KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
   2021/augusztus
MAGYAR ANIMÁCIÓ
• Orosz István: A népmeséktől a csillagos égig Jankovics Marcell (1941-2021)
• Varga Zoltán: Túl a labirintuson Cakó Ferenc animációi
• M. Tóth Éva: Unokák fesztiválja Kecskeméti Animációs Film Fesztivál
MAGYAR MŰHELY
• Kormos Balázs: Rengeteg, és még annál is több Fliegauf Bence epizódfilmjei
• Bakos Gábor: Kíméletlen szolidaritás Családi tűzfészkek: Cassavetes, Tarr, Hajdu, Pálfi
ÚJ RAJ
• Csantavéri Júlia: Egy római Nápolyban Matteo Garrone
• Szabó Ádám: Farkasok az utcán Bogdan Mirică: Kutyák // Matteo Garrone: Dogman
IZRAELI PANORÁMA
• Nagy Tibor: Pajzsból lett pallos Izraeli háborús filmek
• Keresztesi József: Nagykorúság Rutu Modan: Exit Wounds
• Schubert Gusztáv: Mártírok útja Lior Raz – Avi Issacharov: Fauda
FILM + ZENE
• Pernecker Dávid: Az értelmezés terei Claire Denis és a Tindersticks
STAND-UP
• Teszár Dávid: Szűk tér, ötletbőség Bo Burnham: Inside
FESZTIVÁL
• Boronyák Rita: Nem csak belső használatra Észt Filmhét
PILLANATKÉP
• Czirják Pál: Már nem fotó, még nem film Műcsarnok: Képekben gondolkodnak – Filmesek fotói
OROSZ MOZI
• Szíjártó Imre: Az új Aranyborjú Gazdagok az orosz filmben
• Szíjártó Imre: Az új Aranyborjú Gazdagok az orosz filmben
KRITIKA
• Baski Sándor: Párkapcsolati tőke Így vagy tökéletes
• Margitházi Beja: Az élet írja Beszélgetés Bakony Alexával
• Margitházi Beja: Ami fontos, és ami nem Bakony Alexa: Tobi színei
• Zsubori Anna: Szörnyben az emberi Enrico Casarosa: Luca
MOZI
• Fekete Tamás: Hang nélkül 2.
• Varró Attila: Képhatalom Pippa Bianco: Megosztás
• Pazár Sarolta: A szerelem nem várhat
• Kovács Kata: Szerelmek, esküvők és egyéb katasztrófák
• Roboz Gábor: Halálos kitérő: Az örökség
• Parádi Orsolya: Diana esküvője
• Benke Attila: A szerelem röviden
• Varró Attila: Halálos iramban 9.
• Kovács Patrik: Jeges pokol
• Huber Zoltán: Tolvajok társasága
• Lovas Anna: Fekete Özvegy
STREAMLINE MOZI
• Forgács Nóra Kinga: Vedlések ideje
• Roboz Gábor: A szerelem aranyhala
• Baski Sándor: Nem vagyok, aki vagyok
• Jordi Leila: Nyolcadik éjjel
• Kránicz Bence: Apaság
• Vincze Teréz: Halgyermek
• Fekete Tamás: Bill és Ted – Arccal a zenébe
• Varró Attila: Végtelen nap
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi A haza hősei

             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Fekete Özvegy

Lovas Anna


Black Widow – amerikai, 2021. Rendezte: Cate Shortland. Fényképezte: Gabriel Beristain. Írta: Eric Pearson. Zene: Lorne Balfe. Színészek: Scarlett Johansson (Natasa), Florence Pugh (Jelena), Rachel Weisz (Melina), David Harbour (Alekszej), Ray Winstone (Drejkov). Gyártó: Marvel Studios / Truenorth Productions. Forgalmazó: Forum Hungary. Szinkronizált. 134 perc.

 

Ugyan a Fekete Özvegyként ismert Natasa Romanoff (Scarlett Johansson) a Vasember után a második legrégebben bemutatott tagja a Bosszúállók-csapatnak, egészen tizenegy évet kellett várni arra, hogy a Marvel Cinematic Universe vezetői érettnek nyilvánítsák a szuperhős-filmek adrenalin-vonatján szívesen robogó közönséget az ő történetére. Az elmúlt bő évtized bebizonyította, hogy a legnagyobb kasszasikerre pályázó akciófilmek világában is helye van a női sztoriknak, és szerencsére a Wonder Woman-filmekhez hasonló botrányos próbálkozásokra jut egy Marvel kapitány, egy Ragadozó madarak, egy WandaVision, és egy Fekete Özvegy is.

Ha már a WandaVision szóba került, most sem szokványos eredet-történetet kapunk, inkább egy side-storyt, kicsit korábbra visszaugorva az MCU idővonalon, mikor a Bosszúállok-csapat kettészakadt, és a gyerekkora óta szuperfegyverként nevelt Natasa hirtelen „gazda” nélkül marad. Rejtőzködésének egy rejtélyes csomag érkezése vet véget Budapestről, és Natasa elindul, hogy végre szembe nézzen a múltjával, újra találkozzon szedett-vedett álcsaládjával, felelősségre vonja azokat, akiket megkínzott életéért okol, és felelősséget vállaljon saját tetteiért is. Az abszurd családtörténet első felében szinte el is felejtjük, hogy szuperhős filmet nézünk, és leginkább egy vicces buddy movie-ban találjuk magunkat a zárkózott Natasával és az elvétve sem köntörfalazó húgával, ahogy átverekedik magukat a végre önmagát játszó Budapesten, hogy aztán 21 éve nem látott álszüleikre rátalálva bizarr Hihetetlen-családként végül megérkezzenek az egyetlen Marvel-filmből sem hiányzó epikus csatajelenet-sorozatba. A megható, vicces és izgalmas jeleneteket mesterien adagoló film végül megadja a Fekete Özvegynek, ami jár: egy sajátos és szerethető hangot – és egy főhajtással adózik az utóbbi években a legnagyobb szuperprodukciókat életre segítő Budapestnek is.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2021/08 59-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=15038