KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

            
   2021/augusztus
MAGYAR ANIMÁCIÓ
• Orosz István: A népmeséktől a csillagos égig Jankovics Marcell (1941-2021)
• Varga Zoltán: Túl a labirintuson Cakó Ferenc animációi
• M. Tóth Éva: Unokák fesztiválja Kecskeméti Animációs Film Fesztivál
MAGYAR MŰHELY
• Kormos Balázs: Rengeteg, és még annál is több Fliegauf Bence epizódfilmjei
• Bakos Gábor: Kíméletlen szolidaritás Családi tűzfészkek: Cassavetes, Tarr, Hajdu, Pálfi
ÚJ RAJ
• Csantavéri Júlia: Egy római Nápolyban Matteo Garrone
• Szabó Ádám: Farkasok az utcán Bogdan Mirică: Kutyák // Matteo Garrone: Dogman
IZRAELI PANORÁMA
• Nagy Tibor: Pajzsból lett pallos Izraeli háborús filmek
• Keresztesi József: Nagykorúság Rutu Modan: Exit Wounds
• Schubert Gusztáv: Mártírok útja Lior Raz – Avi Issacharov: Fauda
FILM + ZENE
• Pernecker Dávid: Az értelmezés terei Claire Denis és a Tindersticks
STAND-UP
• Teszár Dávid: Szűk tér, ötletbőség Bo Burnham: Inside
FESZTIVÁL
• Boronyák Rita: Nem csak belső használatra Észt Filmhét
PILLANATKÉP
• Czirják Pál: Már nem fotó, még nem film Műcsarnok: Képekben gondolkodnak – Filmesek fotói
OROSZ MOZI
• Szíjártó Imre: Az új Aranyborjú Gazdagok az orosz filmben
• Szíjártó Imre: Az új Aranyborjú Gazdagok az orosz filmben
KRITIKA
• Baski Sándor: Párkapcsolati tőke Így vagy tökéletes
• Margitházi Beja: Az élet írja Beszélgetés Bakony Alexával
• Margitházi Beja: Ami fontos, és ami nem Bakony Alexa: Tobi színei
• Zsubori Anna: Szörnyben az emberi Enrico Casarosa: Luca
MOZI
• Fekete Tamás: Hang nélkül 2.
• Varró Attila: Képhatalom Pippa Bianco: Megosztás
• Pazár Sarolta: A szerelem nem várhat
• Kovács Kata: Szerelmek, esküvők és egyéb katasztrófák
• Roboz Gábor: Halálos kitérő: Az örökség
• Parádi Orsolya: Diana esküvője
• Benke Attila: A szerelem röviden
• Varró Attila: Halálos iramban 9.
• Kovács Patrik: Jeges pokol
• Huber Zoltán: Tolvajok társasága
• Lovas Anna: Fekete Özvegy
STREAMLINE MOZI
• Forgács Nóra Kinga: Vedlések ideje
• Roboz Gábor: A szerelem aranyhala
• Baski Sándor: Nem vagyok, aki vagyok
• Jordi Leila: Nyolcadik éjjel
• Kránicz Bence: Apaság
• Vincze Teréz: Halgyermek
• Fekete Tamás: Bill és Ted – Arccal a zenébe
• Varró Attila: Végtelen nap
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi A haza hősei

             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Diana esküvője

Parádi Orsolya


Dianas bryllup – norvég, 2020. Rendezte: Charlotte Blom. Írta: Mette M. Bolstad. Kép: Linda Wassberg. Zene: Ginge Anvik. Szereplők: Marie Blokhus (Liv), Ine Wilmann (Diana), Pal Sverre Hagen (Terje), Nadar Khademi (Sharam). Gyártó: Maipo Film. Forgalmazó: ADS Service Kft. Feliratos. 87 perc.

 

1981. július 29. Lady Diana és Károly herceg esküvőjét ünnepli az egész világ. Eközben egy norvég kisvárosban szintén e napon köti össze életét a szőke Liv és a ragadós mosolyú Terje egy gyári menzán. A fiatal párnak már van egy kisbabája, aki a Diana nevet viseli. Az esküvő után kapatosan hazafelé tartva új házukba el is feledkeznek a babakocsiról egy percre. Fiatalok, kicsit őrültek, sokat nevetnek és veszekednek. Életük ismétlődő eleme a szomszéd párral közös piaparti, akiknek szintén van egy hasonló korú kislányuk. A két család összefonódó története évtizedeket ölel fel, a kislányok barátok lesznek, de a fókusz végig a szülőkön van. A gyerekek a háttérből lesik szüleik tivornyáit, és lassan felépül bennük, milyenek nem akarnak lenni majd felnőttként.

A nyolcvanas évek Norvégiáját markáns, de elnagyolt vonásokkal festi meg vígjátékában Charlotte Blom elsőfilmes rendező; erős atmoszférát teremt a filmnek, a poszt-hippi életérzés még a biomassza-gyári munkásokat is áthatja. Bár a főszereplő pár között tagadhatatlan a kémia, a karakterek kidolgozása elnagyolt – sem előéletükről, sem motivációikról nem tudunk meg semmit. Velük ellentétben a szomszédban irigykedő férj-feleség kacagtató gegekkel megtűzdelt páros lelki tusája jóval hitelesebb. Dacára jobb anyagi hátterüknek, irigylik ezt a túláradó életigenlést és az őszinte, héjanász jellegű intimitást Liv és Terje között. A közben felnövő Dianánál pedig törvényszerűen betelik a pohár. Hétköznapi történetet látunk, aminek a végére egy időugrással még az ő esküvőjét is sikerült hozzácsapni, ha már ez a film címe.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2021/08 56-57. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=15034