Dogmáját követve road movie-nak álcázni a széteső cselekményt, így hát a Jersey Girl központi motívumát, az apa-lány kapcsolatban rejtőző életigazságokat és humoros tanulságokat is hozzácsapja metakoktéljához, elmés párhuzamokat vonva a gyermeknevelés robotja és egy sikerfilm reboot-ja között. Ám még ez sem képes leplezni a fáradt önismétlést, sem azt, hogy a hajdani tarka gárda mára egyforma Smith-ügynökökre szürkült, mintha Waldót keresnénk egy klóntelepen – félő, a 2044-es aranylakodalmon már nem csak az idős párt, de az egész násznépet a rendező alakítja majd.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2020/08 57-58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=14629