KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
   2021/augusztus
MAGYAR ANIMÁCIÓ
• Orosz István: A népmeséktől a csillagos égig Jankovics Marcell (1941-2021)
• Varga Zoltán: Túl a labirintuson Cakó Ferenc animációi
• M. Tóth Éva: Unokák fesztiválja Kecskeméti Animációs Film Fesztivál
MAGYAR MŰHELY
• Kormos Balázs: Rengeteg, és még annál is több Fliegauf Bence epizódfilmjei
• Bakos Gábor: Kíméletlen szolidaritás Családi tűzfészkek: Cassavetes, Tarr, Hajdu, Pálfi
ÚJ RAJ
• Csantavéri Júlia: Egy római Nápolyban Matteo Garrone
• Szabó Ádám: Farkasok az utcán Bogdan Mirică: Kutyák // Matteo Garrone: Dogman
IZRAELI PANORÁMA
• Nagy Tibor: Pajzsból lett pallos Izraeli háborús filmek
• Keresztesi József: Nagykorúság Rutu Modan: Exit Wounds
• Schubert Gusztáv: Mártírok útja Lior Raz – Avi Issacharov: Fauda
FILM + ZENE
• Pernecker Dávid: Az értelmezés terei Claire Denis és a Tindersticks
STAND-UP
• Teszár Dávid: Szűk tér, ötletbőség Bo Burnham: Inside
FESZTIVÁL
• Boronyák Rita: Nem csak belső használatra Észt Filmhét
PILLANATKÉP
• Czirják Pál: Már nem fotó, még nem film Műcsarnok: Képekben gondolkodnak – Filmesek fotói
OROSZ MOZI
• Szíjártó Imre: Az új Aranyborjú Gazdagok az orosz filmben
• Szíjártó Imre: Az új Aranyborjú Gazdagok az orosz filmben
KRITIKA
• Baski Sándor: Párkapcsolati tőke Így vagy tökéletes
• Margitházi Beja: Az élet írja Beszélgetés Bakony Alexával
• Margitházi Beja: Ami fontos, és ami nem Bakony Alexa: Tobi színei
• Zsubori Anna: Szörnyben az emberi Enrico Casarosa: Luca
MOZI
• Fekete Tamás: Hang nélkül 2.
• Varró Attila: Képhatalom Pippa Bianco: Megosztás
• Pazár Sarolta: A szerelem nem várhat
• Kovács Kata: Szerelmek, esküvők és egyéb katasztrófák
• Roboz Gábor: Halálos kitérő: Az örökség
• Parádi Orsolya: Diana esküvője
• Benke Attila: A szerelem röviden
• Varró Attila: Halálos iramban 9.
• Kovács Patrik: Jeges pokol
• Huber Zoltán: Tolvajok társasága
• Lovas Anna: Fekete Özvegy
STREAMLINE MOZI
• Forgács Nóra Kinga: Vedlések ideje
• Roboz Gábor: A szerelem aranyhala
• Baski Sándor: Nem vagyok, aki vagyok
• Jordi Leila: Nyolcadik éjjel
• Kránicz Bence: Apaság
• Vincze Teréz: Halgyermek
• Fekete Tamás: Bill és Ted – Arccal a zenébe
• Varró Attila: Végtelen nap
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi A haza hősei

             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Tolvajok társasága

Huber Zoltán


The Misfits amerikai, 2021. Rendezte: Renny Harlin. Írta: Kurt Wimmer és Robert Henry. Kép: Denis Alarcon Ramirez. Zene: Lasse Enersen és Trevor Rabin. Szereplők: Pierce Brosnan (Pace), Rami Jaber (Herceg), Hermione Corfield (Hope), Jamie Chung (Violet), Tim Roth (Schultz). Gyártó: KJam Media / Film Gate Productions / RNG Entertainment. Forgamazó: Vertigo Média Kft. Szinkronizált. 94 perc.

 

A sikeres vállalkozók jól tudják, nem a termék minősége, hanem a pozícionálása számít igazán. A vágyott profit az adott produktumhoz legjobban passzoló célpiac megtalálásával és lefölözésével maximalizálható, a gyártásról ennek megfelelően érdemes dönteni. Tisztán gazdaságtudományi szempontból vizsgálva a Tolvajok társasága producerei remek munkát végeztek. Kétes frissességű produkciójukat pontosan oda fókuszálják, ahol egy enervált heist, egy szebb napokat látott akciórendező és egy csibészes Pierce Brosnan még lázba hozhatják a közönséget.

A Bond-módban unatkozó ír színész ezúttal gáláns szupercsapat élén lopna aranyat a hiperőrzött börtönből, amire a privát büntetésvégrehajtásban és más galádságokban érdekelt Tim Roth vigyáz. A sztorit az újramelegítés-specialista Kurt Wimmer jegyzi, aki ezúttal nem egy már létező alapanyagról húzza le a rókabőrt, hanem a filmtípus kliséit gereblyézi össze. Az eredetiség helyett mérsékelten fárasztó viccekkel tűzdelt akciót pedig az a Renny Harlin dirigálja, aki a kilencvenes évek fősodra óta mindent vállaló másodligás iparosként betonozta be magát. A producerek maguk is érezték, ez a csomag távolról sem egy Halálos iramban kaliber, de még csak nem is egy random Neeson-Butler hakni szintje. A lehetséges keresletet ezért nagyon taktikusan cserkészik be, minél kívánatosabbá fazonírozva a harminc éve talán még vonzónak számított portékát. A rablóbandát sármos thai popsztárból, afro-amerikai humorista rapperből és ázsiai-amerikai ex-valóságshow szereplőből verbuválják, a fő dobásuk mégis a rafinált helyszínválasztás. A reptéri reklámok stílusában fotózott Abu-Dzabi egy képzeletbeli arab államként van jelen, a film legihletettebb alakítását nyújtva. Vállalkozás-menedzsmentből tehát jár a jeles, csak hát ugye az emberek döntő többsége nem ez efféle eredményekért szokott filmeket nézni.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2021/08 58-58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=15036