|
|
DVDA folyosó túloldalánSoós Tamás Dénes
Across The Hall
– amerikai, 2009. Rendezte: Alex Merkin.
Szereplők: Brittany Murphy, Mike Vogel, Danny Pino. Forgalmazó: ADS Service. 93 perc.
Filmtörténeti
tradíciók találkozási helye ez a folyosó: a B-filmekben manapság már ritkán
felbukkanó neo-noir ad randevút a szebb napokat is látott hűtlenségi
thrillernek. Titkos szeretőjének pedig June, akit pechjére a barátja, Terry
követ a Riverview hotelig. Terry az a fajta amorózó, akit a noir előszeretettel
tesz főhősévé: robbanékony szívszerelmes, és parttalan érzelmeivel
megfullasztja a nőjét – pláne ha csaláson kapja. De mielőtt tényleg megfojtana
valakit, a lerobbant hotelből felhívja legjobb barátját, Juliant, akinek húsz
perce van, hogy a helyszínre érve megakadályozza Terry terveit.
A
feszültséget viszont nem is a szűk határidő, hanem az időbontásos szerkesztés
srófolja fel. Rendre visszaemlékezések szakítják meg a lassan őrlő cselekményt,
hogy Alex Merkin rendező motivációkkal és érzelmekkel ruházhassa fel a szerelmi
háromszög szereplőit. A tördelt narratíva néhol csak a fordulatok
kiszámíthatóságát leplezi, de passzol a készítők technikafitogtató
attitűdjéhez, akik a lehető legtöbb hangulatteremtő fogást sűrítik bele a film
szűk másfél órájába. A hotel tetejéről vett extrém beállításoktól az ajtó
kukucskálója által meggörbített térig, Merkin gyermeki örömmel játszik a perspektívákkal
és a színekkel. Terry például a hotel utcai neonreklámja mögött lévő szobát
bérli ki, gyilkosságra elszánt arcát a rendező így gátlástalanul fürdetheti a
vörös fényben.
A
film legkidolgozottabb aspektusa a kontrasztos fény–árnyék-játékokra építő színstilizáció,
amely szinte apokaliptikus hangulatot csempész a málló falú, penészes hotelbe.
Enyhülést csak az abszurd komikumra hajtó portás hoz, aki mintha csak a Négy szobából sétált volna át a folyosó
túloldalára. A fanyar humor viszont hamar átadja a helyét a pattanásig
feszített thrillerjátéknak, amelynek kimenetele a család sérthetetlenségét
hirdető konzervatív zsánerdarabok (például a Végzetes vonzerő) helyett szinte westernbe illő tanulságot sugall:
a nő hitszegésénél csak a férfibaráté a súlyosabb.
Extrák:
semmi.
Cikk értékelése: |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | szavazat: 271 átlag: 5.86 |
 |
|
|
|