KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
   2021/augusztus
MAGYAR ANIMÁCIÓ
• Orosz István: A népmeséktől a csillagos égig Jankovics Marcell (1941-2021)
• Varga Zoltán: Túl a labirintuson Cakó Ferenc animációi
• M. Tóth Éva: Unokák fesztiválja Kecskeméti Animációs Film Fesztivál
MAGYAR MŰHELY
• Kormos Balázs: Rengeteg, és még annál is több Fliegauf Bence epizódfilmjei
• Bakos Gábor: Kíméletlen szolidaritás Családi tűzfészkek: Cassavetes, Tarr, Hajdu, Pálfi
ÚJ RAJ
• Csantavéri Júlia: Egy római Nápolyban Matteo Garrone
• Szabó Ádám: Farkasok az utcán Bogdan Mirică: Kutyák // Matteo Garrone: Dogman
IZRAELI PANORÁMA
• Nagy Tibor: Pajzsból lett pallos Izraeli háborús filmek
• Keresztesi József: Nagykorúság Rutu Modan: Exit Wounds
• Schubert Gusztáv: Mártírok útja Lior Raz – Avi Issacharov: Fauda
FILM + ZENE
• Pernecker Dávid: Az értelmezés terei Claire Denis és a Tindersticks
STAND-UP
• Teszár Dávid: Szűk tér, ötletbőség Bo Burnham: Inside
FESZTIVÁL
• Boronyák Rita: Nem csak belső használatra Észt Filmhét
PILLANATKÉP
• Czirják Pál: Már nem fotó, még nem film Műcsarnok: Képekben gondolkodnak – Filmesek fotói
OROSZ MOZI
• Szíjártó Imre: Az új Aranyborjú Gazdagok az orosz filmben
• Szíjártó Imre: Az új Aranyborjú Gazdagok az orosz filmben
KRITIKA
• Baski Sándor: Párkapcsolati tőke Így vagy tökéletes
• Margitházi Beja: Az élet írja Beszélgetés Bakony Alexával
• Margitházi Beja: Ami fontos, és ami nem Bakony Alexa: Tobi színei
• Zsubori Anna: Szörnyben az emberi Enrico Casarosa: Luca
MOZI
• Fekete Tamás: Hang nélkül 2.
• Varró Attila: Képhatalom Pippa Bianco: Megosztás
• Pazár Sarolta: A szerelem nem várhat
• Kovács Kata: Szerelmek, esküvők és egyéb katasztrófák
• Roboz Gábor: Halálos kitérő: Az örökség
• Parádi Orsolya: Diana esküvője
• Benke Attila: A szerelem röviden
• Varró Attila: Halálos iramban 9.
• Kovács Patrik: Jeges pokol
• Huber Zoltán: Tolvajok társasága
• Lovas Anna: Fekete Özvegy
STREAMLINE MOZI
• Forgács Nóra Kinga: Vedlések ideje
• Roboz Gábor: A szerelem aranyhala
• Baski Sándor: Nem vagyok, aki vagyok
• Jordi Leila: Nyolcadik éjjel
• Kránicz Bence: Apaság
• Vincze Teréz: Halgyermek
• Fekete Tamás: Bill és Ted – Arccal a zenébe
• Varró Attila: Végtelen nap
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi A haza hősei

             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

A szerelem röviden

Benke Attila


Long Story Short – ausztrál, 2021. Írta és rendezte: Josh Lawson. Kép: Matt Toll. Szereplők: Rafe Spall (Teddy), Zahra Newman (Leanne), Josh Lawson (Patrick), Noni Hazelhurds (az idegen), Ronny Chieng (Sam), Dena Kaplan (Becka). Gyártó: Create NSW / Screen Australia. Forgalmazó: ADS Service Kft. Szinkronizált. 94 perc.

 

Az időutazás mellett az időhurok a sci-fik kedvelt témája. Az Idétlen időkig, A lé meg a Lola, a magyar Hurok vagy a tavaly bemutatott Palm Springs is azt a kérdést feszegetik, hogy mi történne, ha az ember újra és újra átélné egyes életeseményeit, így képes lenne felismerni, és kijavítani kritikus hibáit. Josh Lawson (Szexterápia) ausztrál színész-rendező ezt gondolta tovább A szerelem rövidenben.

Teddy „nagy ő”-je Leanne, mégis sokat hezitál, mire feleségül kéri szíve választottját. A határozatlan férfi nem élvezheti sokáig házasságukat, mivel egy rejtélyes idős asszony olyan átokkal sújtja, amely meggyorsítja az időt számára: pár perc múlva évek telnek el, élete így szilánkokra hullik. A fő kérdés hasonló a Bill Murray-féle klasszikuséhoz: képes-e a férfi életszilánkjaiból tükröződő hibáit korrigálni. A koncepció eredeti annak ellenére, hogy minden jeleneten érződik, Lawson túlságosan is nagy rajongója az Idétlen időkignek, amelyre minduntalan hivatkozik, ha esetleg a néző számára nem lenne egyértelmű, mi ihlette művét. Ezt leszámítva ügyesen variálja a filmklasszikus alapszituációját, mert míg Murray hőse napról napra szinte mindent képes helyrehozni, addig Teddy mellett szó szerint elfut az élet, és mivel saját magát sem ismeri igazán, nem tudja, hol rontotta el, így nincs elég ideje arra sem, hogy megmentse házasságát – legalábbis amíg a befogadó nem eszmél rá, hogy mennyire kiszámíthatók a fordulatok. Az időugrás a 21. századi ember élettapasztalatának filmes túlzása, amely ráirányítja figyelmét arra, hogy képtelen lassítani, és szinte perceknek érzi éveit, kapcsolatai így felszínesekké válhatnak. Kár, hogy a romantikus komédia zsánere nem enged teret sem a karakterek, sem az izgalmas alaptéma komolyabb kifejtésének, így A szerelem röviden nemcsak minden ízében kiszámítható, de meglehetősen felszínes fantasy-vígjáték lett.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2021/08 56-56. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=15033